Enel Distribuție Muntenia a realizat, în primele 5 luni ale anului, lucrări de modernizare și investiții în beneficiul a peste 100.000 de clienți din București, astfel încât serviciul de distribuție a energiei electrice să fie unul mai sigur.
Astfel, în perioada ianuarie – mai 2016, echipele Enel Distribuție Muntenia, au modernizat si introdus în Telecontrol, sistemul de monitorizare si control de la distanță a rețelei, un număr de 12 puncte de alimentare şi 30 de posturi de transformare. În cazul în care are loc o avarie, aceasta poate fi rezolvată mult mai rapid, fără a mai fi necesară deplasarea unei echipe la posturile de transformare şi punctele de alimentare modernizate.
Tot în acest timp, au fost finalizate și lucrările de modernizare a rețelei de medie si joasă tensiune începute în urmă cu un an în cartierele Cotroceni și Dorobanți. Prin intermediul acestor lucrări au fost înlocuite cablurile vechi de medie şi joasă tensiune cu unele noi performante care au o capacitate sporită de transport al energiei electrice.
De asemenea, s-a finalizat lucrarea de trecere la 20kV din zona Piața Sudului care a fost corelată cu proiectul Primăriei București de realizare a pasajului rutier din zonă. Astfel au fost modernizate reţele de cabluri cu o lungime cumulată de 6 km.
Toate aceste lucrări fac parte dintr-un amplu program de modernizare și telegestiune demarat de Enel în România pentru îmbunătăţirea calităţii serviciilor oferite clienţilor, modernizarea reţelei şi implementarea pe plan local a standardelor de calitate şi mediu ale grupului Enel. Lucrările finalizate în primele 5 luni însumează o investiție de peste 8,6 milioane de lei, fiind doar o parte din planul semnificativ de investiții ce va fi realizat anul acesta în București, numeroase lucrări fiind deja în derulare.
Implementarea lucrărilor de investiţii pentru realizarea sistemului Telecontrol în Bucureşti, Ilfov şi Giurgiu a început în 2009. În perioada 2009 – 2015, 86% din stațiile de transformare ale Enel Distribuție Muntenia au fost modernizate complet pentru a permite controlul de la distanță a rețelei. Astfel, calitatea serviciului de distribuție a crescut semnificativ. Prin comparație, conform datelor ANRE, autoritatea de reglementare în domeniul energiei electrice, în timp ce în 2010 pentru clienții Enel durata unei întreruperi medii per client/an (SAIDI – System Average Interruption Duration Index) era de 574 minute, în 2014 (conform ultimului raport oficial al ANRE), același indicator scăzuse la jumătate – 259 minute/client/an.
Unul dintre principalele beneficii ale sistemului de gestiune a reţelei prin Telecontrol este că permite tehnicienilor Enel să execute manevrele de realimentare cu energie foarte rapid şi eficient, în cazul unor întreruperi care afectează zone extinse. În cazul apariţiei unei defecţiuni, în loc să fie trimisă o echipă de electricieni pe teren care să o inspecteze, acţiune ce necesită timp, sistemul Telecontrol permite identificarea zonei afectate mult mai repede şi efectuarea de la distanţă a manevrelor pentru realimentarea cu electricitate a consumatorilor. În plus, sistemul Telecontrol reprezintă un prim pas pentru reţelele inteligente, ce permite alături de contorul inteligent, o conectare digitală între contor şi sistemul de control, aducând astfel multiple beneficii consumatorilor.
Programul va continua în următorii ani, până când toate staţiile si posturile de transformare aparţinând Enel Distribuţie Muntenia vor fi modernizate complet şi controlate integral de la distanţă. De asemenea, începând de anul acesta programul s-a extins semnificativ și in rețeaua de joasă tensiune.