competiţiei Stella Artois World Draught Master 2008
· Concursul Stella Artois World Draught Master de la Bucureşti şi-a desemnat câştigătorul: Luminiţa Şerban de la pub-ul La Belle Epoque, din Bucuresti. Competiţia testează abilitatea barmanilor în pregătirea paharului, a turnării şi servirii unei beri de calitate · Pentru prima dată, reprezentanţii presei au fost invitaţi să-şi demonstreze îndemânarea: Cătălin Grădinariu, de la radio Guerrilla o va însoţi în Belgia pe Luminiţa Şerban, la faza mondială a concursului Stella Artois Draught Master
Stella Artois World Draught Master este singura competiţie internaţională de servire a berii, dedicată celor mai buni barmani din lume. Concursul de la Bucureşti, organizat de producătorul local al Stella Artois, InBev, şi-a desemnat “ambasadorul” în Belgia, la etapa finală a competiţiei: Luminiţa Şerban.
Cu o tradiţie de peste 600 de ani, Stella Artois este una dintre cele mai autorizate voci care dezvăluie şi explică “ritualul celor 9 paşi” care trebuie parcurşi pentru ca berea să fie turnată perfect şi să aibă cel mai bun gust. Iată numai câteva exemple: spălarea, degresarea şi clătirea corectă a paharului, tăierea spumei cu cuţitul de inox pentru eliminarea surplusului de dioxid de carbon şi nu în ultimul rând, spectacolul oferit de servirea unei beri de calitate.
Pentru cea de a 12-a ediţie a Stella Artois World Draught Master de la Bucureşti, 12 barmanii au fost selecţionaţi de către InBev din locaţiile partenere, una dintre condiţiile a fost să nu mai fi participat la o ediţie anterioară a competiţiei. Stella Artois World Draught Master evaluează competenţele barmanilor în materie de servire la pahar şi la masă. Câştigătoarea a fost desemnată de juriu în urma unui concurs la care au participat barmani din Piatra Neamţ, Iaşi, Constanţa, Ploieşti, Târgovişte, Cluj-Napoca, Bucuresti şi Craiova.
Noutatea acestui an a fost provocarea propusă de Stella Artois presei româneşti: un concurs paralel celui adresat barmanilor profesionişti. Reprezentaţii mass media au fost invitaţi să-şi demonstreze îndemânarea şi talentul în pregătirea, turnarea şi servirii berii. Câştigătorul concursului presei, Cătălin Grădinaiu de la radio Guerrilla va avea ocazia să descopere tărâmul natal al Stella Artois şi să participe la finala mondială de la Leuven, din 27-30 octombrie, unde îl va putea susţine pe reprezentantul României.
Etapa finală va reuni barmani din aproximativ 30 de ţări care aşteaptă, în fiecare an, o nouă şansă de a-şi dovedi priceperea şi talentul în arta servirii unei beri de calitate. România este o prezenţă constantă la acest concurs: în 2006, la aniversarea unui deceniu de tradiţie a Stella Artois World Draught Master, România a obţinut premiul I: Mihaela Joiţa s-a întors acasă cu marele premiu. Lupta pentru locul I nu a fost deloc simplă, Mihaela a avut competitori experimentaţi din Australia, Azerbaijan, Brazilia, Belgia, Bulgaria, Canada, Croaţia, Cipru, Cehia, Dubai, Gibraltar, Grecia, Hong Kong, Ungaria, Israel, Italia, Japonia, Kazakhstan, Luxemburg, Noua Zeelandă, Rusia, Africa de Sud, Taiwan, Ucraina şi Statele Unite.
În 2007, a fost rândul Noii Zeelande să îşi adjudece trofeul, datorită lui Erin Carroll.
Adrian Ciulei, brand manager Stella Artois România: "Ritualul servirii unei Stella Artois şi degustată după aceste reguli constituie elemente esenţiale pentru satisfacţia consumatorului, care are parte de o experienţă inedită a mărcii. Barmanii noştri sunt ambasadorii brandului nostru. Ne dorim ca Stella Artois World Master Draught să devină un eveniment de notorietate pentru consumatorii noştri şi pentru publicul larg. Prin acest concurs, InBev îşi reafirmă angajamentul faţă de calitatea produsului propriu-zis şi faţă de arta de a-l servi consumatorului.”
Stella Artois
Preţuieşte fiecare pahar!
Cea mai vândută bere belgiană din lume, peste 600 de ani de tradiţie şi excelenţă în producerea berii
Stella Artois este prima bere super-premium produsă în România, prezentă pe piaţa locală din anul 1997. Stella Artois foloseşte în procesul de fabricaţie cele mai fine ingrediente naturale şi reprezintă un punct de referinţă pentru cei care ştiu să savureze experienţa unică a unei beri de calitate. Stella Artois are cel mai bun gust dacă e servită la o temperatură între 3 – 5 grade Celsius.
Primele “picături” istorice de Stella Artois datează din anul 1366, din vremurile când în Belgia, în oraşul Leuven, exista celebra berărie Den Horen (Cornul), devenită astăzi InBev. Este berăria unde, în anul 1708, Sebastien Artois a fost numit maestru-berar, şi pe care, în 1717 a cumpărat-o, pentru a produce prima sticlă de bere Artois. Cornul este astăzi prezent în logo-ul Stella Artois.
În 1926 de Crăciun, lucrătorii de la fabrica din Leuven au pregătit pentru locuitorii oraşului o ediţie specială a berii Artois. Datorită succesului pe care l-a avut noua bere au hotărât să o producă în continuare şi i-au spus Stella Artois (“Steaua Crăciunului”), în cinstea stelelor care au vegheat la procesul apariţiei berii cu gust plăcut amar şi prospeţime intensă.
De atunci, Stella Artois a devenit “Berea din Ţara Berii”, iar “miracolul” a fost exportat în 80 de ţări.
Stella Artois pe scena internaţională
– Producţia anuală de Stella Artois: 7 milioane de hectolitri, ceea ce reprezintă 2,8 miliarde de pahare de bere!
– Stella Artois este cel de al 5-lea brand internaţional de bere din lume
– Stella Artois este berea belgiană cea mai bine vândută din lume
– Stella Artois este prezentă în peste 80 de ţări
– Stella Artois a vândut 10 milioane de hectolitri în 2007
– Stella Artois a cunoscut o creştere puternică în 6 dintre cele mai relevante pieţe premium din lume în 2007
{mosloadposition user10}