● Zipse: “Sunt solicitate solidaritatea şi acţiunea responsabilă” ● Perspectivele pentru 2020 afectate de răspândirea coronavirusului ● Power of Choice: următorul BMW Seria 7 va avea versiune electrică ● Angajament fără echivoc pentru atingerea obiectivelor CO2 ● Îmbunătăţire a rentabilităţii de la un trimestru la altul în 2019 ● În premieră, veniturile companiei au depăşit 100 de miliarde de euro, echivalentul cu aproximativ jumătate din PIB-ul României ●
Bucureşti/München. BMW Group sprijină hotărât transformarea industriei auto şi investeşte masiv în cercetare şi dezvoltare în vederea modelării mobilităţii viitorului în beneficiul clienţilor săi.
Pe fondul extinderii coronavirusului, preşedintele Consiliului de Administraţie al BMW AG, Oliver Zipse, a declarat, miercuri, la München: “Sunt necesare solidaritatea şi acţiunea responsabilă. În societatea noastră este datoria celor puternici de a-i proteja pe cei slabi. Prin urmare, BMW Group sprijină complet măsurile care vizează limitarea răspândirii coronavirusului”.
BMW Group reacţionează la dezvoltarea previzibilă a cererii pe piaţa auto mondială prin ajustarea volumelor de producţie încă din faza iniţială şi va utiliza intensiv o gamă largă de instrumente disponibilă pentru a maximiza flexibilitatea.
Manfred Schoch, preşedinte al Sindicatului General, a accentuat instrumentele agreate în comun de conducere şi sindicat:
“În vremuri de criză, aşa cum ne confruntăm acum, Sindicatul General caută să ofere angajaţilor o direcţie clară. Prioritatea noastră principală este de a le proteja sănătatea şi de a le asigura locurile de muncă şi veniturile. Sindicatul General a convenit trei instrumente importante pentru a face posibil acest lucru: monitorizare flexibilă a BMW privind timpul de lucru, opţiunea de a lucra de acasă şi cea mai recentă reglementare a companiei cu privire la munca pe termen scurt. Aceasta prevede că venitul net al unui salariat plătit în trepte la BMW trebuie să fie de minimum 93% din suma lor obişnuită. Sunt convins că aceste trei instrumente ne vor permite să trecem angajaţii cu bine prin această criză a coronavirusului”.
Zipse a continuat:
“Ne asumăm responsabilitatea în mod serios, atât în ceea ce priveşte asigurarea protecţiei şi a sănătăţii angajaţilor noştri, cât şi pentru a obţine cel mai bun echilibru posibil privind rentabilitatea. Un lucru este cert: coronavirus este aici şi acum, dar va exista şi viaţă după coronavirus. Abordarea pe care o afectăm reflectă în mod clar abilitatea BMW Group de a reacţiona rapid şi flexibil”.
“Noile tehnologii sunt cheia pentru viitorul mobilităţii. Până în 2025, intenţionăm să investim peste 30 de miliarde de euro în cercetare şi dezvoltare pentru a sublinia poziţia noastră de lider în inovaţie. Acest lucru exprimă şi încrederea noastră în dezvoltarea viitoare a afacerii”, a spus Zipse.
“Capacitatea de a integra tehnologii diverse pentru a forma un sistem complet este foarte importantă. Acele companii capabile să dezvolte şi să combine hardware şi software în egală măsură vor modela viitorul automobilului. În acest sens, suntem clar pe culoarul potrivit.”
Paşi decisivi luaţi la momentul potrivit
În viitor, BMW Group beneficiază şi de decizii strategice luate într-o fază incipientă care i-au oferit un avantaj competitiv cert pe parcursul acestei faze cruciale de schimbare pentru întregul sector. “Am făcut paşi decisivi în domeniile strategice relevante la momentul potrivit şi intenţionăm să ne folosim avantajul competitiv pentru a ne diferenţia de tendinţa industriei”, a continuat Zipse.
BMW Group s-a pregătit de realizarea noilor obiective privind CO2 încă de la început, un aspect important fiind decizia de a electrifica sistematic gama de modele. Prin programul său Performance > NEXT lansat în 2017 s-au făcut paşi suplimentari pentru a obţine eficienţă mai mare şi performanţă operaţională superioară. Mai mult, în ultimii opt ani, aproximativ 46.000 de angajaţi au primit instruire în domeniul mobilităţii electrice.
