Lidl investește în dezvoltarea sustenabilă a furnizorilor locali și susține proiectul Sibiu – Regiune Gastronomică Europeană 2019. Ca un prim demers al parteneriatului, retailerul lansează pe 22 noiembrie prima Săptămână Sibiană, dedicată furnizorilor de tradiție din regiune, precum Scandia, Casa Sibiană sau Grewe.
De la intrarea pe piața din România, relațiile cu producătorii locali au fost o prioritate pentru Lidl, unul dintre obiectivele sale de responsabilitate socială fiind dezvoltarea unor parteneriate pe termen lung cu aceștia. Ca parte din acest demers, Lidl susține Programul Sibiu – Regiune Europeană Gastronomică 2019, care își propune să facă această regiune cunoscută la nivel european prin produsele tradiționale și locale, prin modul în care cultura și creativitatea permit îmbinarea armonioasă a trecutului cu viitorul, contribuind astfel la o poziționare mai bună a Sibiului în piețele de producție și consum, dar și la completarea și diversificarea experienței turiștilor în această zonă.
Pentru a celebra gastronomia Porții de Sud a Transilvaniei, Lidl lansează pe 22 noiembrie prima Săptămână Sibiană, în care va aduce pe rafturile magazinelor din toată țara produse tradiționale din regiune, de la furnizori locali, ambalate în cutii cu un design special realizat pentru această ocazie. Printre specialitățile pe care românii le pot găsi în Săptămâna Sibiană se numără pate-uri sau preparate precum ciolan cu fasole, gulaș de vită, tochitură de porc ori sărmăluțe în foi de varză sau viță produse de Scandia. De la Casa Sibiană, clienții Lidl vor găsi în magazine bunătăți precum telemeaua de vacă proaspătă sau maturată, brânza frământată de vacă sau zacuscă de vinete. Săptămâna Sibiană include și produse de panificație, precum cele de la Boromir, cum este turta dulce de Sibiu cu scorțișoară sau cea clasică ori hencleș de la Grewe, un preparat tradițional din Transilvania.
„Face parte din strategia noastră pe termen lung să dezvoltăm proiecte proprii, dar și să ne implicăm în parteneriate de durată pentru a susține producătorii locali. Lidl a realizat numeroase demersuri în acest sens, de la crearea gamei de produse marcă proprie, Cămara Noastră, dezvoltate exclusiv cu producători din România, până la proiectul de revitalizare a soiurilor românești de legume și parteneriatul strategic cu USAMVB. Așadar, pentru noi este un pas firesc să ne aducem contribuția la dezvoltarea regiunii Sibiului. Vom face acest lucru așa cum știm noi mai bine: aducând produsele furnizorilor cu tradiție pe mesele tuturor românilor”, a declarat Marco Giudici, VP Achiziții și Marketing în cadrul Lidl România.
Regiunea Gastronomică Europeană 2019 este o distincție acordată Sibiului de Institutul Internațional pentru Gastronomie, Cultură, Arte și Turism. Recunoașterea Sibiului ca parte din această elită europeană se datorează tradițiilor gastronomice locale foarte bine păstrate, dar și diversității influențelor culturale din zonă. În cadrul acestui program de dezvoltare economică regională durabilă, în avanpremiera Săptămânii Sibiene, regiunea Sibiu lansează în 21 noiembrie 2018, SibCoin, prima monedă locală din România, destinată încurajării producătorilor locali și economiei durabile.