Dinamica superioară şi eficienţa exemplară sunt caracteristicile principale ale noului BMW Seria 3 Sedan. Prin extinderea portofoliului de motorizări pentru a include un sistem plug-in hybrid. La noul BMW 330e Sedan, cea mai recentă generaţie a tehnologiei BMW eDrive este combinată cu un motor pe benzină, cu patru cilindri, pentru a oferi o creştere semnificativă a calităţilor sportive, precum şi o experienţă mai intensă a condusului electric. Primul XtraBoost disponibil standard ce este integrat într-un model BMW măreşte temporar puterea sistemului plug-in hybrid de 185 kW/252 CP cu până la 30 kW/41 CP. Pe lângă spontaneitatea răspunsului, noul model are o autonomie electrică cu 50% mai mare faţă de modelul anterior. Acum este posibilă parcurgerea unei distanţe de până la 60 de kilometri* fără emisii locale. Consumul de combustibil şi emisiile sunt reduse cu peste 10% comparativ cu cele ale modelului precedent – la 1,7 l/100 km* şi până la 39 g/km*, valori NEDC corelate, măsurate în ciclu WLTP.
La noul BMW 330e Sedan, interacţiunea controlată inteligent între motorul electric şi cel termic atinge un nivel complet nou. Mai mult ca niciodată, electrificarea trenului de rulare contribuie nu numai la eficienţa crescută, dar şi la creşterea plăcerii de a conduce. Sistemul plug-in hybrid cuprinde un motor pe benzină de 2,0 litri, cu patru cilindri, cu tehnologie BMW TwinPower Turbo şi o putere de 135 kW/184 CP, alături de un motor electric care generează o putere continuă de 50 kW/68 CP şi o putere maximă de 83 kW/113 CP. Împreună, cele două propulsoare dezvoltă o putere a sistemului de 185 kW/252 CP şi un cuplu maxim al sistemului de 420 Nm. Aceste performanţe susţin o acceleraţie de la 0 la 100 km/h în 6,0 secunde. Viteza sa maximă este de 230 km/h. În modul HYBRID, noul BMW 330e Sedan este capabil să atingă o viteză de până la 110 km/h când rulează în regim exclusiv electric – cu 30 km/h mai rapid decât modelul precedent. În modul ELECTRIC, deplasarea fără emisii locale este posibilă la viteze de până la 140 km/h – anterior: 120 km/h.
O dotare nouă a noului BMW 330e Sedan este XtraBoost, care oferă automobilului cel mai înalt nivel de performanţe dinamice. Este uşor de accesat prin activarea modului SPORT prin utilizarea comutatorului Driving Experince Control. Pentru a susţine motorul termic în situaţiile de condus dinamic, motorul electric cu XtraBoost oferă temporar un plus de până la 30 kW/41 CP. XtraBoost poate fi utilizat până la starea minimă de încărcare a bateriei de înaltă tensiune. Este disponibil pentru manevre de kickdown şi în poziţia M/S a manetei selectorului de viteze.
Experienţa condusului este acompaniată de un design acustic specific modelului, care include o acustică plină de emoţie a motorului şi în interiorul automobilului. Prin urmare, BMW 330e Sedan combină o orientare sportivă şi dinamică definită cu calităţile dovedite ale unui model plug-in hybrid. Echipamente opţionale specifice unui hibrid ale noului BMW 330e includ o funcţie acustică de protecţie a pietonilor.
Motorul electric al noului BMW 330e Sedan este integrat în transmisia Steptronic cu opt trepte din dorinţa de a economisi spaţiu. Datorită designului său inteligent, transmisia specifică unui hibrid este mai lungă cu doar 15 milimetri decât versiunea corespunzătoare pentru modelele cu propulsie convenţională ale noului BMW Seria 3 Sedan.
Cu o capacitate brută de 12,0 kWh, bateria litiu-ion de înaltă tensiune de la noul BMW 330e Sedan permite o autonomie electrică de până la 60 de kilometri* – cu 50% mai mult decât cea a modelului precedent. Totodată, consumul de combustibil şi emisiile sunt reduse cu 10% la a doua generaţie a sedanului sport plug-in hybrid. Acestea sunt acum de până la 1,7 l/100 km* şi până la 39 g CO2/km*.
Bateria de înaltă tensiune a noului BMW 330e Sedan este poziţionată sub scaunele spate, în timp ce rezervorul de combustibil este localizat deasupra punţii spate. Aceasta înseamnă că volumul portbagajului este restricţionat doar uşor la modelul plug-in hybrid. Volumul de stocare de 375 de litri poate fi extins la nevoie prin rabatarea spătarului spate, divizat în raport 40:20:40.
Suplimentar, aproape întreaga gamă de dotări opţionale pentru noul BMW Seria 3 Sedan este disponibilă pentru modelul plug-in hybrid. Ca alternativă la versiunea de bază, noul BMW 330e vine şi în variante de model Advantage, Sport Line, Luxury Line şi M Sport. Printre altele, automobilul poate fi echipat cu suspensie M adaptivă, care include direcţie sport variabilă, şi sistem sport M de frânare. Întregul program de sisteme inovatoare de asistare a conducătorului pentru optimizarea confortului şi a siguranţei este disponibil – de la Driving Assistant Professional cu asistent de direcţie şi menţinere a benzii la asistentul de parcare, care include Reversing Assistant. Echiparea standard a noului BMW 330e Sedan include preîncălzire şi precondiţionare ale interiorului. Aici, energia bateriei de înaltă tensiune este utilizată şi pentru alimentarea încălzirii auxiliarelor. La temperaturi exterioare coborâte, interiorul poate fi încălzit convenabil înainte de plecare – chiar dacă bateria are un nivel redus de încărcare.
Pentru lansarea pe piaţă a noului BMW 330e Sedan în vara anului 2019, noi servicii digitale vor fi prezentate, ceea ce face ca încărcarea bateriei să fie mai atractivă şi mai convenabilă când se călătoreşte. Când este selectată o staţie publică de încărcare, sistemul de navigaţie oferă conducătorului şi o listă de hoteluri, restaurante, cafenele, atracţii turistice şi instituţii culturale recomandare în apropiere. Disponibilitatea staţiilor de încărcare poate fi verificată şi cu ajutorul sistemului de afişare şi operare al automobilului. Conducătorul primeşte informaţia împreună cu o prognoză a gradului de ocupare a staţiei publice de încărcare la momentul sosirii. În plus, anumite staţii de încărcare pot fi rezervate pentru o perioadă limitată în viitor.
Toate datele de performanţe, consum, emisii şi autonomie sunt provizorii.
* Consumul, emisiile CO2, consumul de energie şi autonomia au fost calculate pe baza noului ciclu de testare WLTP şi adaptate la NEDC pentru scopuri comparative, în funcţie de formatul anvelopelor alese. La aceste automobile, datele diferite de cele publicate aici se pot aplica pentru evaluarea impozitelor şi a altor taxe legate de automobil care se bazează (şi) pe emisiile CO2.