Clipul Durex dezvăluie ceea ce cred cu adevărat băieții despre sex atunci când nu știu că sunt ascultați de partenere
Un nou studiu publicat de Durex pune în lumină circumstanțele și concepțiile greșite care scad interesul tinerilor (16-24 ani) față de sexul protejat.
Cercetarea amănunțită, realizată pe parcursul a doi ani în urma mai multor chestionare și interviuri cu tineri, arată lipsa îngrijorătoare de cunoștințe legate de bolile cu transmitere sexuală (BTS), sarcini nedorite și comportamentul sexual al partenerului.
Tinerii știu că ar trebui să folosească prezervativul de fiecare dată, însă, în febra momentului, regulile sunt date uitării. Se pare că mulți tineri nu sunt conștienți de consecințele sexului neprotejat și/sau nu au destulă încredere să insiste asupra folosirii prezervativului, ceea ce înseamnă că se expun unor riscuri la care nu ar trebui să se expună.
Binecunoscuta atitudine „nu o să mi se întâmple mie” și lipsa de informații cu privire la riscurile BTS-urilor și a sarcinilor nedorite alimentează așa numita „cultură a invincibilității”.
Faptele sunt clare: 40% din tinerii activi sexuali, cu vârste cuprinse între 16-24 de ani, au recunoscut că au facut sex cu mai mult de o persoană, fără prezervativ și 61% sunt de acord că nu se gândesc de obicei la prezervative până în momentul în care într-adevăr au nevoie de unul.
În ciuda asumării acestor riscuri în mod obișnuit, doar 14% dintre respondenți au susținut că BTS-ul (neincluzând virusul HIV și SIDA) este preocuparea lor principală. Mai puțin de un sfert au susținut că cea mai mare problemă, în ceea ce privește sexul neprotejat, ar fi de a nu se trezi cu o sarcină nedorită.
Statisticile și viziunile celor intervievați arată la ce scară sunt barierele sexului protejat. Aproape jumătate dintre aceștia (48%) cred că a contracta HIV/SIDA nu este ceva ce s-ar întâmpla în grupul lor de prieteni.
“Săptămâna trecută m-am culcat cu cineva fără să folosesc prezervativ. Am fost la clinică, am luat o pastilă și s-a rezolvat. E ca și cum te-ar prinde o răceală.”
“Credeam că HIV era ceva obișnuit. Nu ne gândim la HIV!”
ÎNCREDEREA ESTE CHEIA
Durex crede că prin acest studiu și prin clipul video realizat a descoperit noi căi de a da piept cu aceste provocări și de a schimba atitudinile cu privire la sexul protejat. Brandul lansează un hub online (www.durex.co.uk/WhenItsOnItsOn) care furnizează tinerilor sfaturi practice despre sex și relații de cuplu. Hub-ul include sfaturi practice, articole și materiale video pe subiecte care includ: încredere, sex protejat, BTS și sarcini nedorite.
Mark Pearson, Director regional de brand pentru Durex, a declarat:
„În mod firesc, sexul protejat ar trebui să fie responsabilitatea ambilor parteneri, dar ceea ce am descoperit în rândul multor tineri, în urma cercetărilor, este că multe fete se iau după deciziile băieților. Tinerele ne-au spus că au realizat că ar trebui să insiste de fiecare dată pentru folosirea prezervativului. Realitatea se schimbă însă în momentul faptei. Prezervativul nu este folosit din varii motive. Un pretext frecvent este frica de a aduce în discuție folosirea prezervativului pentru a nu tăia pofta de sex a partenerului. Această frică de respingere ori de a nu strica momentul este o barieră importantă pentru tinerele femei. Dar am aflat că, de cele mai multe ori, ele sunt cele care ar trebui să ia decizia. Dar, de fapt, este exact opusul.”
“Există teama de respingere – dorința doar de a-i face fericiți”.
Durex dorește să distrugă miturile, să afle cum se simt tinerii atunci când partenerele lor doresc să folosească un prezervativ. Studiul arată că modul standard de abordare (peste o treime dintre tineri) este acela de a încerca să scape de folosirea prezervativului. Însă, filmul arată că mulți cred că este o metodă de excitare atunci când folosirea prezervativului nu este negociabilă. De fapt, 79% dintre tineri au spus că este excitant atunci când o fată insistă la folosirea prezervativului.
„Personal, iubesc momentul în care scoate un prezevativ și sunt gata să îl pun…să începem!”.
Durex vrea să folosească acest mesaj și conținutul disponibil online pentru a răsturna „momentul prezervativului” dintr-o situație care momentan crează griji, într-un lucru bun pentru ambele părți.
Postul Radio 1 DJ și prezentatoarea TV Gemma Cairney susțin campania Durex:
„În ziua de astăzi este greu să fii tânăr – există foarte multe presiuni sociale, iar sexul și relațiile în mod special pot deveni un „teren periculos”. Această campanie ne arată cât de importantă și cât de puternică poate fi cunoașterea, iar încrederea te poate ajuta să iei deciziile înțelepte. Creșterea stimei de sine și a încrederii în rândul tinerilor și în special a fetelor este ceva față de care eu mă simt foarte implicat și sper că printr-o îndrumare corectă, această campanie să poată încuraja atitudini mai pozitive privind sexul.”