Florăria Magnolia, cu sediul în Cluj, a ajuns în 20 de ani de muncă susținută una dintre cele mai renumite florării autohtone. Prima extindere a fost la Târgul Mureș, ca în 2001 să urmeze deschiderea primei florării online din România. În prezent, Magnolia are o rețea de reprezentanțe în întreaga țară și plănuiește extinderea și peste hotare.
„Am început în 1997, într-o perioadă în care în România nu era foarte bine răspândit conceptul de comerț online. Pe atunci nu exista o idee coerentă și unitară de florărie, iar clienții au venit mai întâi din curiozitate. Florile erau cumpărate din piață sau de la colțul străzii. Treptat, clienții s-au convins că florile pe care le găseau la noi erau de o calitate net superioară și serviciile dintre cele mai bune“, a declarat Gabriel Molnar, fondatorul Magnolia.
Magnolia a încheiat anul 2016 cu o cifră de afaceri de 4,8 milioane de euro, iar pentru anul 2017 estimează o creștere de până la aproximativ 6 milioane de euro. În primele cinci luni ale anului, vânzările atât din online, cât și din offline, au depășit două milioane de euro.
Din România în toată lumea
Deși este o afacere 100% românească, Magnolia livreză flori peste tot în lume, în maximum 24 de ore, mulțumită parteneriatelor de încredere cu furnizori din peste 100 de țări. Cele mai frecvente sunt comenzile în Spania, Italia sau Germania, dar sunt si solicitări către state precum Oman sau Chile. În România, anul acesta cele mai multe livrări au fost făcute în Cluj, București, Constanța, Brașov și Târgu Mureș.
„Cu parteneriatele internaționale am pornit de la un vis, acela de a oferi oricui posibilitatea să trimită flori, indiferent de cât de departe este destinatarul. Nu ne-am oprit până nu am reușit să facem acest lucru. Acum putem livra oriunde în lume în cel mult 24 de ore de la plasarea comenzii. Putem spune că am anulat barierele geografice și suntem mândri de asta. Asta după ce am văzut noi întâi cât de greu e să livrezi florile dintr-o țară în alta.
În anii ‘90 era foarte greu să aduci marfă din străinătate. Mergeam în Olanda să aducem flori și ne opream pentru control de fiecare dată când intram și ieșeam dintr-o țară. Erau foarte multe documente de completat și birocrația ne ținea pe loc. Am vrut pentru clienții noștri să avem cea mai simplă cale și ei să se bucure de gesturile frumoase pe care vor să le facă pentru cei dragi“, a completat Gabriel Molnar.
Cele mai populare flori
De-a lungul timpului, cele mai căutate flori au fost trandafirii, care se vând cel mai bine în buchete, iar acestea sunt urmate de lalele și frezii. Florile comercializate sunt de calitate premium.
Perioadele cele mai aglomerate din an sunt lunile februarie și martie, când se înregistrează cel mai mare număr de comenzi. Acestea sunt urmate de luna decembrie. Cele trei luni reprezintă aproximativ 40% din încasările anuale.
Clienții Magnolia sunt, în general, persoane cu studii superioare și cu un venit peste medie, au gusturi tot mai rafinate, cunosc din ce în ce mai bine florile și sunt tot mai pretențioși în a le alege. Tocmai de aceea, pentru Magnolia, unul dintre cele mai importante aspecte în relația cu clienții săi este siguranța serviciilor de calitate, astfel că oferă garanție 300%. Dacă un client achiziționează un buchet de care este nemulțumit, acesta primește banii înapoi, păstrează buchetul comandat și mai primește unul gratis.
„Când am început, deși percepția asupra cumpărăturilor online era cu totul alta, temerile clienților erau aceleași cu care ne confruntăm și în prezent. De cele mai multe ori, consumatorilor din mediul online le era teamă de calitatea produselor, în condițiile în care, comandate de pe site, acestea nu pot fi văzute sau testate direct. De asemenea, este și teama că florile nu vor ajunge la destinatar sau că, în realitate, acestea vor arăta altfel decât felul în care sunt prezentate. Noi însă am ținut întotdeauna la calitatea serviciilor pe care le oferim și am avut grijă ca ceea ce livrăm să fie la cele mai înalte standarde”, a explicat fondatorul Magnolia.
În prezent, echipa Magnolia este formată din peste 100 de angajați, dintre care floriști care beneficiază de o școală internă pentru instruire de specialitate, curieri proprii și reprezentanți ai serviciului de call center dedicat.