Compania își fundamentează platforma de distribuție de asigurări în Europa Centrală și Sud-Est (SEE)
LIFE IS HARD SA, companie de tehnologie listată la BVB, piața AeRo, anunță rezultatele pentru primele 9 luni. Astfel, prin consolidare orientativă la finele perioadei de raportare, compania (LIH) și deținerile sale (Innobyte Solutions 100%, respectiv Performia Finance 40%) au înregistrat o cifră de afaceri în valoare de 29,45 mil lei, cu aprox. 17% mai mult creștere față de perioada similară din 2022, în timp ce profitul net a depășit 5 mil lei, însemnând o creștere de aproape 130% la nivelul întregului ecosistem de business.
“Am urmat curba ascendentă din ultimii 3 ani, iar LIFE IS HARD SA are cifre în creștere pe toți indicatorii de profitabilitate și se află într-un echilibru financiar stabil. În ceea ce privește firmele în care LIH are dețineri, atat Performia cat și Innobyte au avut un parcurs bun în această perioadă, generând venituri în creștere și profit. Principala realizare la nivelul ecosistemului de business de astăzi este creșterea fundamentului financiar, care ne asigură startul necesar următoarei etape de dezvoltare din 2024”, menționează Cătălin Chiș, CEO și Președinte al Consiliului de Administrație LIFE IS HARD.
Rezultate ecosistem de business LIFE IS HARD (consolidare orientativă):
CIFRA DE AFACERI: 29,45 mil lei (+16,95%) // EBITDA: 8,10 mil lei (+113,34%) // PROFIT NET: 5,05 mil lei (+129,45%)
Pe lângă rezultatele financiare obținute, din punct de vedere strategic LIFE IS HARD a făcut mai mulți pași importanți în construcția celei mai solide platforme de distribuție de asigurări din Europa Centrală și Sud-Est (SEE), pe care și l-a propus ca obiectiv.
“Ne pregătim să încheiem în următoarele luni dezvoltările derulate cu fonduri europene și vom continua investițiile din fonduri proprii. Viziunea pentru 24broker este ca platforma actuală să devină nucleul integrării de noi module, competențe și tehnologii în decursul anilor următori, consolidând poziția 24broker ca produs must-have în piața de brokeraj din România”, spune antreprenorul Cătălin Chiș.
Client centricity devine focus strategic și motor de creștere pentru portofoliul propriu LIFE IS HARD. În noua fază de dezvoltare a produselor, LIH va eficientiza procesele, pentru alinierea rapidă și eficace la cerințele clienților. Pentru 24broker, produsul principal, resursele se vor orienta către extinderea funcționalităților platformei existente, prin implementarea de API-uri inovatoare ce vor îmbunătăți experiența clienților, automatizând sarcini administrative și de raportare.
În aceasi directie de fundamentare a platformei regionale în insurance, dezvoltările susținute în arhitectura tech și suita de APIs Core Insurance, precum standardizarea modelelor de date și a protocoalelor de comunicare cu asigurătorii, pozitioneaza compania la startul expansiunii către deschiderea a noi canale de distribuție prin Embedded Insurance, integrând ofertele de asigurare în ecosistemele digitale și fizice preferate de clienți.
LIFE IS HARD a recunoscut potențialul considerabil al XIGA, un startup insurtech care avansează conceptul embedded în regiunea Europei Centrale și de Est și în care are, de anul acesta, o cotă de participare de 10% deținută prin LIH Ventures.
Insurtech-ul XIGA operează pe model B2B2C, având ca obiectiv să permită companiilor cu o bază extinsă de clienți să îmbogățească experiența acestora prin integrarea de soluții de asigurare adaptate și complementare serviciilor deja oferite. Printre beneficiarii acestui model se numără entități variate, de la magazine online și operatori de telecomunicații, la dealeri auto și lanțuri de supermarketuri, XIGA deschizând astfel noi orizonturi în valorificarea relațiilor cu clienții și în diversificarea portofoliului de servicii.
“Avem progres semnificativ pe toate direcțiile strategice, inclusiv la nivel de resurse umane, unde LIFE IS HARD a inclus în programul SOP în curs de derulare toți membri ecosistemului – inclusiv echipele Innobyte și Performia. Ne dorim să ținem oamenii aproape, angajați în proiectele strategice, iar succesul nostru ca ecosistem de business să fie succesul fiecărui membru al echipei care performează”, spune Cătălin Chiș.
Prin toate demersurile derulate, LIH își propune sa contribuie în mod semnificativ la creșterea pieței de asigurări – atât prin construcția de noi produse și dezvoltarea de noi mecanici de distribuție, cât și prin folosirea creativității și a tehnologiei (AI).
Informații financiare detaliate sunt disponibile în raportul BVB.