VIRTUAL BUCHAREST, replica virtuală a centrului Bucureştiului real, se deschide mâine către public. Cu o investiţie anulă estimată la valoarea de 30.000 euro şi o echipa de profesionisti care au contribuit voluntar la acest proiect, Bucureştiul Virtual este o alternativă la markertingul clasic dar şi premisa unui proiect îndrăzneţ de branding de ţară.
VIRTUAL BUCHAREST îşi propune, pentru început, o reproducere în detaliu a Pieţei Revoluţiei cu: Clădirea Ateneului, Palatul Regal, Biblioteca Central Universitară şi cu străduţele din jur care au spatii comerciale la parter. Interioarele sunt adaptate lumii virtuale. În Biblioteca Central Universitară există o zonă de orientare pentru utilizatorii noi, care să-i ajute să stăpânească mai uşor interfaţa platformei. În interiorul Palatului Regal este amenajată o expoziţie cu cele mai reprezentative lucrări realizate de pictori români, din colecţia Muzeului. Spatiul mai dispune de o sală de conferinţe echipată pentru transmisii live şi evenimente cross-reality (care se întâmplă în realitate şi în Second life în acelaşi timp) şi un spaţiu de socializare şi de interacţiune pentru comunitate. În VIRTUAL BUCHAREST vor exista spaţii disponibile pentru promovarea brandurilor româneşti care doresc să folosească platforma pentru a-şi prezenta produsele sau serviciile şi pentru a interacţiona cu utilizatorii. Companiile româneşti vor avea posibilitatea de a testa puterea lumilor virtuale şi marketingul interactiv la cel mai înalt nivel, într-un spatiu 3D cu puternic accent local.
“Ideea Bucureştiului Virtual s-a născut urmărind trendul dezvoltatorilor din industrie de a crea aşa numitele "mirror-worlds" – spaţii virtuale care reproduc locaţii din realitate. VIRTUAL BUCHAREST a fost gândit, în primul rând, ca locul de întâlnire al românilor în Second Life (indiferent că sunt în România sau în străinătate), dar şi ca o oglindă digitală a mediului de afaceri local, un spaţiu de promovare a brandurilor şi companiilor locale într-un mod inovativ, tridimensional. VIRTUAL BUCHAREST îşi propune să ofere românilor din Second Life un spaţiu familiar, cu puternic accent local, şi este si un punct de legatură între comunitatea internaţională şi mediul de afaceri local” a declarat Aura Tatu Business Developer Chase Corp“. “Acest proiect este o iniţiativă născută din dorinţa de a face ceva pentru România. Cred că, în ciuda tuturor problemelor, România are ce arăta lumii” a adăugat Aura Tatu.
VIRTUAL BUCHAREST s-a născut dintr-o idee care a urmat trendul dezvoltatorilor din industria lumilor virtuale de a crea replici 3D ale oraşelor din realitate, spaţii care reuşesc să concentreze comunităţi semnificative de utilizatori locali şi care încurajează dezvoltarea turismului virtual. Proiectul se bazează pe reconstrucţia în detaliu a câtorva destinaţii autohtone, în prima etapa fiind reprodus centrul Bucureştiului – Piata Revolutiei. Ca etape ulterioare, sunt avute în vedere: Castelul Bran şi Delta Dunarii urmate de alte oraşe precum: Braşovul, Clujul, Timişoara şi Constanţa.
“Bucureştiul Virtual este o fază de pionierat pentru România. Cred că, în scurt timp, lumile virtuale vor deveni de masă, la fel cum sunt astăzi aplicatiile de tip messanger sau skype. Pentru că generaţiile tinere adoptă foarte repede noua tehnologie, companiile care experimentează azi mediul virtual vor avea de câştigat în viitor. Sunt practic noi canale media, foarte interactive şi cu posibilităţi nelimitate de comunicare. Replici virtuale ale oraşelor din realitate sunt destul de multe. Vorbim de oraşe precum: Amsterdam, Barcelona, Copenhaga, Dublin, New York, Cracovia, Milano, Moscova, Munchen şi Torino. Iar turismul virtual este un domeniu care se dezvoltă foarte repede. De exemplu, un antreprenor din New York poate vizita Bucureştiul Virtual unde intră în contact cu firme din România, descoperind noi oportunităţi de afaceri. Astfel de oraşe virtuale sunt practic hub-uri de legătură între comunitatea locală şi cea internaţională, anulează practic distanţele geografice” a declarat Aura Tatu Business Developer Chase Corp.
DESPRE SECOND LIFE:
Second Life s-a lansat în 2003 dar platforma a devenit cunoscută la nivel mondial abia în 2006, odata cu intrarea Ambasadei Suediei urmată de o serie de branduri care au început să testeze oportunităţile lumilor virtuale (IBM, Cisco, Microsoft, CNN, Reuters, Wired, Playboy, Peugeot, Mercedes, Vodafone, Orange, ABN, ING, Coca Cola, L’Oreal, Philips, Electrolux şi multe altele). În acest moment, Second Life are peste 15 milioane de conturi înregistrate, o economie şi o monedă proprie (Linden Dolar). Valoarea tranzacţiilor zilnice se ridică la peste 1.5 milioane de dolari americani. Utilizatorii Second Life sunt în general trend-setteri şi early adopters, persoane cu influenta in cercurile lor sociale si stapanesc bine uneltele de socializare online. Majoritatea sunt producatori de continut – scriu pe bloguri, folosesc photo si video sharing sau produc bunuri virtuale.
{mosloadposition user10}