Având în vedere importanţa din ce în ce mai mare a expertizei în domeniul software, BMW Group a fondat în 2018 joint-venture-ul IT Critical Techworks pentru a asigura competenţa şi abilităţile relevante. BMW Group este unul dintre cei mai mari angajatori IT din Germania, cu 5.300 de angajaţi care au fost instruiţi în domeniul data analytics. Şi accesul la materiile prime necesare pentru producerea mobilităţii electrice a fost securizat strategic. Încă de la începutul acestui an, BMW Group achiziţionează direct cobaltul şi litiul necesare şi transmite aceste resurse furnizorilor implicaţi în fabricarea celulelor de baterii.
În acelaşi timp, BMW Group rămâne convins de importanţa concentrării sistematice pe nevoile clienţilor şi, prin urmare, asupra inovaţiilor necesare pentru a îndeplini aceste nevoi. Având în vedere acest aspect, eforturile de extindere a competenţei în domeniile tehnologiei viitoare continuă să fie amplificate.
Forţa financiară ca bază pentru succesul de mâine
Pentru a compensa cheltuielile în avans ridicate pentru tehnologiile orientate spre viitor, BMW Group rămâne angajat să îmbunătăţească continuu eficienţa ca parte a programului Performance > NEXT.
“Ne-am stabilit obiective clare pentru 2020. O prioritate ridicată va fi acordată rentabilităţii şi cash flow liber în managementul afacerii noastre care merge înainte. Toate măsurile şi iniţiativele implementate în legătură cu Performance > NEXT ne duc în direcţia cea bună. În ce priveşte cash flow liber, ne concentrăm în mod special pe cheltuielile de capital şi gestionarea consecventă a capitalului de lucru”, a declarat Nicolas Peter, membru al Consiliului de Administraţie al BMW AG şi responsabil pentru finanţe. “Deja realizăm progrese măsurabile, care vor continua să aibă un impact pozitiv vizibil asupra câştigurilor – indiferent dacă este vorba de vânzări, de costul materialelor sau de achiziţii indirecte.”
Un aspect important în acest efort este dezvoltarea de procese digitale şi mai rapide şi de structuri mai clare. Programul Performance > NEXT este de aşteptat să genereze economii de peste 12 miliarde de euro până la finalul anului 2022. Printre altele, timpii de dezvoltare pentru noi modele de automobile vor fi reduşi cu până la o treime. Pe parte de produs, până la 50% din variantele de trenuri de rulare tradiţionale vor fi eliminate cu începere din 2021 în tranziţia spre crearea de arhitecturi de automobil inteligente şi îmbunătăţite – în favoarea unor trenuri de rulare electrificate suplimentare. În acest domeniu, impactul complet al acestor măsuri va fi resimţit în special în anii de după 2022.
Mai mult, portofoliul de modele este evaluat în mod regulat pentru identificarea potenţialului suplimentar de reducere a complexităţii. De asemenea, sunt utilizate oportunităţi de sinergie şi de eficienţă mai mari atât în materie de achiziţii indirecte, cât şi în materie de costuri cu materialele şi de producţie. Mai mult, BMW Group îşi consolidează performanţele prin noi modele – în special în segmentele foarte profitabile. Pentru 2020, unul dintre obiectivele companiei este de a-şi dubla volumul vânzărilor în segmentul de lux faţă de 2018.
Angajament fără echivoc pentru atingerea obiectivelor CO2
BMW Group lucrează continuu pentru reducerea emisiilor CO2 ale flotei sale de automobile noi. Compania a respectat dintotdeauna angajamentul său voluntar şi îşi va îndeplini obiectivul CO2 şi în acest an pentru înmatriculările de automobile noi în Europa. Acesta este cu aproximativ 20% mai jos decât cel de anul trecut. O treime din acestă reducere se poate obţine prin îmbunătăţiri suplimentare ale sistemelor de propulsie convenţionale, iar două treimi prin creşterea parcului de automobile electrificate.
Efortul BMW Group de a îndeplini viitoarele limite obligatorii de consum şi emisii CO2 se bazează pe impactul combinat al tehnologiilor Efficient Dynamics, implementate de BMW Group deja din 2007 şi sunt optimizate continuu, şi al actualei electrificări a maşinilor.
Ca pionier al mobilităţii electrice, BMW Group este în prezent în fruntea producătorilor şi furnizorilor de automobile electrificate şi urmează să-şi extinsă semnificativ gama. Până la finalul anului 2021, compania intenţionează să aibă pe şosele peste un milion de automobile cu tren de rulare electric sau plug-in hybrid. La acel moment, BMW Group va oferi cinci modele electrice de serie.
