Lidl România a inițiat campania socială “Zâmbet de copil” prin care își propune colectarea de fonduri pentru sprijinirea copiilor săraci din România. Campania a început în decembrie 2011. Sumele de bani obținute vor fi direcționate către organizația “Salvați Copiii“ și vor fi folosite pentru asigurarea hranei zilnice pentru copiii asistați din centrele organizației.
“Zâmbet de copil” debutează cu proiectul pilot «Participă la miracolul de Crăciun » care se desfășoară în perioada 12.12.2011 – 31.12.2011 în magazinele Lidl din toată țara. Toți clienții Lidl care vor dona minim 5 lei vor primi o felicitare desenată de copiii din centrele educaționale ce vor beneficia de o masă zilnică în urma banilor colectați. Donațiile se pot face în urnele aflate la casele de marcat.
Prin această campanie, Lidl România în parteneriat cu Salvați Copiii susține combaterea sărăciei în rândul copiilor. Conform ultimelor statistici, România este țara cu cel mai mare risc de sărăcie infantilă din Uniunea Europeană, cu o rată de 33% – conform Eurostat (2008). UNICEF şi Banca Mondială estimau în anul 2009 că un număr de peste 350.000 de copii vor trăi în condiţii de sărăcie absolută.
În cei peste 20 de ani de când promovează drepturile copilului în România, organizația Salvați Copiii a inclus 600 000 de copii în programe educative, de protecție și de asistență socio- educațională. Mai multe detalii despre activitatea organizației pot fi accesate pe site-ul www.salvaticopiii.ro.
Lidl este unul dintre cele mai mari lanţuri de magazine ce comercializează produse alimentare din Europa. Prezent în peste 20 de ţări, Lidl deţine o rețea de peste 9 000 de magazine în care își desfășoară activitatea peste 170 000 de angajaţi.