Librex, unul dintre principalii jucători de pe piața locală de carte, a încheiat primul trimestru al anului în curs cu afaceri de 527.000 euro, cu 280% mai mult comparativ cu perioada similară a anului trecut. Rezultatul depășește deja jumătate din afacerile realizate în 2020, de 1 milion de euro.
Creșterea este datorată serviciului de transport gratuit la orice comandă, campaniilor frecvente de reduceri reale cu până la 90% și triplării portofoliului de cărți comercializate.
Spre deosebire de 2020, categoriile de dezvoltare personală și cărți pentru copii au făcut loc pe podium celor de spiritualitate și young adult, în timp ce beletristica s-a menținut în topul vânzărilor. Cel mai bine vândut titlu a fost “Harry și Meghan. Drumul spre liberate”, de Omid Scobie și Carolyne Durand.
Creșterea exponențială a segmentului young adult a condus la o scădere sensibilă a procentului de plată cu cardul, de 51%, comparativ cu anul trecut, de 56%. Motivul săderii este rata mare de plăți ramburs pentru comenzile din această categorie, de 95%.
“Deși piața de carte continuă să se așeze după șocul Covid 19, deciziile noastre strategice ne-au ajutat să încheiem cu bine și acest prim trimestru. Chiar dacă ne mai despart opt luni până la finalul anului, faptul că am atins deja jumătate din încasările totale din 2020 ne ajută să privim cu optimism spre restul lui 2021. Așteptările pozitive sunt motivate și de serviciile pe care urmează să le lansăm în cursul acestui an.”, Ionuț Radu, fondator Librex.