Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Lipsurile educaționale care se văd când (doar) evaluăm: 42,4% dintre copiii din mediul rural nu au obținut o medie peste 5 la Evaluarea Națională. „Pregătit pentru liceu”- programul prin care peste 200 de tineri sunt ajutați să facă tranziția către la liceu

Lipsurile educaționale care se văd când (doar) evaluăm: 42,4% dintre copiii din mediul rural nu au obținut o medie peste 5 la Evaluarea Națională. „Pregătit pentru liceu”- programul prin care peste 200 de tineri sunt ajutați să facă tranziția către la liceu

În mediul rural, 42,4% dintre elevii care au susținut Evaluarea Națională 2024 nu au obținut o medie peste 5, acesta fiind cel mai slab rezultat din ultimii patru ani, potrivit unei analize Edupedu.ro. Ca răspuns la nevoia de sprijin pentru absolvenții de gimnaziu din mediul rural, Fundația World Vision România a demarat programul „Pregătit pentru liceu” ce are ca scop prevenirea abandonului școlar, oferind suportul necesar pentru ca 235 de elevi să finalizeze cu succes studiile liceale.

Lipsurile educaționale care se văd când (doar) evaluăm: 42,4% dintre copiii din mediul rural nu au obținut o medie peste 5 la Evaluarea Națională. „Pregătit pentru liceu”- programul prin care peste 200 de tineri sunt ajutați să facă tranziția către la liceu

(Ne)participarea elevilor la EVALUAREA NAȚIONALĂ 2024

Aproape 16.000 de elevi de clasa a VIII-a nu au finalizat anul școlar sau nu au fost înscriși automat de către școli la Evaluarea Națională 2024, deși înscrierea la această evaluare este obligatorie și se realizează automat de către secretariatele școlare pentru toți absolvenții.

Potrivit datelor furnizate de Ministerul Educației, numărul total de elevi înscriși în clasa a VIII-a la începutul anului școlar a fost de 176.266, ceea ce înseamnă că 15.866 de elevi, fie nu au terminat clasa a VIII-a, fie nu au fost înscriși pentru a susține examenul național.

PROVOCĂRI

Tranziția copiilor din medii vulnerabile către învățământul liceal

Pentru copiii din comunitățile vulnerabile, tranziția către liceu reprezintă un punct de cotitură în educația lor. Consecința acestui fapt este o rată mare a abandonului școlar între clasele a VIII-a și a IX-a, înainte de încheierea ciclului educațional obligatoriu.

World Vision România a identificat mai multe cauze pentru care copiii din mediul rural rămân mult mai în urmă față de colegii lor:

  • 35% dintre adolescenți spun că niciodată sau doar uneori au suficiente rechizite și cărți pentru școală;
  • 24% dintre copii nu sunt ajutați de nimeni la teme și doar 8% au resurse pentru a apela la sprijin suplimentar;
  • 14% dintre părinții elevilor de gimnaziu spun că nu fac nimic atunci când copiii lor nu se descurcă la teme;
  • Toate materiile le pun probleme adulților care își ajută copiii la teme, iar dificultățile cresc o dată cu nivelul de școlarizare, în special la matematică;
  • Aproape o treime dintre profesori spun că proporția elevilor cu pierderi de învățare este între un sfert și o jumătate din totalul clasei;
  • Un copil din zece din mediul rural nu frecventează în prezent nicio instituție de învățământ;
  • Doar 4 din 10 adulți din mediul rural au examenul promovat de Bacalaureat.

SOLUȚII

Sprijin pentru elevii de liceu din comunitățile vulnerabile

Deși educația este gratuită, costurile asociate frecventării liceului rămân o povară semnificativă pentru mulți părinți din mediul rural, determinându-i pe copii să abandoneze școala. Potrivit unui sondaj realizat de World Vision România, 56% dintre elevii din aceste comunități nu își continuă studiile după clasa a VIII-a, din cauza dificultăților financiare.