Alături de BMW i3, pentru care cererea a crescut pentru al şaselea an consecutiv, producţia modelului electric MINI SE a început la uzina din Oxford (Marea Britanie) la finalul anului 2019. BMW iX3 va intra în producţia în acest an la uzina din Shenyang (China), urmat în 2021 de BMW iNEXT la Dingolfing (Germania) şi de BMW i4 la uzina din München – toate vor fi echipate cu a cincea generaţie a tehnologiei de tren de rulare electric.
Următoarea generaţie BMW Seria 7 va include o versiune full electrică
Viitoarea generaţie BMW Seria 7 va marca un nou reper. Nava-amiral a mărcii BMW va oferi clienţilor şi “Power of Choice” şi este pregătită să fie disponibilă cu patru tipuri diferite de trenuri de rulare: pe lângă modelele cu motorizări diesel sau pe benzină foarte eficiente, dar şi sistem de propulsie plug-in hybrid, în premieră va exista şi un model full electric, care va fi echipat cu a cincea generaţie de tren de rulare electric. Faptul că oferă o gamă atât de vastă este o dovadă clară a aspiraţiei BMW Group de a permite fiecărui client să aleagă tehnologia cea mai potrivită pentru a realiza mobilitatea durabilă.
Până în 2023, BMW Group va avea deja 25 de modele electrificate pe şosele – peste jumătate dintre acestea fiind electrice. Pentru a îndeplini acest obiectiv trebuie avut o arhitectură de automobil inteligentă care, cu ajutorul sistemului de producţie foarte flexibil, permite ca un model să fie propulsat electric, plug-in hybrid sau cu motor termic.
Ţinând cont de aceste cerinţe, compania se află în poziţia ideală pentru a îndeplini cererea din fiecare segment de piaţă relevant şi oferă clienţilor săi o adevărată “power of choice” între diferitele tipuri de propulsii. Până în 2021, cererea de automobile electrificate se presupune că se va dubla în comparaţie cu 2019. Apoi, BMW Group se aşteaptă la o creştere accentuată până în 2025, cu vânzări de automobile electrificare care vor creşte în medie cu peste 30% pe an.
Cheltuieli în avans ridicate pentru mobilitatea viitorului
Pe drumul spre viitorul mobilităţii, un nivel substanţial de cheltuieli în avans a fost necesar din nou pe parcursul perioadei de raportare. Cheltuielile de cercetare şi dezvoltare pentru anul 2019 în conformitate cu IFRS au totalizat 5,952 miliarde de euro, semnificativ mai mult decât în anul precedent (2018: 5,320 miliarde €; +11,9%). Proporţia în creştere de modele electrificate a extins şi costurile de producţie. Factorii cursului de schimb şi preţurile în creştere pentru materii prime au redus câştigurile.
Cheltuielile de capital pentru proprietăţi, uzine şi echipament şi alte active necorporale au crescut cu 12,3%, la 5,650 miliarde de euro, faţă de anul precedent (2018: 5,029 miliarde €) ca urmare a aplicării în premieră a IFRS 16. Investiţii au fost făcute în principal în legătură cu continuarea ofensivei de modele noi, precum şi cu modernizarea şi flexibilizarea structurilor de uzine existente.
Îmbunătăţire constantă a rentabilităţii şi a EBIT în anul financiar 2019
Rentabilitatea şi profitul anterior exerciţiului financiar ale BMW Group s-au îmbunătăţit de la trimestru la trimestru pe parcursul anului 2019. Primul trimestru a fost afectat de recunoaşterea unui provizion de 1,4 miliarde de euro ca urmare a primirii unei Declaraţii de Obiecţii din partea Comisiei UE în legătură cu cercetările antitrust în desfăşurare. Apoi, profitul brut al companiei pentru semestrul al doilea din 2019 a crescut semnificativ faţă de anul precedent (4,3 miliarde €; +18,8%).
Livările în trimestrul al patrulea de automobile ale mărcilor premium BMW, MINI şi Rolls-Royce au totalizat 665.8031 unităţi şi astfel au crescut uşor faţă de anul anterior (2018: 656.8231; +1,4%1) pentru cel mai bun trimestru din istoria companiei. Veniturile BMW Group au crescut semnificativ la 29,366 miliarde de euro (2018: 24,482 miliarde €; +19,9%) pe fondul efectelor pozitive rezultate din proporţia semnificat mai mare de automobile din segmentul de lux superior.
