Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii a creat pe pagina de internet proprie o noua versiune a sectiunii dedicate utilizatorilor finali. Aceasta este structurata pe trei mari categorii – telefonie, internet si televiziune – si prezinta intr-un mod mai accesibil toate informatiile de care utilizatorii au nevoie in vederea incheierii unui contract corect si pentru a intelege mai bine serviciile pe care urmeaza sa le achizitioneze sau de care deja beneficiaza.
Pagina dedicata utilizatorilor de comunicatii a fost reconfigurata si completata pentru ca acestia sa inteleaga mai bine modul in care functioneaza serviciile pe care le folosesc, pentru a-si cunoaste drepturile si, astfel, pentru a intampina cat mai putine probleme in relatia lor cu furnizorii de servicii de comunicatii electronice.
Astfel, noua pagina ofera utilizatorilor informatii cu privire la elementele pe care ar trebui sa le aiba in vedere in momentul in care doresc sa achizitioneze un serviciu de comunicatii electronice, la modalitatea in care pot incheia un contract (care poate fi incheiat in scris, dar si telefonic sau online) si la ce ar trebui sa fie atenti inainte de a-l semna (durata acestuia, timpul de instalare si activare a serviciului, tarifele aplicabile etc). Prin oferirea unor informatii structurate si detaliate privind incheierea contractelor intre furnizori si utilizatori, ANCOM isi propune sa vina in intampinarea acestora din urma, avand in vedere numarul mare de petitii pe care Autoritatea le primeste cu privire la acest subiect. Din cele 1.129 de petitii primite de ANCOM de la inceputul anului pana la 21 noiembrie 2012, 40% au vizat probleme legate de contractele pe care utilizatorii le-au incheiat cu furnizorii de servicii de comunicatii electronice. Una dintre problemele tot mai des intalnite in petitiile primite de ANCOM este cea a contractelor incheiate telefonic, carora multi utilizatori le contesta autenticitatea. O mare parte dintre utilizatorii finali nu stiu ca incheierea unui contract la distanta este legala si nu sunt informati asupra conditiilor in care se poate incheia un astfel de contract. In noua pagina dedicata utilizatorilor, Autoritatea ofera informatii detaliate privind modalitatile si implicatiile incheierii unui contract de servicii de comunicatii electronice la distanta.
O alta categorie de probleme semnalate Autoritatii de catre utilizatorii finali vizeaza facturarea serviciilor de comunicatii (13% din totalul plangerilor primite de ANCOM in perioada 1 ianuarie – 21 noiembrie 2012). Pentru o mai buna intelegere a modului in care sunt tarifate si facturate serviciile de comunicatii electronice, Autoritatea ii sfatuieste pe utilizatori sa isi citeasca atent contractele, sa solicite lamuriri suplimentare furnizorilor si sa le solicite acestora facturi detaliate pentru perioadele in care s-au inregistrat sumele de plata contestate. Furnizorii au obligatia de a pune la dispozitia utilizatorilor facturi detaliate la cererea acestora, atat pentru serviciile furnizate pe baza de abonament, cat si pentru cele furnizate pe baza de cartele preplatite.
Pagina de internet dedicata utilizatorilor contine si alte informatii utile, cum ar fi cele referitoare la utilizarea cartelelor preplatite, calitatea serviciilor, deblocarea terminalelor, serviciul de roaming si portabilitatea numerelor de telefon.
Prin informatiile postate pe site, ANCOM incearca sa raspunda la cat mai multe dintre problemele semnalate de utilizatori prin petitii si la cat mai multe dintre intrebarile adresate Autoritatii prin cele 792 de solicitari de informatii primite de la utilizatori in acest an si prezinta in detaliu toate informatiile de care utilizatorii au nevoie pentru a beneficia de servicii de calitate, accesibile si adaptate nevoilor lor. Noua pagina dedicata utilizatorilor este disponibila aici.
{mosloadposition user9}