Augusto Farfus s-a clasat al cincilea pentru BMW – Martin Tomczyk, de asemenea in puncte
Ploaia care a început să cadă imediat ce luminile verzi au dat startul celei de-a doua etape DTM din 2014 a transformat cursa de la Oschersleben (Germania) într-o loterie a pneurilor. După o întrecere plină de evenimente, cu nu mai puţin de trei neutralizări cu Safety Car, Augusto Farfus (Brazilia) a încheiat al cincilea cu modelul Castrol EDGE BMW M4 DTM, în timp ce Martin Tomczyk (Germania) s-a clasat şi el în puncte, încheind al nouălea cu BMW M Performance Parts M4 DTM.
Norocul i-a trădat pe ceilalţi piloţi BMW în condiţiile dificile de pe circuit: în ciuda unor evoluţii impresionante pe cea mai mare durată a cursei, ei au ratat o clasare în Top 10. Ultima dintre cele trei intervenţii ale Safety Car a strâns plutonul, astfel că Tomczyk, António Félix da Costa (Portugalia) şi Bruno Spengler (Canada), care se luptau pentru clasări pe podium la acel moment, au pierdut poziţii preţioase.
Debutant în DTM, Félix da Costa a încheiat al 11-lea cu Red Bull BMW M4 DTM, ratând o clasare în puncte pentru numai 0,2 secunde. El a fost urmat de Spengler, clasat al 12-lea cu BMW Bank M4 DTM. Maxime Martin (Belgia, Samsung BMW M4 DTM) a fost al 14-lea, în timp ce Joey Hand (SUA, Crowne Plaza Hotels BMW M4 DTM) a ocupat poziţia a 15-a.
Marco Wittmann (Germania) nu a reuşit să convertească pole position, în care a fost promovat după descalificarea lui Miguel Molina (Spania / Audi) după calificări, într-un rezultat pozitiv. După start, Wittmann a putut să-şi apere primul loc, după care pilotul Ice-Watch BMW M4 DTM s-a îndepărtat de pluton. Totuşi, el a pierdut mai multe poziţii la restart în urma primei neutralizări, ca urmare a ieşirii pe bancul de pietriş din primul viraj. Ulterior, el a coborât şi mai mult în clasament din cauza unei probleme tehnice. După 44 de tururi, Wittmann a trecut linia de sosire pe poziţia a 19-a. Cursa lui Timo Glock (Germania) s-a încheiat după doar câteva tururi. Germanul a efectuat o piruetă în urma unui contact cu Mike Rockenfeller (Germania), iar modelul Deutsche Post BMW M4 DTM a rămas blocat în afara pistei.
Jens Marquardt (director BMW Motorsport): "Condiţiile meteo au transformat cursa într-una plină de evenimente şi foarte agitată – cu siguranţă, una dintre cele mai interesante din ultimii ani. Categoric, nu suntem mulţumiţi cu acest rezultat care nu reflectă performanţele BMW M4 DTM. Când porneşti din pole position, îţi doreşti să câştigi. Totuşi, în cursa aceasta nu am avut norocul de care aveam nevoie. Marco Wittmann a avut o cursă plină de ghinion. Întâi a făcut o mică eroare la primul restart, apoi a fost lovit de problemele tehnice ale maşinii. Augusto Farfus a reuşit să obţină cel mai mult în acest condiţii. Felicitări lui Christian Vietoris şi celor de la Mercedes-Benz pentru victoria spectaculoasă."
Clasamente după etapa 2/10.
Clasamentul piloţilor.
1. Mike Rockenfeller 30p; 2. Christian Vietoris 25p; 3. Marco Wittmann 25p; 4. Mattias Ekström 18p; 5. Adrien Tambay 16p; 6. Edoardo Mortara 15p; 7. Augusto Farfus 14p; 8. Paul di Resta 12p; 9. Timo Glock 10p; 10. Bruno Spengler 8p; 11. Miguel Molina 8p; 12. Timo Scheider 8p; 13. Martin Tomczyk 8p; 14. Gary Paffett 4p; 15. Joey Hand 1p.
Clasamentul echipelor.
1. Audi Sport Team Phoenix 38p; 2. Original-Teile Mercedes AMG 37p; 3. Audi Sport Team Abt 31p; 4. Audi Sport Team Abt Sportsline 26p; 5. BMW Team RMG 25p; 6. BMW Team Schnitzer 16p; 7. BMW Team RBM 15p; 8. BMW Team MTEK 10p; 11. EURONICS / FREE MAN’S WORLD Mercedes AMG 4p.
Clasamentul constructorilor.
1. Audi 95p; 2. BMW 66p; Mercedes-Benz 41p.
Calendar 2014:
4 mai – Hockenheim (Germania); 18 mai – Oschersleben (Germania);
Următoarea cursă: 1 iunie – Budapesta (Ungaria);
29 iunie – Norisring (Germania); 13 iulie – Moscova (Rusia); 3 august – Spielberg (Austria); 17 august – Nürburgring (Germania); 14 septembrie – Lausitzring (Germania); 28 septembrie – Guangzhou (China); 19 octombrie – Hockenheim (Germania).
Despre DTM.
Deutsche Tourenwagen Masters – pe scurt DTM – este cel mai popular campionat de turisme din lume. Sezonul trecut, peste 700.000 de spectatori au asistat la cele zece curse, desfăşurate pe circuite renumite din Germania şi din Europa. Campionatul reuneşte trei constructori premium de automobile – BMW, Audi şi Mercedes-Benz – în cea mai disputată competiţie sportivă. Prima echipă oficială BMW a participat la întrecere în perioada 1984-1992, interval în care a obţinut 49 de victorii şi a câştigat titlul piloţilor în trei ocazii (1984, 1987 şi 1989). În 2012, constructorul a revenit în DTM cu BMW M3 DTM, trei echipe şi şase piloţi. Imediat, BMW a câştigat cinci curse şi, la finalul sezonului, a încheiat pe primul loc în clasamentul piloţilor, al echipelor, respectiv al constructorilor. În 2013, BMW Motorsport a reuşit să-şi apere trofeul constructorilor, graţie celor patru echipe şi celor opt piloţi. Calendarul DTM 2014 este compus din nou din zece etape. Programul include patru vizite în afara Germaniei, la Budapesta (Ungaria), Spielberg (Austria), Moscova (Rusia) şi Guangzhou (China). Conform tradiţiei, sezonul se încheie la Hockenheim (Germania), pe 19 octombrie. Postul de televiziune ARD transmite în direct fiecare sesiune de calificări şi fiecare cursă. Bilete pentru toate etapele DTM sunt disponibile aici: aici: //www.bmw-motorsport.com/en/fan-area/dtm-tickets.html.