Asociatia Romana a Profesionistilor in Relatii Publice (ARRP) si Asociatia Formatorilor in Jurnalism si Comunicare (AFJC) observa cu ingrijorare felul superficial in care este tratata profesia de comunicator de catre unii dintre decidentii importanti din Romania.
Exista o tendinta din ce in ce mai evidenta de a se permite unor persoane publice din randul actorilor, jurnalistilor, publicitarilor, managerilor, etc., uneori oameni de succes in domeniul lor de activitate, sa ajunga in pozitii de comunicator chiar si daca nu sunt pregatite special in acest sens si, in consecinta, nu detin competentele necesare pentru astfel de activitati.
Aparent minora, pe termen lung aceasta superficialitate genereaza probleme pentru angajatori si consecinte negative incalculabile, atat pentru organizaţiile respective, cat si pentru comunicarea publică in general.
Un astfel de exemplu este recenta angajare a doi consilieri pe probleme de comunicare si de imagine la Ministerul Finantelor Publice, fapt ce pune in discutie credibilitatea institutiei respective.
Mai mult decat atat, avand in vedere vizibilitatea de care se bucura, eventualele erori comise de noii consilieri in domeiul comunicarii pot discredita nu doar institutia angajatoare, ci si insasi profesia de comunicator, acesta fiind unul dintre principalele motive care au determinat ARRP si AFJC sa ia atitudine.
ARRP si AFJC nu contesta in nici un fel calitatile artistice ale celor doi noi consilieri si nici bunele intentii ale domnului ministru Sebastian Vladescu, dar atrag atentia asupra faptului ca, din informatiile pe care le detin cele doua asociatii, domniile lor nu au pregatirea si experienta de specialitate necesare pentru a exercita cu succes functia de comunicator oficial.
ARRP si AFJC reamintesc faptul ca în ultimii 15 ani, din facultăţile şi secţiile de Comunicare si Relatii Publice au ieşit sute de absolvenţi, dintre care cateva zeci de specialisti in comunicare organizationala, multi dintre ei avand deja o experienta institutionala semnificativa.
ARRP si AFJC reamintesc si faptul ca pentru a afla ce gandeste publicul despre un subiect sau altul exista institute specializate in sondarea opiniei publice, precum si agentii de relatii publice, organizatii ce si-au dovedit constant competenta si care pot fi angajate pentru a oferi raspunsuri calificate la cele mai diverse intrebari.
In aceste conditii, ARRP isi anunta disponibilitatea de a oferi consultanta angajatorilor institutionali in identificarea comunicatorilor competenti si atestati, specialisti care actioneaza in baza codurilor recunoscute in domeniul relatiilor publice, precum Codul de la Atena, Codul de la Lisabona si Codul de la Bruxelles.
Asociatia Romana a Profesionistilor in Relatii Publice (www.arrp.ro) este o organizatie non-profit care functioneaza din iunie 1995. Din momentul constituirii si pana in prezent, ARRP a reprezentat principalul for de dezbatere a problemelor specifice profesiei de specialist in Relatii Publice in Romania. De asemenea, Asociatia este o platforma de schimburi de experienta si de reprezentare a comunicatorilor romani in organizatiile internationale la care ARRP este afiliata.
Asociatia Formatorilor din Jurnalism si Comunicare, fondata in 2007, (//www.jurnalismsicomunicare.eu/afjc/) reuneste urmatoarele categorii de persoane:
* cadre didactice din invatamantul universitar si pre-universitar care desfasoara activitati de formare si de cercetare in domeniile jurnalismului, comunicarii, relatiilor publice si publicitatii;
* jurnalisti, specialisti in relatii publice si publicitate, alti angajati in domeniile comunicarii institutionale care desfasoara activitati de formare si de cercetare in domeniile jurnalismului, comunicarii, relatiilor publice si publicitatii;
* cercetatori care desfasoara activitati de formare si de cercetare in domeniile jurnalismului, comunicarii, relatiilor publice si publicitatii.
{mosloadposition user9} {mosloadposition user10}