Datele reprezintă cel mai mare nivel de venituri înregistrate vreodată de BMW Group într-un singur trimestru şi subliniază atractivitatea actualului portofoliu de produse. Şi profitul anterior exerciţiului financiar s-a îmbunătăţit semnificativ la 2,332 miliarde de euro (2018: 1,765 miliarde €; +32,1%), în timp ce profitul brut a totalizat 2,055 miliarde de euro (2018: 1,800 miliarde €; +14,2%). Rentabilitatea brută a vânzărilor (marja EBT) a fost de 7,0% (2018: 7,4%).
În 2019, livrările au crescut cu 2,2%1, la un nou record de 2.538.3671 de unităţi (2018: 2.483.2921). Cu un total de 104,210 miliarde de euro, veniturile BMW Group au depăşit plafonul de 100 de miliarde de euro pentru prima dată (2018: 96,855 miliarde €; +7,6%). Ca referinţă, profiturile BMW Group echivalează cu aproximativ jumătate din PIB-ul României. Influenţat de provizionul recunoscut în primul trimestru şi menţionat anterior, precum nivelurile ridicate de cheltuieli în avans pentru cercetare şi dezvoltare, profitul anterior exerciţiului financiar pentru anul financiar 2019 s-a oprit la 7,411 miliarde de euro (2018: 8,933 miliarde €; -17,0%). Aşa cum era de aşteptat, situaţiile potrivnice au venit din evoluţii negative ale cursurilor de schimb şi ale preţurilor materiilor prime.
În plus, aşa cum s-a raportat anterior, efectele de evaluare pozitivă înregistrate în 2018 nu s-au mai repetat în 2019 şi au contribuit la un declin semnificativ asupra rezultatului financiar al companiei. Profitul brut a fost de 7,118 miliarde de euro (2018: 9,627 miliarde €; -26,1%). Rentabilitatea brută a vânzărilor (marja EBT) a fost de 6,8% (2018: 9,9%). Profitul net a totalizat 5,022 miliarde de euro (2018: 7,064 miliarde €; -28,9%).
Pe baza declaraţiilor financiare anuale ale BMW AG, Consiliul de Administraţie şi Consiliul Director vor propune Adunării Generale Anuale de la 14 mai 2020 plata de dividende la nivelul 2,50 euro per acţiune ordinară şi de 2,52 euro per acţiune preferenţială, ceea ce duce la un raport de plată a dividendelor de 32,8% (2018: 32,0%) din profitul net. Plata totală de dividende ar urma să fie de aproximativ 1,65 miliarde de euro.
Cash flow liber la un nivel solid în ciuda cheltuielilor de capital mai mari
Veniturile segmentului auto în trimestrul al patrulea 2019 au crescut la 26,829 miliarde de euro (2018: 23,217 miliarde €; +15,6%) ca urmare a efectelor pozitive descrise anterior. Profitul anterior exerciţiului financiar s-a îmbunătăţit semnificativ şi el la 1,825 miliarde de euro (2018: 1,452 miliarde €; +25,7%). Prin urmare, marja EBIT s-a îmbunătăţit de la un an la altul şi comparativ cu trimestrul al treilea, ajungând la 6,8% (2018: 6,3%).
Veniturile segmentului pentru întregul an 2019 au totalizat 91,682 de miliarde de euro (2018: 85,846 miliarde €; +6,8%). Influenţat de provizionul acceptat în primul trimestru şi menţionat anterior, precum şi de cheltuielile în avans pentru cercetare şi dezvoltare, profitul anterior exerciţiului financiar a urcat la 4,499 miliarde de euro (2018: 6,182 miliarde €; -27,2%).
Marja EBIT a fost de 4,9% (2018: 7,2%). Excluzând provizionul menţionat anterior, marja EBIT a fost de 6,4%. Profitul brut a urcat la 4,467 miliarde de euro (2018: 6,977 miliarde €; -36,0%). În ciuda cheltuielilor de capital mai mari şi a profitului net mai mic, segmentul a generat cash flow liber de 2,567 miliarde de euro (2018: 2,713 miliarde €; -5,4%).
În total, 2.185.7931 de automobile ale mărcii BMW au fost livrate clienţilor de pe mapamond în 2019 (2018: 2.114.9631; +3,3%1). Creşterea a fost puternică în special în segmentul de lux superior, cu volume de mai mari cu aproape 75%1 pe total, la peste 100.0001 de unităţi, datorită noilor modele precum Seria 8. Livrările modelului electric BMW i3 au crescut cu 13%1, la aproape 40.0001 de unităţi.
