Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Mai multa putere pentru consumatori: Un an record pentru Centrele Europene ale Consumatorilor

Rețeaua Centrelor Europene ale Consumatori din întreaga UE a primit mai mult de 80.000 de cereri de la cetățeni din întreaga UE în 2013. Aceasta reprezintă o creștere cu 11% față de 2012.

"Sprijinind consumatorii dincolo granițele naționale, Centrele Europene ale Consumatorilor aduc o contribuție valoroasă Pieței Unice. Rezultatele obținute de Centrele Europene ale Consumatorilor sunt dovada că de finanțarea oferită prin Programul privind protecția consumatorilor al Comisiei beneficiază, în cele din urmă, cei care au nevoie cel mai mult, respectiv consumatorii din UE și profesioniștii respectabili și inovativi" – a declarat Neven Mimica, Comisarul European pentru Politica de Protecție a Consumatorilor.

Din cele 80272 de solicitări, 32522 au reprezentat reclamații. Numărul de reclamații a crescut cu 9% față de 2012.

Consilierea oferită de Rețeaua ECC a contribuit la obținerea unui rezultat pozitiv pentru consumatori în două treimi din cazuri.

Aproximativ o treime numărul total al reclamațiilor a vizat sectorul transporturilor. Cea mai mare parte din acestea s-au referit la transportul aerian (18,3%); cu toate acestea, închirierile de mașini atrag un număr tot mai mare de sesizări. În topul reclamațiilor primite de Rețea intră și cele legate de echipamentele pentru uz casnic, probleme privind achiziționarea de bilete pentru evenimente sportive și culturale și timeshare.


Puțin peste 15% din problemele înregistrate se referă la nelivrarea produsului sau serviciului achiziționat, în timp ce 12% din reclamații au vizat nereguli în procesul de achiziție.

Creșterea numărului de consumatori care recurg la Rețeaua ECC poate fi atribuită unui număr de factori: o creștere a nivelului de conștientizare a consumatorilor cu privire la drepturile lor; o mai bună cunoaștere a Rețelei ECC; o creștere a volumului achizițiilor transfrontaliere și unui efect general de "criză", consumatorii căutând cea mai bună ofertă și cele mai bune servicii.

Context

ECC-Net este o rețea europeană care oferă cetățenilor europeni consiliere în probleme transfrontaliere, de exemplu, atunci când călătoresc într-o altă țară sau fac cumpărături on-line. ECC-Net acoperă 30 de țări (toate statele membre UE, plus Norvegia și Islanda), consumatorii care au reședința într-unul dintre aceste state și fac cumpărături în altul, putând beneficia de serviciile lor gratuite.

ECC-Net este co-finanțată prin Programul privind protecția consumatorilor al Uniunii Europene și de către autoritățile naționale din statele membre.

Mai multe informații: //ec.europa.eu/consumers/ecc/index_ro.htm.

Bucuresti, 19.02.2014
{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.