■ Liga Elevilor Meseriași este un proiect inovativ ce își propune să creeze și să pregătească primul grup de inițiativă care să aducă în dezbatere la nivel local și național problemele elevilor din învățământul tehnic și profesional.
■ 10% din elevii din cadrul ÎPT învață în liceele tehnologice și clasele profesionale din județul Buzău.
■ Proiectul Liga Elevilor Meseriași face parte din programul România Meseriașă, dezvoltat de OMV Petrom pentru susținerea și dezvoltarea învățământului tehnic și profesional.
■ Prin programul România Meseriașă, OMV Petrom își dorește să dezvolte Liga Elevilor Meseriași la nivel național.
Peste 70 de profesori din învățământul profesional și tehnic (ÎPT) din județul Buzău au aflat cum își pot susține elevii să se implice în Liga Elevilor Meseriași, un nou proiect de susținere și dezvoltare a ÎPT demarat de OMV Petrom.
În județul Buzău sunt înscriși peste 9000 de elevi la instituții de învățământ tehnic și profesional, ceea ce reprezintă aproximativ 10% din totalul la nivel național. De aceea, acest nou proiect a avut ca punct de plecare județul Buzău.
Liga Elevilor Meseriași este un proiect inovativ ce își propune să creeze și să pregătească primul grup de inițiativă care să aducă în dezbatere la nivel local și național problemele elevilor din învățământul tehnic și profesional. Proiectul își propune să dezvolte la nivel național acest grup de reprezentare a intereselor elevilor din acest sector.
„Prin Liga Elevilor Meseriași ne dorim ca elevii să aibă un cuvânt de spus cu privire la cele mai bune soluții pentru învățământul tehnic și profesional, la nivel local și național. Îi vom ajuta să se pregătească pentru a fi lideri, să își formeze grupul de inițiativă, le vom facilita întâlniri cu decidenți la nivel local și național, precum și cu potențiali angajatori pentru a aduce schimbarea din interior în sistemul educațional. Sper ca prin această inițiativă deciziile și schimbările legislative cu privire la această formă de învățământ să fie făcute cu consultarea celui care trebuie să fie în centrul sistemului educațional: elevul”, a declarat Mona Nicolici, Manager Departament Sustenabilitate OMV Petrom.
Liga Elevilor Meseriași va fi formată din cel puțin 20 de elevi și 21 de profesori din Buzău, câte un reprezentant din fiecare unitate școlară și un reprezentant al Inspectoratului Școlar Județean Buzău. Profesorii au rolul de a susține implicarea elevilor și de a-i sprijini în activitățile din program.
Proiectul se desfășoară pe mai multe etape, care cuprind:
● selecția celor 20 de profesori care vor sprijini proiectul;
● curs de advocacy pentru profesori;
● caravană de informare în școli;
● campanie de alegeri locale la nivelul școlilor pentru elevi;
● zile de votare în școli a celor mai susținuți elevi;
● interviuri de selecție a celor 20 de elevi care vor forma Liga Elevilor Meseriași;
● curs de leadership și comunicare;
● școală de vară de advocacy pentru elevi;
● întâlniri cu reprezentanți din Parlamentul României;
● întâlniri cu angajatori la nivel local şi naţional.
“Ne bucurăm să fim alături de OMV Petrom în demersul de susținere și dezvoltare a învățământului profesional și tehnic, pentru că meseriașii de mâine reprezintă o resursă importantă pentru dezvoltarea acestei țări. Am pregătit pentru elevii din Ligă un curs prin care ei să descopere cine sunt și unde vor să ajungă, dar și cum îi pot convinge pe cei din jur să se alăture cauzei lor. Va fi o sesiune de formare despre valori, leadership, comunicare, obiective și strategie, în care ne-am propus să îi ajutăm pe elevi să devină liderii de care colegii lor din sistemul ÎPT au nevoie”, a declarat Adina Sandu, Director de Programe Fundația LEADERS, partener al OMV Petrom în acest proiect.
Cea mai nouă componentă a programului România Meseriașă, Liga Elevilor Meseriași, se alătură inițiativelor de sprijinire a ÎPT demarate de OMV Petrom: Tabăra Meseriașilor, Școala Petroliștilor, realizarea unui studiu pentru a identifica nevoile cu care se confruntă sistemul de învățământ profesional și tehnic, grupuri de lucru cu privire la soluțiile posibile pentru sistem, realizarea Raportului de Politică Publică – Provocări și Perspective în Învățământul Profesional și Tehnic și propunerea de modificări privind legislația ÎPT – OUG 81 învățământ dual.
Mai multe detalii pe taraluiandrei.ro, în secțiunea România Meseriașă.