Concentrându-se pe o creştere rentabilă a vânzărilor într-un segment de piaţă foarte competitiv, livrările de automobile MINI în 2019 au totalizat 347.4741 unităţi (2018: 364.1351; -4,6%1). Modelul plug-in hybrid MINI Cooper S E Countryman ALL4 a fost extrem de popular, cu livrări mai mari cu aproximativ 28%1, pentru un total de aproape 17.0001 de unităţi.
Rolls-Royce Motor Cars a înregistrat cea mai bună performanţă de vânzări din istoria de 116 ani a mărcii, cu 5.1001 de unităţi livrate pe mapamond (2018: 4.1941; +21,6%1). Creştere a fost obţinută în toate regiunile, America de Nord evidenţiindu-se din nou ca cea mai importantă piaţă. Anul trecut a înregistrat o cerere excepţională în lume pentru modelele Cullinan şi Black Badge.
Cu 1.083.6691 de unităţi, livrările BMW Group în Europa au depăşit plafonul de un milion de maşini pentru al cincilea an consecutiv, chiar dacă datele au fost uşor mai mici decât nivelul anului precedent (1.097.1171; -1,2%1). Prin contrast, livrările în SUA au crescut la 375.7511 de unităţi (2018: 355.3731; +5,7%1). Cel mai mare vector de creştere a fost China, unde livrările au crescut semnificativ la 724.7331 de unităţi (2018: 635.8131; +14,0%1).
Segmentul moto a îndeplinit obiectivele anuale
Aşa cum s-a estimat, BMW Motorrad a înregistrat o creştere solidă în 2019, cu un total de 175.162 de motociclete şi maxiscutere BMW livrate către clienţi (2018: 165.566; +5,8%). Veniturile segmentului au crescut la 2,368 miliarde de euro (2018: 2,173 miliarde €; +9,0%). Profitul anterior rezultatului financiar s-a îmbunătăţit la 194 de milioane de euro (2018: 175 milioane €; +10,9%). Marja EBIT pentru segment a fost de 8,2% (2018: 8,1%), astfel plasându-se în obiectivul pentru segment de 8-10%. Profitul brut a urcat la 187 de milioane de euro (2018: 169 milioane €; +10,7%).
Segmentul Financial Services continuă performanţele pozitive
Segmentul Financial Services a continuat să performeze bine în 2019. În total, 2.003.782 de contracte noi au fost semnate cu clienţii retail în 2019 (2018: 1.908.640; +5,0%). Portofoliul de contracte cu clienţii retail a cuprins 5.973.682 de contracte la finalul perioadei de raportare (31 decembrie 2018: 5.708.032; +4,7%). Veniturile segmentului au totalizat 29,598 miliarde de euro (2018: 27,705 miliarde €; +6,8%). Profitul brut a urcat la 2,272 miliarde de euro (2018: 2,143 miliarde €; +6,0%).
Forţa de muncă la nivelul anului anterior
Conform previziunii, forţa de muncă a BMW Group la 31 decembrie 2019 a fost de 133.778 de angajaţi, similar cu nivelul anului anterior (2018: 134.682; -0,7%). În special, compania continuă să recruteze personal calificat şi specialişti IT care să lucreze la temele orientate spre viitor precum dezvoltare software, digitalizare, condus autonom şi mobilitate electrică, precum şi pentru reţeaua internaţională de producţie.
De la începerea anului financiar 2020, principalul indicator de performanţă pentru dimensiunea forţei de muncă va fi bazat exclusiv pe numărul de angajaţi de bază şi temporari. Această modificare este în conformitate cu o reorganizare a managementului intern, care se concentrează pe aceste grupuri de angajaţi. Grupurile de angajaţi precum ucenici, studenţi care acumulează experienţă de lucru şi doctoranzii nu vor fi incluse în viitor în acest indicator principal de performanţă, pentru că ei servesc în primul rând pentru formarea tinerilor şi asigurarea generaţiei următoare de angajaţi. Pe baza noii tehnologii de raportare, forţa de muncă este compusă din 126.016 angajaţi la 31 decembrie 2019.
Perspective pentru exerciţiul financiar 2020
BMW Group îşi propune obiective ambiţioase, chiar şi într-o perioadă turbulentă din punct de vedere politic şi economic.
Incertitudinea actuală cu privire la extinderea globală suplimentară şi efectele coronavirusului face dificilă furnizarea unei prognoze exacte a performanţelor de afaceri ale BMW Group pentru exerciţiul financiar 2020. Pe baza ultimelor evoluţii, BMW Group se aşteaptă ca răspândirea coronavirusului şi măsurile de izolare necesare să aibă un impact negativ asupra volumelor de livrări pe toate pieţele majore pe parcursul anului 2020 în ansamblu.
