Aproape 45% dintre români simt că „merită” să se răsfețe în acest an de sărbători, mai mult decât în anii anteriori, pe fondul pandemiei și anxietății suplimentare, de această părere fiind mai mulți bărbați decât femei (45% vs 42%). Aceasta este una dintre concluziile celui de-al patrulea sondaj anual realizat pentru Herbalife Nutrition de către OnePoll – “Writing Off the End of the Year”- care a analizat obiceiurile alimentare a peste 1.500 de respondenți din România, Federația Rusă și Bulgaria.
Acest procent este ușor mai mare față de anul trecut, când 42% au declarat că meritau să se bucure de plăcerile sărbătorilor.
Anumiți respondenți nu își fac griji cu privire la greutatea lor, mai precis 83% dintre români, 86% bulgari și 77% ruși intenționează să se bucure de anotimpul sărbătorilor fără să-și facă griji de menținerea unei diete sănătoase. Rezultatele sondajului au dezvăluit că acest „răsfăț” poate afecta talia respondenților.
Astfel, 50% din participanții români la studiu se așteaptă să aibă o creștere în greutate între 0,5-2 kg pe parcursul acestui sezon, procentul apropiindu-se de cel al respondenților ruși (53%), dar fiind mai mare decât cel al respondenților bulgari (39%).
Pentru 40% dintre respondenții români, această greutate suplimentară se adaugă celei deja acumulate în timpul pandemiei. Și pentru respondenții bulgari (37%) și cei ruși (35%) situația se prezintă la fel, astfel procentul la nivel european fiind de 37%. De asemenea, 39% dintre respondenții din cele 3 țări sunt femei, iar 35% sunt bărbați, iar 40% au vârsta între 18 și 24 de ani, 39% – între 25-40 ani și 32% între 41 și 56 de ani. Respondenții români (40%) au raportat o creștere a greutății între 2,5 și 4,5 kg față de cea înregistrată în martie 2020, cu 8, respectiv 9 procente mai mult decât respondenții bulgari și ruși.
„Mesele de sărbătoare și celebrările festive nu trebuie să ne distrugă stilul de viață sănătos”, a declarat Dr. Kent Bradley, Chief Health și Nutrition Officer în cadrul Herbalife Nutrition. „Dacă mâncăm proteine în locul carbohidraților, dacă încetinim ritmul în care mâncăm și ne asigurăm că nu mergem la petreceri înfometați, ne vom putea bucura de petreceri și vom reduce creșterea în greutate”.
În ce perioadă renunță oamenii la stilul de viață sănătos?
Un procent de 46% dintre respondenții români renunță la alimentația echilibrată începând de la finalul lunii octombrie. Însă cei mai mulți vor relua obiceiurile sănătoase abia în noul an. Rezultatele sondajului pentru respondenții români au arătat că 58% intenționează ca aceasta să fie promisiunea lor de Revelion pentru 2022, obiectivul principal fiind o alimentație mai sănătoasă (41%).
Acest obiectiv a fost urmat de acela de a face mișcare mai des (39%), o atenție mai mare pe îngrijirea personală (31%), de a economisi mai mulți bani (29%) și de a îmbunătăți echilibrul dintre viața profesională și cea personală (25%) completând top cinci promisiuni pentru 2022 ale respondenților.
Dacă primele trei obiective se regăsesc în top 3 și pentru respondenții bulgari și cei ruși, ultimele 2 diferă față de cele ale românilor. Astfel, respondenții bulgari au ca obiective: o alimentație mai sănătoasă (28%), a face mișcare mai des (26%), o atenție mai mare pe îngrijirea personală (23%), a economisi mai mulți bani (22%) și a slăbi (18%), însă pentru respondenții ruși obiectivul principal este acela de a face mișcare mai des (41%), urmat de alimentația sănătoasă și de atenția mai mare pe îngrijirea personală (34%), de a slăbi (29%) și învață ceva nou sau începe un nou hobby (24%).
„Cele mai bune și mai reușite promisiuni pentru Noul An în ceea ce privește sănătatea, combină dietele nutriționale echilibrate și mișcarea fizică, au obiective specifice care pot fi atinse și activează o comunitate de oameni care gândesc la fel și care își oferă sprijin reciproc”, a adăugat Bradley.
Sondajul “Writing off the End of the Year” a fost realizat în intervalul 5-11 octombrie 2021 pe un eșantion total de 1.569 de respondenți din 3 țări: Rusia (676 de respondenți), România (626 de respondenți) și Bulgaria (267 de respondenți). Acesta a fost realizat de compania de cercetare de piață OnePoll, ai cărei angajați sunt membri ai Market Research Society și care aparține, la nivel corporativ, asociației American Association for Public Opinion Research (AAPOR) și Societății Europene de cercetare a opiniei și a pieței (ESOMAR).