Lidl România a demarat proiectul național ”Viitorul Șef de Magazin” printr-un eveniment susținut în Poiana Brașov, având ca invitați un număr de peste 300 de angajați. Lidl investește în oameni, iar obiectivul companiei este acela de a perfecţiona fiecare şef de magazin din cele 185 de unități din întreaga țară şi de a le oferi acestora posibilitatea de a-și îmbunătăți competențele manageriale și de leadership.
Focusul dezvoltării are la bază cele 5 categorii de competențe definite pentru noul profil al Managerului de Magazin: profesionale, antreprenoriale, personale, de conducere și sociale.
”Criteriile de performanță pe care mizează Lidl în activitatea sa au devenit tot mai numeroase în ultimii ani: așteptări mai mari din partea clienților, sortimente de produse din ce în ce mai diversificate, tranzacții zilnice complexe derulate într-un ritm tot mai alert. Toate acestea pun echipele de angajați din magazine în fața unor provocări aflate în continuă schimbare. Astfel, şi cerinţele ce vizează managementul fiecărui magazin Lidl cresc, iar şefii de magazine împreună cu angajații fiecărui magazin au un rol cheie în tot acest proces” declară Frank Wagner, Director Național de Vânzări, Membru al Consiliului de Conducere Lidl România.
În acest context, Lidl desfăşoară un amplu şi intens program de calificare, perfecţionare şi dezvoltare profesională, unic în România, dedicat în exclusivitate acestei grupe de angajați pentru care am pregătit un număr mare de măsuri de dezvoltare adaptate la nivel individual in baza unor evaluări personalizate și a unui plan de dezvoltare unic pentru fiecare.
Aceasta inițiativă, în ansamblul ei, reprezintă o strategie revoluționară pe piața din România și totodată un element inovator pentru dezvoltarea strategică a resurselor umane din prima linie a business-ului, respectiv din zona de interacțiune directă cu clienții. Proiectul are menirea de a accentua și mai mult diferențierea companiei Lidl ca angajator de top.
Lidl își propune să perfecţioneze fiecare dintre cei 185 de şefi de magazine din toată țara, la care se adaugă permanent șefii de magazine în școlarizare pentru viitoarele unități. Totodată, compania lucrează la lărgirea acestui instrument de dezvoltare și pentru alte categorii de personal din organigrama magazinelor.
”Pentru că Lidl crede în oameni și în potențialul lor, în performanță și în viitor, efortul companiei se dorește a fi unul pe măsură. Suma de 5 milioane de euro investită în acest program este considerată a fi doar un început pe lungul drum al excelenței manageriale pe care îl vor parcurge angajații noștri”, declară Maksymilian Braniecki, Președintele Consiliului de Conducere Lidl România.
În semn de apreciere pentru implicarea și activitatea șefilor de magazine, proiectul vine la pachet cu beneficii atractive și măsuri pe mai multe direcții:
– evenimente de școlarizare și dezvoltare profesională în valoare de aproximativ 2 milioane de euro
– pachet de dotări și beneficii suplimentare incluzând autoturism de serviciu (Skoda Rapid) și cheltuieli auto în valoare de 3 milioane de euro
”Odată cu perfecționarea și calificarea șefilor de magazine, aceștia vor face față cu atât mai mult noutăților și provocărilor din domeniul comerțului, vor fi mai eficienți și vor oferi clienților noștri o experiență mai plăcută la cumpărături. Compania noastră susține în mod ferm principiul conform căruia o eficientizare a activității profesionale aduce cu sine un echilibru mai bun ”work – life”, care la rândul sau are din nou influență pozitivă asupra performanței profesionale și se transformă într-o spirală a satisfacției”, spune Antoniu Radu, Director Național Administrativ, Membru al Consiliului de Conducere Lidl România.
Demararea unui program de perfecţionare adaptat profilului individual
Pentru a putea oferi fiecărui şef de magazin posibilitatea de a face saltul către noul nivel şi pentru a-l ajuta să-și îmbunătățească competenţele de conducere şi manageriale necesare în acest sens, este nevoie de un proces optim și bine structurat.
Astfel, toţi şefii de magazine vor parcurge un stagiu de dezvoltare ce a debutat cu evaluarea anuală și urmează a fi individualizat printr-o verificare pe parcursul căreia profilul individual va fi analizat cât mai exact şi mai complex cu putinţă. Pe baza acestei analize, va fi dezvoltat şi implementat, pentru fiecare şef de magazin, un program de perfecționare și dezvoltare adaptat nevoilor sale de-a lungul a 12 luni consecutive.
{mosloadposition user9}