Una dintre primele agenții de publicitate înființate în România, Lowe a dat tonul unui spectacol ce a devenit unul dintre cele mai mari grupuri de comunicare de pe piață
Lowe România aniversează astăzi primele două decenii de publicitate și inovație, de campanii memorabile, de premiere care au dat naștere unor adevărate trenduri. 20 de ani de publicitate înseamnă sute de campanii și spoturi TV, mii de ore de filmări, mii de role de film, zeci de premii la cele mai importante festivaluri de publicitate locale și internaționale, sute de angajați. Și, mai ales, sute de clienți, cu unii dintre ei grupul Lowe semnând parteneriate a căror durată se apropie de cei 20 de ani.
Una dintre primele agenții de publicitate full service din România pornea la drum în 1993 cu numele de Plus Advertising, sub conducerea Veronicăi Savanciuc și a lui Paul Radu. În 1995 agenția se afilia la rețeaua internațională Lintas, membră Interpublic, unul dintre cele mai mari holdinguri de comunicare din lume. Astăzi, Lowe face parte din una dintre cele mai creative și valoroase rețele globale, Lowe&Partners Worldwide.
„Este un moment de mare emoție și bucurie pentru noi, căci ne amintim mai ales acum despre cum a început totul: într-o zi friguroasă de februarie a anului 1993, cu șapte oameni și două calculatoare Apple Macintosh. Dar cu credința puternică într-un vis, acela că dacă suntem o echipă adevărată, dacă avem pasiune, talent și dedicare, putem scrie istorie. Peste 500 de oameni frumoși, creativi și atât de diferiți au făcut parte din povestea Lowe România de-a lungul timpului. Iată-ne acum, 20 de ani mai târziu: suntem șapte companii, fiecare recunoscută și multipremiată în domeniul ei de activitate”, spune Veronica Savanciuc, Președinte & CEO Lowe România.
Lowe a semnat strategiile de comunicare pentru lansarea pe piață a unor branduri noi, astăzi nume sonore – Raiffeisen Bank, Unilever, Nestea, Tuborg, Gothaer, Staropramen; a gestionat rebranding-uri de succes precum Dero, Rexona, Adesgo, Kinder Surprise și a creat campanii istorice, despre care vorbim și astăzi – “AMIGO și ești ca nou”, “Tu si Tuborg!”, “Timișoreana. Povestea merge mai departe”, “Citește o carte!” (campanie pentru Ministerul Culturii), Campania de imagine pentru Festivalul Internațional de Film DaKino (2006).
Pionier al publicității românești și formator al industriei, Lowe este membru fondator în toate asociațiile relevante: IAA, RAC, RAA, UAPR, BRAT sau ARMA. Președintele grupului Lowe, Veronica Savanciuc, astăzi membru al Senatului International Advertising Association (IAA), a deținut 3 mandate ca Președinte IAA România și a fost desemnată Personalitatea Feminină a Deceniului în Publicitatea Românească, în 2003.
Grupul format astăzi din șapte companii este recunoscut pe piață pentru parteneriatele de lungă durată dezvoltate cu clienții săi: Unilever a fost încă din prima zi unul din clienții agenției Lowe, ceea ce înseamnă că putem vorbim astăzi despre unul dintre cele mai longevive parteneriate agenție-client din România; Johnson&Johnson, Lowe și Initiative lucrează împreună de aproape 18 ani; Electrolux este clientul echipei GolinHarris de peste 11 ani, Wrigley este client SeniorHyper de 8 ani, iar Orange România este clientul grupului Lowe de 9 ani.
Astăzi, grupul Lowe înseamnă șapte agenții, în care peste 200 de oameni formează o echipă cu competențe complementare, puternic ancorate în digital și mobile și care caută obsesiv THE IDEA. Fiecare dintre ele marchează cel puțin o premieră pe piața locală, în domeniul său de activitate:
Initiative este prima prima agenţie multinaţională de media full service din România, și prima agenție de media cu un departament digital. Echipa Initiative semnează de 15 ani singura analiză completă a pieței locale de media, deja celebra Media Fact Book;
Medic One este prima companie din România specializată în marketing şi comunicare medicală (healthcare communication) și prima agenție locală ce a câștigat un Gold Effie la categoria Pharmaceuticals;
BPN este cea mai nouă agenție media lansată de IPG Mediabrands. Rețeaua BPN are birouri în 21 țări, inclusiv US, și lucrează cu peste 250 de clienți din întreaga lume. BPN vine cu un nou model de organizare a unei agenții de media, abordând strategiile de media din perspectiva mărcii și a noilor evoluții din social media, integrând canalele de media tradiționale cu cele digitale;
GolinHarris este prima agenție din România care a revoluționat modelul agenției tradiționale de PR, introducând o viziune de business inovatoare, numită g4, o matrice de business axată pe talent și hiperspecializare; este și singura agenție ce deține The Bridge™, un hub de comunicare multimedia unic în industria globală de PR;
SeniorHyper este liderul pieței de digital advertising din România, cu o echipă de 55 de specialiști în digital, cu o expertiză de 10 ani în piață, atât în branduri locale cât și internaționale.
Mobile Works este prima companie de mobile marketing și singura cu un laborator propriu de tehnologie. De asemenea, prima de pe piață ce a implementat un proiect de Augmented Reality la nivel național.
„Suntem astăzi șapte companii creative, armonizați prin convingeri și spectaculoși în sincronizare, parte a unor rețele globale de prestigiu. Lowe a devenit de-a lungul anilor un grup puternic, integrat, un business complementar cu companii puternice în toate sectoarele de comunicare: creație, media, PR, digital, mobile, healthcare communication. Am inovat mereu și am gândit noi modele de business. Suntem pregtiți și nerăbdători să facem acest lucru în fiecare zi și în viitor”, spune Veronica Savanciuc, Președinte & CEO Lowe România.