daca nu isi informeaza corect clientii
Legislația din România obligă magazinele online să îi informeze pe potențialii clienți încă dinaintea achiziționării produsului asupra dreptului de a returna produsul comandat în termen de 14 zile calendaristice de la data achiziției.
Clienții nu sunt obligați să ofere vreo explicație sau un motiv anume pentru retur. Totodată, magazinele online sunt obligate, pe lângă înştiințarea clienților, să pună la dispoziție utilizatorilor formularul tipizat de retragere (art. 6, alin. h şi art. 11, alin. 1). Lipsa acestui formular de pe website-urile magazinelor online şi neînştiințarea clienților poate atrage amenzi de până la 4.000 lei, iar perioada în care clientul poate returna produsul comandat se măreşte de la 14 zile până la 12 luni, conform OUG 34/2014.
Prin acestă lege, magazinele online sunt obligate să înştiințeze consumatorii cu privire la condițiile, termenele şi procedurile de exercitare a dreptului de retragere şi să pună la dispoziție utilizatorilor formularul tipizat de retragere (vezi art. 6, alin. h şi art. 11, alin. 1 din OUG 34/2014).
Foarte puține magazine online respectă legea
Potrivit GPeC.ro, sub 10% din magazinele online respectă noile prevederi ale OUG 34/2014. "Criteriile de preselecție în Competiția GPeC te ajută să afli şi să îndeplineşti orice obligație legala. Daca le respecți, înseamnă că respecți legea. Dacă, ulterior, treci de cele peste 120 de criterii de jurizare înseamnă că ai un magazin online cu reale şanse de succes", spune Andrei Radu, CEO & Founder GPeC.
De 10 ani în România, GPeC.ro (Gala Premiilor eCommerce) auditează magazinele online atât din punct de vedere al criteriilor legislative, cât şi din punct de vedere al bunelor practici în e-commerce, decernând premiile industriei în acest domeniu. Orice magazin online care alege să se înscrie în Competiția GPeC, primeşte un raport despre respectarea legislației în vigoare, precum şi recomandări despre cum să corecteze eventualele probleme. Ȋn plus, peste 20 de specialişti în e-commerce – membri în juriul GPeC – le vor arăta magazinelor online cum îşi pot creşte vânzările, dacă respectă cele peste 120 de criterii de evaluare, raportul fiind transmis tutuor magazinelor, indiferent dacă sunt desemnate câştigătoare sau nu în urma competiției.
Ȋnscrierile magazinelor online în Competiția GPeC au loc până pe data de 27 aprilie 2015. De asemenea, până pe 10 aprilie există şi o ofertă early-bird, care aduce reduceri de preț magazinelor online pretendente. Detalii şi înscrieri pe www.gpec.ro.
GPeC 2015 este un eveniment powered by FAN Courier.
Sustinut de: ContentSpeed, DPD Romania, Garanti Bank, Microsoft Romania, New Black, NewsMAN, Orange Romania, Retargeting, SameDay Courier, Visa Romania, Zitec
Recommended Payment Processor Partner: mobilPay
Recommended Travel Partner: Paravion.ro
Radioul official: Kiss FM
Cu sprijinul: 2Parale, Advanced Ideas, AgileMedia, Alin Dobrin Photo Graphics, EasyHost, Ecompedia, enRose, Euroweb, Marketizator, Saveur, Silkweb, TeaForte, Trusted, WebDigital, ZeList Monitor
Parteneri Media: (AD)Hugger, Agora, Akcees, ANIS, ARIES, Business Days, Business Review, Business Woman, Business24, Cariere, ComunicateDeAfaceri, ComunicateDePresa.ro, Femei in Afaceri, Hotnews, IQads, Lumea SEO PPC, Romania Pozitiva, ShopMania, Smark, SoftBinator, SoftLead, Startups.ro, TechCafe, Ziare.com
Bloggeri parteneri GPeC: Alin Vlad / Anca Duma / Andra Zaharia / Auras Mihai Geambasu / Blogatu.ro / Carmen Albisteanu / Chinezu / Elena Ciric / George Hari Popescu / iYli / Lavinia Biberi / Madalin Blidaru / Olivian Breda / Raluca Popa / Sabina Cornovac / Sorin Rusi