Pentru a combate fenomenul de abandon școlar și pentru a îmbunătăți performanțele elevilor, World Vision România a identificat mai multe soluții, după cum urmează:

  • Acces la programe de mentorat, dezvoltare personală și orientare vocațională;
  • Sprijin suplimentar pentru pregătirea la disciplinele de Bacalaureat și Evaluare Națională;
  • Oportunități pentru stagii de practică și voluntariat;
  • Ședințe de consiliere psihologică individuală;
  • Tabere de vară cu activități de educație non-formală;
  • ijin financiar pentru acoperirea totală sau parțială a costurilor, precum și donații materiale și financiare.

Pregătit pentru liceu

„Pregătit pentru liceu” reprezintă o intervenție strategică la nivel educațional ce vizează asigurarea unui bun parcurs al elevului din mediul rural în anii de liceu, printr-o pregătire atât din punct de vedere psiho-educațional, cât și din punct de vedere academic. Obținerea unor rezultate bune la Evaluarea Națională reflectă o cunoaștere solidă a materiei, oferind astfel un start favorabil pentru acumularea de noi cunoștințe în liceu și pregătirea pentru examenul de bacalaureat.

“Colaborarea între mediul privat și ONG-uri este esențială pentru sprijinirea educației și prevenirea abandonului școlar. Prin programul nostru „Pregătit pentru liceu”, alături de partenerii de la Auchan România, susținem 20 de elevi din mediul rural. Vorbim despre elevi care provin din medii vulnerabile, fără resurse materiale, dar care își doresc să meargă la liceu. Sprijin academic prin sesiuni individuale și acces la o platformă de meditații, axată pe aprofundarea cunoștințelor la materiile de examen esențiale, precum limba română și matematică sunt doar câteva dintre măsurile prin care ne propunem să inspirăm și să motivăm fiecare elev să continue studiile liceale și să își atingă potențialul maxim”, a declarat Mihaela Nabar, Director Executiv World Vision România.

De asemenea, elevii beneficiază de ateliere și workshop-uri de dezvoltare personală, organizate într-un calendar anual structurat cu un curriculum specific, menite să le dezvolte abilitățile de viață și să le consolideze încrederea în sine.
Pe lângă sprijinul academic și personal, programul include și o componentă de îndrumare profesională. Elevii participă la consiliere individuală și sesiuni de grup, unde primesc îndrumare pentru realizarea unui plan de dezvoltare individuală.
Aceștia beneficiază, de asemenea, de mentorat, prezentări în școlile secundare și sesiuni dedicate părinților, pentru a asigura un sprijin constant și comprehensiv pe parcursul anilor de liceu.

“Ne bucurăm să ne alăturăm World Vision România și să oferim spijin copiilor cu risc de abandon școlar, care vin din familii defavorizate. Auchan România crede și investește în educație, pentru a dezvolta competențele și abilitățile necesare meseriilor de mâine. Sunt convinsă că fiecare proiect demarat pentru acești copii este un pas înainte, binevenit pentru societatea noastră în continuă dezvoltare. ”, a declarat Corina Dospinoiu-Imre, Director Sustenabilitate Auchan România

Obiectivele programului Pregătit pentru liceu:

  • Sprijinirea elevilor din mediul rural pentru a finaliza ciclul gimnazial și pentru a fi pregătiți pentru oportunitățile educaționale viitoare, respectiv tranziția către liceu.
  • Îmbunătățirea performanțelor școlare la limba română și matematică;
  • Oferirea accesului la activități de educație non-formală în vederea dezvoltării unor abilități de viață esențiale.

Susținem tinerii să meargă la liceu și să-și finalizeze cursurile prin programul “Pregătit pentru liceu”!

Programul “Pregătit pentru liceu” susține 235 de elevi din mediul rural, din clasele a 7-a și a 8-a, care au obținut medii peste 5 și provin din familii a căror venit nu depășește suma de 1500 lei/ membru. Scopul programului este de a preveni abandonul școlar în tranziția către liceu, oferind elevilor resursele necesare pentru a-și continua educația.

CUM POȚI AJUTA – LINK

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.