Librex, unul dintre principalii jucători din piața locală de carte, cu creșteri duble ale afacerii de la an la an și cu o tradiție de zece ani în domeniu, anunță afaceri de 472.000 euro în trimestrul trei, cu 340% mai mari decât în perioada similară a anului trecut.
De asemenea, Librex va organiza Black Friday pe 13 noiembrie, cu reduceri pentru toate titlurile din portofoliu de până la 95%, însoțite de transport gratuit la orice comandă.
Rezultatele pozitive se datorează investițiilor în valoare de 125.000 de euro în soluții de logistică, depozitare și IT, precum și eliminării taxei de transport pentru orice comandă, măsură adoptată în luna martie a anului curent.
De asemenea, ele susțin obiectivul companiei de a încheia 2020 cu afaceri de 1,7 milioane euro, cu 350% mai mult comparativ cu 2019.
Compania așteaptă pentru ziua de 13 noiembrie peste 30.000 de comenzi, în creștere cu 350% raportat la Black Friday 2019.
Estimarea este motivată de schimbarea obiceiurilor de consum și, implicit, de creșterea segmentului de e-commerce din acest an, estimată de reprezentanții Librex la 30%.
Pentru a susține fluxul ridicat de comenzi anticipat, Librex a demarat pregătirile pentru Black Friday încă din vară. Acestea cu constat în elaborarea strategiei și a politicilor de prețuri, pregătirea stocurilor, mutarea operațiunilor logistice într-un depozit mai mare și triplarea forței de muncă din depozit.
În ceea ce privește obiceiurile de achiziție, Librex așteaptă anul acesta creșteri exponențiale pentru categoria de cărți pentru adolescenți, deoarece acest segment de consumator a crescut cu 275% de la începutul anului.
Compania mizează, de asemenea, pe categoriile tradiționale de beletristică, dezvoltare personală și copii. Plata cu cardul este așteptată să se situeze la 60% din totalul comenzilor, iar comenzile de pe dispozitive mobile să urce la 86%.
“Cursul evenimentelor din acest an atipic mă determină să anticipez o creștere a volumelor de Black Friday poate chiar și cu 50% mai mare decât în 2019 pentru majoritatea retailerilor. Modul în care pandemia a schimbat obiceiurile de consum și decizia noastră de a elimina costul de livrare ne-a pus în fața unui Black Friday zilnic, încă din perioada stării de urgență. Suntem, așadar, pregătiți să facem față cu brio zilei de 13 noiembrie.”, Ionuț Radu – fondator Librex.ro