Kevin Roberts, CEO Worldwide, Saatchi&Saatchi
BIZ Books
O carte cu emotie despre emotie. O carte despre Dragoste si Respect. Cu Mister, Senzualitate si Intimitate – ingrediente de baza ale oricarui Lovemark. O carte ce prezinta in fapt suma unor ani de experienta in domeniu ai lui Kevin Roberts, ani de munca si de pasiune, de proiecte interesante si de dorinta de a evolua. O carte care prezinta un concept deja cunoscut la nivel mondial, adoptat de multe companii, o carte despre o notiune ce va ramane in istoria domeniului.
Oamenii de pretutindeni vor sa fie cuprinsi de emotie. (p. 38) Persoanele se implica atunci cand acestea cred intr-o marca. Oamenii isi iau angajamentul. Diferenta intre cele doua notiuni? “Pe o farfurie cu sunca si oua, porcul si-a luat angajamentul, gaina este doar implicata.” (p. 138)
Cele peste 200 de pagini ale cartii se citesc intr-o rasuflare. Ideile si perspectivele prezentate pot oferi celor ce vor lectura cartea noi modalitati de pozitionare, idei, poate chiar noi viziuni asupra marcilor si a modului in care este vazuta relatia consumator-brand.
“Idealismul Dragostei este realismul nou al afacerilor. Atunci cand construiesc Respect si inspira Dragoste, afacerile pot schimba lumea.” (Kevin Roberts, cop. 4)
O carte despre legatura care trebuie creata intre consumator si marca. Loialitatea dincolo de Ratiune. Viitorul dincolo de branduri. Lovemarks
Primul sarut … drumul catre un Lovemark
Primul sarut, prima strangere de mana, prima imbratisare, primele semne ca te-ai indragostit, acea stare de beatitudine pe care nu o vei putea uita cat timp existi – acest sentiment, puterea acestei legaturi este cautata de acele branduri care se vor a fi Lovemarkuri – branduri de suflet.
Citind cartea lui Kevin Roberts m-am regasit, am zambit si mi-am dat seama ca a iubi este ceea ce intr-adevar ne motiveaza in aceasta existenta. Fie ca este vorba de o iubire fizica, de produs, serviciu sau brand. Daca nu punem suflet in ceea ce facem nu vom putea reusi. Este exact principiul pe care orice marketer trebuie sa il aiba ca prim obiectiv atunci cand creeaza relatii de lunga durata cu consumatorii lui.
Invatam, de la cel care crede ca nimic nu este imposibil, ca o relatie de dragoste se construieste in timp si implica din ambele parti actiuni si comunicare. Un lovemark este misterios, intim si pasional. Daca dragoste nu e, nimic nu e. Si toata aceasta relatie trebuie sa se bazeze in primul rand pe respect. Fara respect nu avem nimic. Pentru a trece de barierele perceperii drept un simplu produs, trebuie sa cream in jurul nostru o poveste atat de reala si relevanta incat consumatorul sa se indragosteasca pana la uitare de ea.
Puterea unui lovemark vine din experientele pe care le genereaza – in concordanta cu nevoile consumatorului. Tot timpul trebuie sa fim in spatele consumatorului, pe strada, in casa sau sa traim si sa simtim ca cel care va iubi in final produsul sau serviciul nostru. Trebuie sa gasim acel declansator care va face brandul sa devina un mod de viata si deci un lovemark – sa depaseasca sfera obisnuitului si sa treaca baricada dorintei.
Daca ai iubit cu pasiune pana la uitarea de sine, macar o data in viata, atunci vei putea intelege si crea un lovemark. A construi si intretine un astfel de ideal este exact ca un mariaj fericit, ca o mare dragoste implinita si infloritoare. Elementele chimice se transpun acum pe teritoriul marketingului. Si functioneaza caci in societatea contemporana indivizii au nevoie de dragoste ca de aer, au nevoie de legaturi puternice si profunde. Creeaza loialitate dincolo de ratiune si te vei mentine in topul brandurilor de suflet!
Inovatie, intuitie, noutate, creativitate – dar mai presus de toate curiozitate – iata doar cateva dintre armele pe care trebuie sa le folosesti tot timpul. Intreaba in stanga si in dreapta despre produsul tau, imbunatateste, cerceteaza, observa si ia-o de la capat. Fii tot timpul cu ochii in patru si cerceteaza orice semnal indiferent de unde ar veni el.
Indrazneste sa faci ceva cu adevarat nou si nu te teme niciodata de necunoscut. Daca vrei sa faci ceva maret si sa creezi un brand de suflet nu uita sa “urci pe munte, sa mergi in jungla si sa gandesti ca un peste”, dupa cum ne spune Kevin in a sa “Lovemarks”.
In fiecare zi fa cinci lucruri diferite pentru tine si brandul tau. Intreaba, cerceteaza, pune in practica si nu uita care este scopul tau – acela de a crea legaturi dincolo de ratiune, loialitate – legaturi de suflet care sa traduc in povesti frumoase de dragoste – a consumatorilor cu tine ca si companie, produs sau serviciu. Si nu uita ca un lovemark incepe de obicei cu un simplu “sarut”. Fa ca acesta sa fie dorit si a doua oara si a treia… pana la infinit.
Daca ati citit lucrarea prezentata de noi va invitam sa ne trimiteti parerea dumneavoastra cu privire la ea pe adresa loredana@prwave.ro si poate aparea pe site.
{mosloadposition user10}