Lavinia Pavel
PR Consultant, Xpert Ideal
Se vorbeste mult despre marketingul online, despre strategie de comunicare online, innovation in online, despre publicitatea online care va depasi cu mult publicitatea clasica…concepte noi, cuvinte englezesti care cu greu pot fi traduse…dar adevarul este unul singur: decenta este cea care face diferenta intre mediile de comunicare si ajuta companiile sa se diferentieze.
Campanii online, email-uri, newslettere, bannere, marketing social, marketing afiliat – niciunul dintre aceste instrumente nu este eficient daca uitam un lucru elementar: “decenta”.
Sa comunici decent nu inseamna sa nu folosesti cuvinte urate si sa vorbesti elevat. Nici vorba – inseamna sa stii sa asculti si sa ii oferi clientului informatia de care are nevoie atunci cand o cere.
Cea mai proasta abordare posibila este aceea de a te promova agresiv intr-un mediu in care nu esti dorit. Imagineaza-ti umatorul exemplu: vrei sa mergi la Brasov si pentru ca mergi singur si ai o camioneta cu mai multe locuri, te-ai gandit sa faci un mic business si sa mai iei cativa pasageri contra cost. Si, ca sa iti gasesti acei pasageri, mergi in gara, pe peronul trenului care merge la Constanta si incepi sa tipi ca “oferi transport la Brasov, la jumate de pret si confort dublu”…dupa ceva vreme te intrebi de ce nu vin oamenii – doar oferta ta este extraordinara!
Ai facut totul ca la carte – te-ai promovat folosind “Unique Selling Proposition” si, totusi, rezultatul intarzie sa apara…
Daca analizezi cu atentie actiunea ta vei remarca 2 efecte imediate:
– Tipetele tale i-au facut pe oamenii de pe peron sa te ocoleasca, pentru ca a fost o experienta neplacuta pentru ei si, in loc sa iti spuna ca respectivul tren pleaca la Constanta, au ales sa te ignore..
– Iti lipsesc pasagerii pentru transportul cu camioneta, desi te-ai promovat metodic timp de 3 saptamani consecutive in fiecare zi de vineri cand, teoretic, sunt multi aceia care merg la Brasov in weekend.
Daca, in locul acestei agresivitati ai fi creat un topic separat pe un forum de calatorii, sau ai fi trimis un desen amuzant care sa iti poarte mesajul prietenilor tai, sau ai fi mers in gara si ai fi stat pe peronul trenului care pleaca spre Brasov, care crezi ca ar fi fost rezultatul?
Si daca ai fi facut asta metodic si ai fi masurat care activitati sunt eficiente si care nu, de ce vin oamenii la tine si, mai ales, cand iti cer informatii, poate ai fi putut sa transformi aceasta comunicare intr-una pe termen lung intr-un business profitabil.
De ce ar fi altfel cu email-ul?
Experientele negative i-au facut pe majoritatea specialistilor de marketing sa fie reticenti la acest mediu de comunicare – desi negativismul este o consecinta a lipsei de experienta a celor care au facut aceste activitati, ori a promisiunilor exagerate facute la inceputul campaniei, sau pur si simplu a inexistentei unei baze de masurare a rezultatelor.
Partea teoretica este foarte simpla si, la prima vedere, toata lumea poate face marketing online si nu este departe de adevar.- pentru ca, pe langa ideea care te diferentiaza de concurenta, celelalte actiuni sunt si cele care fac cu adevarat diferenta, respectiv: decenta, urmarirea informatiilor, claritatea mesajului si masurarea rezultatelor. Personal, consider ca prima si ultima actiune sunt cele care conteaza cu adevarat si, sunt acelea care te ajuta sa te diferentiezi.
Indiferent daca esti lider sau doar follower al unei idei sau proiect, important este sa te adresezi targetului care trebuie in momentul in care asteapta informatii de la tine.
Insa, daca exista ceva bun in aceasta criza este ca oamenii de marketing vor invata ca este important sa comunici, dar este si mai important CUM anume comunici. {mosloadposition user10}