au aratat ca le pasa de sanatatea copiilor
· Mase intregi au intrat in actiune ca sa ceara liderilor sprijin pentru sanatatea copiilor
· Miscarea arata ca oamenii sunt pregatiti sa faca mai mult decat doar sa dea un click on-line
Mii de oameni – copii, parinti, membrii ai bisericilor, grupuri din diferite comunitati si militanti internationali – au iesit pe strazi sau online in aceasta campanile globala care atarge atentia asupra mortalitatii infantile.
In aceasta miscare militanta derulata timp de o saptamana, intre 13 si 19 noiembrie, s-a “luat atitudine” in favoarea scaderii mortalitatii copiilor de 2 milioane de ori. Oamenii au participat la conferinte, seminarii, intalniri, marsuri, flas-moburi, au postat online fotografii si filme. Toata aceasta miscare concertata in 80 de tari, o etapa a campaniei “Child Health Now” dedicata sanatatii copiilor de pana la cinci ani, a reunit in actiunile sale un million si jumatate de persoane.
“Scaderea ratei mortalitatii copiilor nu este doar o problema a tarilor in curs de dezvoltare. O intrega serie de decese se produc si in tari unde exista resurse si se poate pune capat acestei situatii nedrepte” declara Andrew Hasset, Directorul campaniei internationale. “Daca actiunile politice nu se vor accelera, cu rata actuala, in urmatorii 20 de ani vor muri aproape100 de milioane de copii” se specifica in raportul “Fara Sanse: De ce milioane de copii inca mor inutil in fiecare an” publicat de World Vision pe 12 noiembrie.
“Stim ca vocea grupurilor mari e ascultata de conducatori si de aceea noi am incurajat oamenii in aceasta saptamana “sa ridice mainile” si astfel sa intre in randul celor carora le pasa.” a declarat Andrew Hassett. “Dar chiar si noi suntem uimiti de acest numar covarsitor de oameni care ne-au aratat acest lucru”.
Printre cei care si-au aratat sprjinul pentru campanie este si Presedintele FIlipinelor, domnul Benigno S. Aquino III, care a promis sa lucreze pentru a pune capat deceselor ce pot fi prevenite la copii sub cinci ani. “World Vision a dat copiilor sansa sa isi implineasca visele dand in acelasi timp detinatorilor de resurse posibilitatea de a-si imbogati viata ajutandu-i pe ceilalti,” a spus presedintele.
Saptamana Globala de Actiune demonstreaza ca oamenii vor sa faca mai mult decat doar sa dea un click pe un link pentru a-si arata ingrijorarea” a spus Hssett. “Din Armenia pana in India, am vazut oameni organizand evenimente, facand lobby pe langa conducatorii lor, semnand petitii, tinand mese rotunde si iesind pe strazi pentru mobilizare. Campania “Child Health Now” a organizatiei World Vision permite celor carora le pasa de nenorocirea adusa de deceselor infantile sa actioneze si sa ceara schimbari. In urmatoarele luni si ani vom continua sa lucram pentru a sprijini cetatenii de pretutindeni sa arate liderilor ca vor actiuni pentru salvarea copiilor, nu cuvinte.
In Romania, in timpul Saptamanii Globale de Actiune publicul internaut a fost invitat prin mijloace online si de social-media sa posteze fotografii cu mainile ridicate pe wall-ul campaniei. Mesajul a fost transmis prin social-media si blogurile care au aderat la cauza World Vision: www.imparte.ro, www.clubulgrasilor.ro, www.mamicaurbana.ro.
Mai multe posturi de radio au transmis interviuri iar cateva site-uri de stiri au publicat date despre campanie si despre semnificatia ei.
Internautii si “fotografii amatori” carora le pasa de viata copiilor care mor inutil din cauza unor boli ce pot fi prevenite, sunt invitati in continuare sa posteze fotografiile – ale lor, ale prietenilor, colegilor – cu mana ridicata pe site-ul in engleza //www.childhealthnow.org/gwa/wall sau prin pagina de Facebook World Vision Romania unde instructiunile sunt in limba romana.