A fost manifestul său pentru susţinerea campaniei dezvoltate de Lowe PR pentru conştientizarea românilor cu privire la dramele trăite de victimele ţărilor afectate de calamităţi naturale şi conflicte armate
Campania iniţiată de Departamentul pentru ajutor umanitar al Comisiei Europene este implementată de echipa Lowe PR în baza unei strategii experimentale, în trei paşi.
„Frica, durerea, furia sunt de zece ori mai intense în simţire decât în vorbe…De aceea, mesajele acestei campanii sunt mai puţin cuvintele şi mai mult imaginile, sunetele, emoţiile. Dacă un cuvânt îţi poate suna gol, sunetul unei mitraliere care împrăştie teroare nu te poate lăsa neatins”, declară Monica Botez, PR Director Lowe PR.
Campania a debutat pe 7 mai cu o etapă de guerilla, care i-a supus pe bucureşteni unor experienţe senzoriale inedite – pe stâlpii din marile intersecţii ale capitalei au fost montate difuzoare care au emis „pe frecvenţa dezastrelor”. Trecătorii au fost surprinşi de asaltul unui tsunami, de tirul mitralierelor şi de vuietul ameninţător al unui cutremur, în cele mai neaşteptate momente – //www.youtube.com/watch?v=41kQi2DVFqI.
În paralel, o serie de montaje video la fel de tulburătoare au rulat în gară, în staţiile de metrou şi în HORECA, întregindu-le românilor perspectiva asupra traiului într-o zonă de calamitate.
Noaptea Muzeelor din capitală a fost al doilea moment cheie al campaniei. Patru dintre cele mai vizitate muzee (Muzeul Ţăranului Român, Muzeul de Geologie, Muzeul Municipiului Bucureşti şi Muzeul Naţional de Artă Contemporană) şi-au întâmpinat oaspeţii cu expoziţia foto din Labirintul Umanitar ECHO.
„Fiecare muzeu a găzduit un modul expoziţional interactiv, în care vizitatorii au putut vizualiza fotografii din zone afectate de cutremur, tsunami, foamete sau conflict armat, pe fundaluri sonore tematice. În fiecare modul s-au aflat voluntari ai Crucii Roşii, care au oferit materiale informative,” adaugă Botez.
Campania se află acum în a treia etapă, în săptămâna 17-23 mai cele patru module fiind reunite în Labirintul de pe Insula Trandafirilor din Parcul Herăstrău. Acesta a fost inaugurat printr-un eveniment tematic care a reunit reprezenanţii presei într-un cort al Crucii Roşii Române, unde s-au încălzit cu ceai şi orez cu lapte, servite in veselă de tablă.
În cadrul evenimentului de presă, Lucian Mândruţă şi-a anunţat decizia de a locui timp de două zile în cortul Crucii Roşii, întocmai ca un refugiat: dormind „sub cerul liber”, fără acces la apă curentă şi căldură şi beneficiind doar de porţii raţionalizate de mâncare.
Campania beneficiază de expunere media gratuită (OOH, presă, radio, internet) asigurată de agenţiile Initiative & Brand Connection, precum şi de o platformă de comunicare digitală, pe facebook & youtube.
{mosloadposition user10}