Prin urmare, livrările segmentului auto către clienţii de pe mapamond în 2020 sunt de aşteptat să fie semnificativ sub nivelul anului anterior.
Această evoluţie este de aşteptat să aibă impact negativ asupra câştigurilor segmentului auto, în special în prima jumătate a anului 2020. În consecinţă, un efect negativ asupra marjei EBIT a segmentului auto pentru întreaga perioadă de 12 luni este de aşteptat să fie de aproximativ patru puncte procentuale. Pe baza ultimelor previziuni, marja EBIT a segmentului auto este de aşteptat să fie între 2 şi 4%.
În segmentul Financial Services, numărul de contracte noi este aşteptat să scadă, iar cheltuielile cu asigurarea riscurilor să crească. Prin urmare, randamentul capitalurilor proprii urmează să fie uşor sub cel al anului anterior.
Luând în considerare efectele descrise anterior, profitul brut al BMW Group este aşteptat să fie semnificativ mai mic decât în 2019.
Livrările segmentului moto către clienţi se estimează că vor înregistra o uşoară scădere, cu o marjă EBIT în intervalul 6-8%.
Aceste obiective vor fi obţinute cu forţă de muncă ce va fi la acelaşi nivel cu anul precedent.
BMW Group – privire de ansamblu | 2019 | 2018 | Variaţie (%) |
Livrări către clienţi | |||
Automobile 1 (unităţi) | 2.538.367 | 2.483.292 | 2,2 |
Din care: BMW1 (unităţi) |
2.185.793 | 2.114.963 | 3,3 |
MINI1 (unităţi) | 347.474 | 364.135 | -4,6 |
Rolls-Royce1 (unităţi) | 5.100 | 4.194 | 21,6 |
Motociclete (unităţi) | 175.162 | 165.566 | 5,8 |
Forţă de muncă (comparativ cu 31 decembrie 2018) | 133.778 | 134.682 | -0,7 |
Marjă EBIT segment auto (%) | 4,9 | 7,2 | -2,3 puncte % |
Marjă EBIT segment moto (%) | 8,2 | 8,1 | 0,1 puncte % |
Marjă EBIT a BMW Group2 (%) | 6,8 | 9,9 | -3,1 puncte % |
Venituri 2 (miliarde €) | 104,210 | 96,855 | 7,6 |
Din care: Automobile (miliarde €) |
91,682 | 85,846 | 6,8 |
Motociclete (miliarde €) | 2,368 | 2,173 | 9,0 |
Financial Services2 (miliarde €) | 29,598 | 27,705 | 6,8 |
Alte entităţi (milioane €) | 5 | 6 | -16,7 |
Eliminări2 (miliarde €) | -19,443 | -18,875 | -3,0 |
Profit anterior exerciţiului financiar (EBIT) 2 (miliarde €) | 7,411 | 8,933 | -17,0 |
Din care: Automobile (miliarde €) |
4,499 | 6,182 | -27,2 |
Motociclete (milioane €) | 194 | 175 | 10,9 |
Financial Services2 (miliarde €) | 2,312 | 2,172 | 6,4 |
Alte entităţi (milioane €) | 29 | -27 | – |
Eliminări2 (milioane €) | 377 | 431 | -12,5 |
Profit brut (EBT) 2 (miliarde €) | 7,118 | 9,627 | -26,1 |
Din care: Automobile (miliarde €) |
4,467 | 6,977 | -36,0 |
Motociclete (milioane €) | 187 | 169 | 10,7 |
Financial Services2 (miliarde €) | 2,272 | 2,143 | 6,0 |
Alte entităţi (milioane €) | -96 | -45 | – |
Eliminări2 (milioane €) | 288 | 383 | -24,8 |
Impozit pe profit 2 (miliarde €) | -2,140 | -2,530 | 15,4 |
Profit net 2,3 (miliarde €) | 5,022 | 7,064 | -28,9 |
Venituri per acţiune (ordinară/preferenţială)2 (€) | 7,47/7,49 | 10,60/10,62 | -29,5/-29,5 |
¹ Datele de livrări au fost ajustate retrospectiv începând din 2015. Baza ajustărilor este o modificare a metodologiei utilizate pentru colectarea datelor pentru cele mai importante pieţe ale BMW Group (China, SUA, Germania, Marea Britanie, Italia şi Japonia). Ajustarea retrospectivă permite o comparabilitate mai bună. Informaţii suplimentare pot fi găsite la pagina 16.
