La nivel mondial, au fost livrate 209.743 de automobile, +6,2%. ● Livrările din acest an au crescut cu 5,8%: 2.152.393 de maşini vândute. ● Livrările BMW din acest an sunt mai mari cu 5,6%, total de 1.824.490 de unităţi. ● Livrările MINI au crescut cu 7,4% în primele 11 luni: 324.417 livrări. ● 55.000 de modele BMW electrificate au fost livrate în acest an. ● Performanţe de vânzări pentru automobilele electrice în noiembrie, inclusiv o lună record în România.
Bucureşti/München. Livrările de automobile ale BMW Group au atins un nou record pentru luna noiembrie, cu un total de 209.743 de unităţi, o creştere de 6,2% faţă de aceeaşi lună a anului trecut. Acest rezultat aduce totalul livrărilor din acest an la 2.152.393 de unităţi, o creştere de 5,8% în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului anterior.
“Am reuşit o nouă lună de creştere solidă pentru toate mărcile premium ale BMW Group”, a spus Dr. Ian Robertson, membru al Consiliului de Administraţie al BMW AG şi responsabil pentru vânzări şi marketing BMW. “Ne-am extins vânzările în fiecare lună din noiembrie 2011 – cinci ani de creştere continuă a vânzărilor, în conformitate cu extinderea gamei noastre de modele. Adăugarea automobilelor cu propulsie electrică sau hibrid a contribuit semnificativ la această creştere şi la faptul că segmentul creşte de la o lună la alta”, a adăugat el.
La finalul lunii noiembrie, 1.824.490 de automobile ale lunii BMW au fost livrate în lume, cu 5,6% mai multe decât în aceeaşi perioadă a anului trecut. În noiembrie, 177.740 de automobile ale mărcii BMW au ajuns la clienţi, o creştere de 5,9% faţă de anul anterior. Tendinţa globală în ceea ce priveşte modelele SUV continuă să fie reflectată în creşterea puternică a vânzărilor din familia BMW X. pe parcursul lunii noiembrie, BMW X1 a crescut cu 74,4% (22.595 de unităţi) comparativ cu aceeaşi lună a anului trecut, în timp ce performanţele BMW X5 au înregistrat o creştere de 17,6% (15.143 de unităţi). În primele 11 luni ale acestui an, livrările modelelor BMW X au totalizat 579.718 automobile, un salt de 22,4% faţă de perioada similară a anului anterior. Totodată, vânzările BMW Seria 7 au continuat să se dezvolte puternic în noiembrie, cu o evoluţie de 70,3% (6.883 de unităţi) în comparaţie cu anul trecut; în total, nava-amiral a mărcii BMW a fost vândută într-un volum de 54.306 unităţi pe parcursul acestui an (+67,6%).
În primele 11 luni ale anului, 54.857 de automobile BMW cu propulsie electrică au fost livrate clienţilor în lume. Noiembrie a fost o lună foarte bună pentru acest modele inovatoare – de exemplu, unul din trei modele BMW vândute în Olanda a fost cu propulsie electrificată, în timp ce BMW i3 a fost cel mai bine vândut automobil din Norvegia, indiferent de constructor şi model. A fost o lună record şi pentru România, cu un total de 22 de BMW i3 livrate către clienţi în noiebrie, un record absolut. BMW este astfel cel mai de succes producător pe piaţa de automobile electrice şi plug-in din România, performanţă susţinută şi de succesul înregistrat de BMW i8 şi modelele ePerfomance, în special BMW X4 xDrive40e.
“Este clar că aceste pieţe, care susţin în mod activ mobilitatea electrică, sunt văzute ca fiind cei mai importanţi vectori de creştere când vine vorba de automobile cu propulsie alternativă”, a comentat Dr. Ian Robertson. “Prin adăugarea versiunilor hybrid plug-in ale modelelor BMW Seria 5 şi MINI Countryman în prima jumătate a anului 2017, vânzările de modele electrificate ale BMW Group vor creşte semnificativ anul viitor – ne-am propus un obiectiv ambiţios de 100.000 de unităţi”, a continuat el.
