Bucureşti/München. Puternic şi fiabil: aceşti doi termeni descriu perfect cerinţele privind motoarele V8 din DTM. Fiecare dintre cei şase piloţi BMW are disponibil un singur motor pentru întregul sezon. Ţinând cont de acest amănunt, inginerii şi mecanicii de la BMW Motorsport au acordat prioritate maximă preciziei absolute de-a lungul fazei de producţie. Iată detalii despre motorul BMW pentru DTM, BMW P66/1.
În 2017, regulamentul DTM permite un diametru mai mare – 2 x 29 milimetri – pentru restrictoarele de aer, prin care motorul absoarbe aerul de combustie. Aceasta duce la o creştere a puterii motorului la peste 500 CP.
Motorul aspiră 260 de litri pe secundă – aceasta înseamnă de 2.000 de ori mai mult decât respiraţia omului.
Pistoanele motorului BMW P66/1 accelerează de 600 de ori mai repede decât o rachetă cosmică.
Dea- lungul sezonului, pistoanele motorului parcurg o distanţă totală care este echivalentul unei călătorii de la München la Sydney.
Într-un sezon, un motor generează 1,3 milioane de aprinderi.
Pompa de apă reciclează aproximativ 19.000 de litri pe oră. La acest ritm, ar dura cam 20 de secunde pentru a umple o cadă.
Toată puterea generată de motor este transferată către trenul de rulare şi puntea spate prin şuruburi care cântăresc doar 130 de grame.
Uleiul este pompat prin motor de aproximativ 10.000 de ori într-un sezon.
De-a lungul unui sezon, prin ulei este eliminată suficientă căldură cât pentru 60 de sesiuni de saună.
920 de schiţe tehnice au fost create pentru motor. Plasate unele lângă altele, ar fi suficiente pentru a acoperi mai mult de un teren de tenis.