² Datele din anul precedent ajustate ca urmare a aplicării în premieră a IAS 16 revizuită, a se vedea nota 4 a Declaraţiei Financiare Interimare condensate a BMW Group pentru perioada de şase luni încheiată la 30 iunie 2019.
³ Valoarea pentru 2018 include -33 de milioane de euro din operaţiuni întrerupte; valoare pentru 2019 include +44 de milioane de euro din operaţiuni întrerupte.
BMW Group – privire de ansamblu | Trimestrul IV 2019 | Trimestrul IV 2018 | Evoluţie (%) |
Livrări către clienţi | |||
Automobile 1 (unităţi) | 665.803 | 656.823 | 1,4 |
Din care: BMW1 (unităţi) |
576.782 | 556.470 | 3,7 |
MINI1 (unităţi) | 87.628 | 98.816 | -11,3 |
Rolls-Royce1 (unităţi) | 1.393 | 1.537 | -9,4 |
Motociclete (unităţi) | 38.230 | 38.773 | -1,4 |
Forţă de muncă (comparativ cu 31 decembrie 2018) | 133.778 | 134.682 | -0,7 |
Marjă EBIT segment auto (%) | 6,8 | 6,3 | 0,5 puncte % |
Marjă EBIT segment moto (%) | -6,4 | -6,4 | 0,0 puncte % |
Marjă EBIT a BMW Group2 (%) | 7,0 | 7,4 | -0,4 puncte % |
Venituri 2 (miliarde €) | 29,366 | 24,482 | 19,9 |
Din care: Automobile (miliarde €) |
26,829 | 23,217 | 15,6 |
Motociclete (milioane €) | 497 | 515 | -3,5 |
Financial Services2 (miliarde €) | 7,617 | 6,898 | 10,4 |
Alte entităţi (milioane €) | 1 | 2 | -50,0 |
Eliminări2 (miliarde €) | -5,578 | -6,150 | 9,3 |
Profit anterior exerciţiului financiar (EBIT) 2 (miliarde €) | 2,332 | 1,765 | 32,1 |
Din care: Automobile (miliarde €) |
1,825 | 1,452 | 25,7 |
Motociclete (milioane €) | -32 | -33 | 3,0 |
Financial Services2 (milioane €) | 452 | 478 | -5,4 |
Alte entităţi (milioane €) | 22 | -49 | – |
Eliminări2 (milioane €) | 65 | -83 | – |
Profit brut (EBT) 2 (miliarde €) | 2,055 | 1,800 | 14,2 |
Din care: Automobile (miliarde €) |
1,478 | 1,631 | -9,4 |
Motociclete (milioane €) | -35 | -36 | 2,8 |
Financial Services2 (milioane €) | 475 | 438 | 8,4 |
Alte entităţi (milioane €) | 85 | -150 | – |
Eliminări2 (milioane €) | 52 | -83 | – |
Impozit pe profit 2 (milioane €) | -647 | -470 | 37,7 |
Profit net 2,3 (miliarde €) | 1,408 | 1,319 | 6,7 |
Venituri per acţiune (ordinară/preferenţială)2 (€) | 2,09/2,10 | 1,98/1,99 | 5,6/5,5 |
¹ Datele de livrări au fost ajustate retrospectiv începând din 2015. Baza ajustărilor este o modificare a metodologiei utilizate pentru colectarea datelor pentru cele mai importante pieţe ale BMW Group (China, SUA, Germania, Marea Britanie, Italia şi Japonia). Ajustarea retrospectivă permite o comparabilitate mai bună. Informaţii suplimentare pot fi găsite la pagina 16.
² Datele din anul precedent ajustate ca urmare a aplicării în premieră a IAS 16 revizuită, a se vedea nota 4 a Declaraţiei Financiare Interimare condensate a BMW Group pentru perioada de şase luni încheiată la 30 iunie 2019.
³ Valoarea pentru 2018 include -11 milioane de euro din operaţiuni întrerupte.
Informaţii suplimentare cu privire la datele de livrări
În decembrie 2019, BMW Group a fost informat de Securities and Exchange Commission (SEC) din SUA că SEC a început o anchetă privind practicile şi raportările de vânzare a automobilelor BMW Group. La 22 ianuarie 2020, SEC a deschis o anchetă oficială privind potenţiale încălcări de către BMW Group ale legilor de securitate ale USA referitoare la divulgări cu privire la vânzările unitare de automobile noi. BMW Group analizează problema şi cooperează cu ancheta SEC. Informaţiile privind pasivele contingente sunt furnizate în nota 38 din Declaraţiile Financiare ale BMW Group din raportul anual.