Vânzările de automobile ale mărcii MINI au crescut cu 7,9% în noiembrie, la un total de 31.593 de livrări către clienţii de pe mapamond. În cursul acestui an, 324.417 maşini MINI au fost vândute, ceea ce înseamnă o creştere de 7,4% faţă de anul anterior. Cele mai noi două modele ale mărcii premium au continuat să fie principalii vectori de creştere. În total, 6.624 de clienţi au intrat în posesia unui MINI Clubman în noiembrie, în timp ce livrările pentru acest an au totalizat 55.844 de unităţi la nivel global. Vânzările din noiembrie ale MINI Cabriolet au totalizat 2.072 automobile, în timp ce performanţele anuale sunt de 27.206 unităţi.
În noiembrie, vânzările lunare din Europa pentru BMW şi MINI au totalizat 95.079 de unităţi, un plus de 10,6% în comparaţie cu aceeaşi lună a anului anterior. Vânzările anuale sunt mai mari cu 10,0%, totalizând 992.580 de automobile livrate. Toate pieţele din regiune au contribuit la creşterea puternică din acest an, multe dintre aceste reuşind evoluţii de peste 10 procente, inclusiv Marea Britanie (228.698 / +10,4%), Italia (76.306 / +17,5%) şi Spania (50.197 / +19,9%).
În Asia, livrările de automobile BMW şi MINI au avut o creştere importantă luna trecut, 69.520 de maşini ajungând la clienţi pe parcursul lunii noiembrie (+14,8%). În primele 11 luni ale anului, 680.540 de automobile BMW şi MINI au fost vândute în Asia, o creştere de 9,5% în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Cea mai mare piaţă din regiune, China continentală, a obţinut o evoluţie de 11,2% faţă de primele 11 luni ale anului anterior, cu un total de 472.705 automobile livrate în 2016. Vânzările anuale de pe multe alte pieţe din regiune au înregistrat creştere mari: Japonia (67.096 / +10,0%) şi Coreea de Sud (53.962 / +10,0%) sunt doar două exemple.
Pe parcursul lunii noiembrie, vânzările BMW şi MINI au înregistrat o scădere de 13,5% în America comparativ cu aceeaşi lună a anului anterior: 39.051 de automobile au fost livrate clienţilor din regiune. Vânzările anuale ale mărcilor BMW şi MINI în regiune au fost de 412.873 de unităţi, ceea ce înseamnă un recul de 7,7% în comparaţie cu aceeaşi perioadă din 2015. În timp ce vânzările anuale din Canada (41.326 / +5,8%) şi Mexic (30.871 / +13,2%) au crescut, piaţa foarte competitivă din SUA a experimentat o scădere de 10,2% (327.711).
Anul acesta continuă să fie cel mai bun din istorie pentru BMW Motorrad, cu vânzări pentru noiembrie ce au totalizat 9.375 de unităţi, o creştere de 19,5% în comparaţie cu aceeaşi lună a anului trecut. Livrările anuale au crescut cu 5,4%, cu un total de 136.393 de motociclete şi maxiscutere ce au fost livrate clienţilor în primele 11 luni ale anului.
Livrările BMW Group în/până în noiembrie 2016, pe scurt
|
În noiembrie 2016 |
Comparativ cu anul trecut |
Până în noiembrie 2016, inclusiv |
Comparativ cu anul trecut |
Automobile BMW Group |
209.743 |
+6,2% |
2.152.393 |
+5,8% |
BMW |
177.740 |
+5,9% |
1.824.490 |
+5,6% |
MINI |
31.593 |
+7,9% |
324.417 |
+7,4% |
BMW Motorrad |
9.375 |
+19,5% |
136.393 |
+5,4% |