Astfel, Lidl este retailerul alimentar cu cea mai mare comunitate de pe Facebook din Europa
Pe 27 februarie 2014, Lidl a atins pragul de 10 milioane de fani pe reţeaua de socializare Facebook. Acest lucru este susţinut de studiul „Lidl Now 1# European Food Retailer on Facebook” publicat recent de către „Socialbakers”, agenţia de monitorizare social media.
Lidl şi-a început activitatea internaţională în social media în septembrie 2011, în şapte ţări pilot (Marea Britanie, Spania, Irlanda, Olanda, Croaţia, România şi Finlanda). Anterior, Lidl Germania crease deja prima pagină de Facebook a companiei.
Au fost create ulterior pagini de Facebook în celelalte ţări în care compania este prezentă, iar în aprilie 2013 s-au alăturat şi ultimele ţări. Astăzi, Lidl are 26 de pagini oficiale ale companiei pe Facebook şi o comunitate de 10,2 milioane de fani, iar media fanilor Lidl din totalul utilizatorilor de Facebook este de 5,9% în ţările vizate. Astfel, după doar doi ani şi jumătate, Lidl devine retailerul alimentar numărul 1 la nivel european şi numărul 2 mondial în ceea ce priveşte activitatea pe Facebook.
Lidl se află în top nu doar în ceea ce priveşte numărul de fani. Studiul Socialbakers arată, totodată, faptul că Lidl este retailerul alimentar din Europa cu cel mai număr de interacţiuni şi cu cel mai mare număr de răspunsuri la întrebările fanilor de pe Facebook. Analiza completă realizată de Socialbakers poate fi găsită pe pagina: //www.socialbakers.com/blog/2134-infographic-lidl-1-european-food-retailer-on-facebook.
„Facebook a devenit în ultimii doi ani şi jumătate o platformă de comunicare foarte importantă pentru Lidl”, a declarat Andreas Brücker, managerul agenţiei de social media MRM Worldwide. „Succesul se explică prin consecvenţa şi profesionalismul cu care Lidl tratează tema social media. În afara materialelor publicitare transmise prin intermediul acestui canal, Lidl foloseşte Facebook pentru a comunica deschis, transparent şi într-un mod bidirecţional cu clienţii.” Lidl îşi implică fanii în clasicele concursuri cu premii, dar şi în alte activităţi. Astfel, au fost dezvoltate produse împreună cu fanii de pe Facebook (Crowdsourcing) şi au fost implementate proiecte caritabile (Crowdraising). Fanii au putut participa şi la stabilirea ofertelor, iar în unele ţări, ei au hotărât ce articole din sortimentul Lidl vor fi la promoţie în magazine.
„Lidl acordă foarte mare importanţă opiniilor fanilor săi. Acesta este, din punctul meu de vedere, unul dintre principalii factori care au contribuit la succesul Lidl în social media, alături de conţinutul inovativ”, a adăugat Andreas Brücker. „Pe viitor, activităţile de pe Facebook se vor axa tot mai mult pe inovaţie, transparenţă şi relaţia cu clienţii.”