În lumea dinamică a marketingului digital, a te face remarcat nu înseamnă doar să ai idei bune, ci și să combini creativitatea, strategia și munca în echipă. La Internetics 2024, Saatchi & Saatchi a câștigat titlul de „Agency of the Year”, iar această reușită nu este doar un trofeu, ci o recunoaștere a muncii lor dedicate și a pasiunii pentru inovație. În spatele acestui succes se află oameni precum Miruna Antonescu, Head of Strategy & Data, și Laura Belc, Executive Creative Director, care au construit o cultură a colaborării, în care ideile bune sunt susținute de date și analize. Ele ne arată că magia se întâmplă atunci când creativitatea și strategia merg mână în mână, iar echipa lucrează ca un tot unitar.
În urmatorul interviu, PRwave explorează cum Saatchi & Saatchi coontinuă să redefinească standardele industriei și care sunt valorile care i-au condus spre vârf.
Ce înseamnă pentru voi titlul de „Agency of the Year” la Internetics 2024? Vedeți acest premiu ca pe o recunoaștere a stilului vostru creativ și a impactului pe care îl aveți în peisajul digital?
Miruna Antonescu: În primul rând, e o recunoaștere a contribuției incredibile pe care a avut-o Bogdan (Costin) în conturarea și evaluarea produsului nostru creativ: idei care să aibă și insight, să fie inspiring și să aibă și impact, și nu orice “mi-a venit ceva super simpatic”.
El a sădit “semințele” astea de mai demult, iar acum se văd rezultatele. Prin urmare, premiul acesta ne bucură foarte mult și, în același timp, ne întristează groaznic că nu îl putem împărtăși cu el.
Tot la capitolul produs creativ, vreau neapărat să o nominalizez și pe Laura, CD-ul nostru, care a adus o viziune foarte deșteaptă, digitală și data-driven, și lucrul acesta s-a simțit zi de zi, din prima zi.
Laura Belc: Vreau să completez puțin aici. Cred că este dovada felului în care lucrăm toți împreună ca agenție și alături de clienți. Nu este un premiu pe care îl ia creația sau stilul nostru creativ, este un premiu pentru toate rotițele care se învârt în birou ca această creație să poată să prindă viață.
Cum alegeți să lucrați cu anumite branduri, ce vă atrage cel mai mult la un client și cum reușiți să construiți colaborări care să vă provoace creativitatea?
Miruna Antonescu: Există două feluri mari de relații între agenție și client: & sau vs. Noi am avut norocul să avem mai degrabă prima categorie, în care am putut face echipă bună, de la început. Cu feedback de ambele părți mereu pe bune și constructiv și cu focus pe ce putem face împreună din ce în ce mai bine. More Gică Pro, less Gică Contra 😊
Există și un lucru ce ne ajută mult în proces și anume faptul că, de la început, ne definim foarte clar care este obiectivul principal în jurul căruia trebuie să ne unim forțele, astfel încât toți din barcă să tragă în aceeași direcție. Și apoi cum îl măsurăm, astfel încât să știm că suntem on the right track.
Cum vă asigurați că valorile agenției se împletesc cu cele ale brandurilor cu care colaborați? Care sunt pașii esențiali prin care validați această compatibilitate?
Laura Belc: Cred că alinierea valorilor se întâmplă natural. Așa cum zicea și Miruna, credem puternic într-o relație noi & client, ceea ce face ca valorile noastre să se întrepatrundă cu ale clientului, respectiv brandului. Ca să se întâmple această aliniere, noi ne facem temele tocilărește și încercăm să înțelegem cât mai bine nevoile, ca să vedem unde putem să aducem cu adevărat o plusvaloare.
În ce fel personalitatea brandurilor cu care lucrați modelează direcțiile creative și strategice ale agenției? Cum vă adaptați stilul pentru a reflecta unicitatea fiecărui client?
Miruna Antonescu: În primul rând, ne asigurăm că înțelegem foarte bine brandul respectiv și care e ADN-ul său, iar aici intervine una dintre guilty pleasure-urile mele preferate, respectiv „auditarea” acestuia din toate punctele de vedere relevante (de la brand per se la consumator și categorie). Și dacă sună a ceva geeky, ei bine chiar e 😊, nu degeaba suntem și & The Geeks.
Apoi, ne asigurăm că acest ADN al brandului e prezent în ideea pe care o propunem, că acea idee n-ar putea fi făcută pentru un alt brand din cu totul altă categorie. Altfel spus, o idee nu e suficient să fie bună în general, ci trebuie să fie și potrivită specific brandului respectiv.
Care sunt colaborările voastre preferate? Dacă ar fi să alegeți câteva branduri și campanii din portofoliu, care ar fi acelea și ce anume le face memorabile pentru voi?
Miruna Antonescu: Vola.ro “Fly away from ambrosia” – un demers data-driven și totodată o gură de aer proaspăt în categoria de turism, dominată de comunicare strict despre oferte de genul “Grecia la doar X EUR”. Mulțumim Vola.ro pentru deschidere și teamwork.
Score2Skill – din nou, un proiect data@core care nu sună doar bine în PPT, ci chiar revoluționează modul în care este definit employment-ul în segmentul Gen Z.