Pregătirea datelor privind livrările retail de automobile ale BMW Group implică estimări şi hotărâri şi este supusă altor incertitudini, inclusiv:
• Marea majoritate a livrărilor de automobile sunt efectuate de dealeri independenţi sau terţe părţi, iar BMW Group se bazează că aceste terţe părţi raportează corect datele relevante către BMW Group.
• În plus, definiţia livrărilor include orice automobil livrat în SUA sau Canada dacă:
• dealerii relevanţi desemnează automobilele ca înlocuitor de service sau maşini demo (BMW Group oferă stimulente financiare în această privinţă pentru aceşti dealeri); sau
• astfel de vehicule sunt automobile de companie achiziţionate de dealeri sau de terţe părţi la licitaţii sau de dealeri direct de la BMW Group, fiecare dintre acestea putând să nu se coreleze cu o vânzare către un client sau alt utilizator final în perioada de raportare relevantă.
Vezi Glosar – Explicarea principalelor date – Livrări pentru definiţia livrărilor (vezi mai jos).
Livrările retail de automobile într-o anumită perioadă de raportare nu se corelează în mod direct cu veniturile pe care BMW Group le recunoaşte pentru această perioadă de raportare.
În legătură cu revizuirea practicilor sale de vânzări şi a practicilor de raportare aferente, BMW Group a analizat, de asemenea, datele privind livrările retail de automobile din perioada anterioară şi a stabilit separat că anumite livrări de maşini nu au fost raportate în perioadele corecte.
BMW Group a revizuit datele privind aceste livrări de automobile care nu au fost raportate în perioadele corecte, aşa cum este descris mai jos, şi efectuează şi va continua să facă în viitor anumite ajustări ale politicilor şi procedurilor sale pentru a îmbunătăţi fiabilitatea şi valabilitatea datelor sale de livrări retail de automobile, în special în ceea ce priveşte momentul recunoaşterii livrărilor.
Mai exact, datele de livrări retail ale automobilelor prezentate în raportul anual (anii 2015-2019) şi aceste informaţii de presă (anii 2018-2019) au fost revizuite prin ajustarea datelor pentru cele mai importante şase pieţe ale BMW Group pentru a reflecta cele menţionate mai sus. În perioada 2015-2019, aceste şase pieţe (China, SUA, Germania, Marea Britanie, Italia şi Japonia) au reprezentat în medie 68,3% din totalul livrărilor de automobile ale BMW Group.
Pentru fiecare an din intervalul 2015-2019, aceste revizuiri au reprezentat mai puţin de 1% din totalul livrărilor retail de maşini ale BMW Group. Datele de livrări retail ale automobilelor pentru alte pieţe ale BMW Group nu au fost ajustate, deoarece BMW Group consideră că impactul este imaterial.
Deşi BMW Group consideră că datele de livrări retail de automobile prezentate în raportul anual şi aceste informaţii de presă sunt corecte în conformitate cu definiţia BMW Group privind livrările, provocările şi revizuirile ulterioare ale acestor date nu pot fi excluse.
GLOSAR – explicarea principalelor date
Livrări: un automobil nou sau folosit va fi înregistrat ca livrare odată ce este înmânat utilizatorului final (care include şi deţinătorii de leasing din contracte cu BMW Financial Services). În SUA şi Canada, utilizatorii finali includ (1) dealerii atunci când desemnează un automobil ca înlocuitor de service sau maşină demo şi (2) dealerii şi alte terţe părţi când cumpără un automobil de companie la licitaţie şi dealerii când cumpără automobile direct de la BMW Group. Livrările pot fi făcute de BMW AG, de una dintre subsidiarele sale internaţionale, un dealer BMW Group sau dealeri terţi independenţi. Marea majoritate a livrărilor – şi, prin urmare, raportarea livrărilor către BMW Group – este făcută de dealeri terţi independenţi. Livrările retail de automobile într-o anumită perioadă de raportare nu se corelează direct cu veniturile pe care BMW Group le recunoaşte pentru acea perioadă de raportare.
EBIT: prescurtare pentru “Earnings Before Interest and Taxes” (câştiguri înainte de dobânzi şi taxe), echivalent în declaraţia de venituri a BMW pentru “Profit/pierdere anterior exerciţiului financiar”. Aceasta cuprinde veniturile, mai puţin costurile de vânzări, cheltuielile de vânzări şi administrative şi valoarea netă a altor venituri şi cheltuieli operaţionale.
Marja EBIT: Profit/pierdere anterior exerciţiului financiar ca procent din venituri.
EBT: EBIT plus rezultat financiar.