Cinci țări, 13 orașe, milioane de iubăreți – aceasta este amploarea campaniei LoveVille prin care Durex a răspândit dragoste, din mai până în iulie, în rândul popoarelor din regiune. Au fost de ajuns o aplicație Facebook – Durex LoveVille – și o campanie originală pentru ca victimele lui Cupidon să intre în competiție directă și să lupte pentru orașul lor, într-un concurs fără precedent care a cuprins România, Grecia, Bulgaria, Serbia și Cipru.
Cum poate însă o aplicație să răspândească dragostea? Echipa Frank Social (divizia de social media a agenției de comunicare Frank) a arătat că înțelege cum e să iubești în fiecare dintre cele cinci țări și a construit o campanie care să incite și care să îi pună pe treabă pe localnici.
“Totul a pornit de la provocarea de a antrena în jocul dragostei cât mai mulți români, greci, bulgari, serbi și ciprioți, îndemnându-i în același timp să se protejeze. Vorbim despre popoare diferite, culturi, obiceiuri și graiuri diferite, pentru care era vital să găsim un limbaj comun. Iar acest limbaj l-am creat pornind de la o aplicație – Durex LoveVille – pe care am imaginat-o, apoi realizat-o și implementat-o pe o platformă comună, însă personalizată pentru fiecare țară”, povestește Ciprian Susanu, Head of Digital Frank.
Abordarea personalizată a dragostei, în funcție de IP-ul țării, s-a dovedit a fi pe cât de inovatoare, pe atât de eficientă: doar pagina oficială de Facebook a Durex din România a fost afișată de peste 60 de milioane de ori pe durata celor trei luni de campanie, în timp ce numărul total de fani a crescut cu peste 70.000, ajungând la 650.000.
“Recunoaștem că ne-am lărgit orizonturile în materie de dragoste în timpul campaniei LoveVille: am descoperit că românii preferă pasiunea fără limite, bulgarii optimismul și ironia, în timp ce grecii și ciprioții romantismul debordant. Am exploatat acest lucru prin intermediul aplicației Durex LoveVille, care a afișat conținut specific destinat fiecărei țări în parte și, în același timp, a permis tuturor utilizatorilor, indiferent de locul de proveniență, să vadă, în timp real, clasamentul orașelor intrate în competiție”, adaugă Ciprian Susanu.
Timpul real a fost vital și pentru activarea opțiunii “Chat & hook-up” a aplicației Durex LoveVille, unde, în funcție de profilul de iubăreț, pe care utilizatorii și l-au putut contura în secțiunea “Partida potrivită”, aceștia și-au putut căuta apoi jumătatea. Aproape 10.000 de utilizatori şi-au găsit perechea potrivită şi au comunicat cu ajutorul secţiunii de chat din aplicaţie. Peste 200.000 de vizitatori unici din toate cele cinci țări au intrat în aplicație, în căutarea secretelor care să îi ajute să găsească dragostea și să o păstreze.
Cât despre câștigătorii competiției, ei nu au fost românii (dărâmând astfel mitul legat de “latin lover”). București a ocupat totuși un onorabil loc cinci în topul celor mai iubărețe orașe din cele cinci țări, după Heraklion (capitala insulei grecești Creta), câștigătorul detașat, și Larissa, Atena și Nicosia.
Alături de Facebook, principalul canal de comunicare în campania LoveVille 2014, îndemnul la dragoste a fost promovat și prin intermediul YouTube, Pinterest, Instagram, Twitter, bloggeri, la radio și TV, precum și prin activări in-store.
Echipa Frank Social care înțelege acum mai bine dragostea este formată din Ciprian Susanu, Head of Digital Frank; Andreea Bahrin, Client Service Director; Florin Oprea, Developer; Oana Grasu, Social Account Manager; Timeea Teodorescu, Community Manager.
Mai multe detalii de la protagoniști găsiți aici: https://www.youtube.com/watch?v=1hgLsSvt51E.