Routine is good – o comunicare curajoasă într-o categorie destul de cuminte, care oferă un argument emoțional puternic să te ții de rutinele bune.
Care a fost campania care v-a definit anul 2024?
Laura Belc: Am avut norocul să avem mai multe campanii pentru care am luptat în 2024 și pe toate le-am văzut premiate la ediția aceasta de Internetics, iar Miruna a menționat mai sus două.
Mai vreau să adaug “The Reader. An Endangered Species”. O campanie care a venit din pasiunea noastră puternică, pornită de Bogdan, de încurajare a cititului.
Și mai avem o idee la care încă lucrăm, și anume Music DNA pentru 7Days. Această idee încă e în coacere, așa că sperăm că poate o să fie în același interviu din 2025.
Cum abordați inovația în relația cu brandurile? Ce tehnologii, metode sau perspective creative considerați că vor modela viitorul agenției și al industriei digitale?
Miruna Antonescu: Avem marele noroc să facem parte dintr-o cultură foarte data-driven, unde există câte un data tool pentru aproape orice nevoie de business și de comunicare. O campanie creativă care are și un impact real e doar vârful icebergului, iar baza lui e mereu o abordare foarte ancorată în date, capitol la care inovațiile și sursele de date evoluează constant.
Ce credeți că a făcut diferența în succesul vostru din acest an? Este o combinație între creativitate, strategie și inovație sau un alt factor neașteptat a jucat un rol important?
Miruna Antonescu: Cum spuneam, long term este rezultatul firesc al efortului și magiei aduse de Bogdan în a crește valoarea produsului creativ.
Iar legat specific de 2024, aș răspunde pornind de la o vorbă pe care noi o avem intern, anume că „magic happens when we meet”. Și nu e vreo zicală corporate, e chiar ceea ce ne aduce bucurie atunci când venim la lucru, faptul că reușim să lucrăm extrem de bine și firesc împreună, atât intern, cât și cu clienții noștri. Iar anul acesta a fost vorba pur și simplu de a ne canaliza eforturile într-un „magic happens when we meet @ Internetics” 😊
Care sunt trendurile din marketingul digital care vă inspiră cel mai mult? Cum intenționați să integrați aceste direcții inovatoare în campaniile viitoare?
Laura Belc: Miruna a povestit mult despre data-driven. Cred că aici e cuvântul cheie. Datele sunt un buzzword pe care îl folosim des, dar cred că avem posibilități infinite de a le interpreta creativ și vedem asta din ce în ce mai mult în tot felul de campanii. Succesul e al celor care le vor privi mai lateral și mai disruptive.
Dacă ar fi să anticipați o schimbare radicală în peisajul digital, care ar fi aceasta? Cum vă pregătiți să o transformați într-o oportunitate pentru agenție și clienții voștri?
Miruna Antonescu: Cu siguranță, AI-ul schimbă destul de multe și nu doar digital, ci în întreaga industrie, iar miza pentru noi aici este să înțelegem cum putem beneficia de el astfel încât unele lucruri să poată fi automatizate mai ușor, iar altele îmbunătățite ca proces de lucru și ca rezultat concret.
Cum definiți succesul pe termen lung pentru agenția voastră? Ce obiective esențiale aveți în vedere pentru următorii ani și cum le veți transforma în realitate?
Laura Belc: Succesul pe termen lung pentru noi este să construim branduri puternice, care cresc cu fiecare proiect. Mai inovative. Mai challenging. Mai sociale. Mai amuzante. Mai entertaining. Genul de branduri pe care să se bată strategii și creativii să lucreze. Wink wink. Iar asta credem că se poate realiza doar cu o viziune strategico-creativă puternică și un mindset orientat spre outcome.
Succesul obținut la Internetics 2024 de Saatchi & Saatchi nu este doar despre campanii premiate sau strategii bine gândite, ci și despre oameni pasionați, ca Miruna Antonescu și Laura Belc, care știu că adevărata putere stă în colaborare și în dorința de a face întotdeauna mai bine. Îmbinând creativitatea cu o abordare bazată pe date, ele au reușit să creeze campanii care nu doar impresionează, dar și aduc rezultate reale, măsurabile, pentru brandurile cu care lucrează. Pe măsură ce industria evoluează, ele ne arată că succesul pe termen lung vine din echilibrul dintre creativitate, strategie, inspirație și execuție.
Internetics este un proiect prezentat de: THE INSTITUTE.
Parteneri: UniCredit Bank, Purcari, Kozel, Globalworth, Coca-Cola, YouTube
Proiect cultural finanţat de: Ministerul Culturii
Parteneri ai Industriei: IAA, UAPR, ADC România, BRAT
Cu sprijinul: Primăriei Municipiului București prin ARCUB
Parteneri Media Strategici: Pro TV, Rock FM, Euromedia, YOOH
Parteneri Media: IQads, Smark, BIZ, spotmedia, RADOR, Agerpres, PR Wave, EventsMAX
Parteneri Tradiţionali: Netvibes, mediaTRUST
O Campanie: Gavrilă&Asociații