- Principalele repere ale evoluției companiei
- Obiective pentru 2021
- Lansarea serviciului de livări în afara țării
Librex, unul dintre principalii jucători de pe piața locală de carte, aniversează în luna august 11 ani de la înființare. De asemenea, compania anunță lansarea serviciului de livrări în afara țării, parte integrată a strategiei de dezvoltare a businessului.
Repere principale din viața companiei
2010 – Ionuț Radu fondează Librex la vârsta de 27 de ani, cu o investiție de 30.000 de euro. Rămâne unic asociat până în prezent
2015 – Prima creștere double digit, de +114% vs anul precedent
2016 – Lansarea editurii Librex Publishing, cu focus pe promovarea autorilor români contemporani
2018 – Publicarea proiectului editorial special, unic în Romania, Colecția Centenarul Marii Uniri, de Cristian Moșneanu
2020 – Pe fondul pandemiei, Librex devine singurul agent economic care, timp de un an de zile, elimină costul transportului la orice comandă, oriunde în țară
2020 – Librex atinge borna de 1 milion de euro venituri la finalul anului
2021 – Un an de transport gratuit (120.000 de colete livrate, 312.000 de cărți vândute, 48 de milioane de kilometri parcurși)
2021 – Librex ajunge la 2 milioane de cărți vândute
2021 – Lansarea serviciului de livrare în afara țării
Obiective pentru 2021
Pe fondul ritmului accelerat de creștere din ultimii ani, al veniturilor de 920.000 de euro în primul semestru (situate cu aproximație la nivelul cifrei de afaceri din 2020, de 1 milion de euro), compania așteapă să încheie anul în curs cu afaceri de 2,5 milioane de euro, cu 150% mai mult decât în anul precedent.
De asemenea, pentru anul în curs, Librex urmărește dezvoltarea ofertei de cărți în limba engleză și introducerea produselor de papetărie, jocuri și jucării, în ultimul trimestru al anului.
Lansarea serviciului de livrări în afara țării
Datorită cererii din țările cu comunități mari de români, respectiv Spania, Italia și Germania, Librex anunță startul livrărilor în Uniunea Europeană, cu un timp garantat de livrare de două zile lucrătoare, indiferent de destinație.
Pentru implementarea serviciului, Librex a investit în optimizarea softului pentru comenzi și a extins personalul din depozit cu 20%.
La nivel de business, Librex așteaptă un volum al livrărilor în afara țării de cel puțin 1500 de comenzi lunare, volum care să stimuleze o creștere de minimum 10% a cifrei de afaceri pentru anul în curs. Pentru 2022, compania estimează că serviciul de livrare internațională va crește susținut și că va reprezenta o pondere de 12–15% din businessul companiei.
„Librex este un business născut din pasiunea mea pentru cărți, iar cartea CEO-ului de la Zappos, Tony Hsieh, „Cum să livrezi fericire“, pe care am citit-o chiar în anul înființării companiei, m-a făcut să realizez că îmi doresc să livrez oamenilor cărți și să le pun la dispoziție o platformă unde să îşi poată găsi cărţile dorite, la cele mai mici preţuri.
Creșterea noastră a fost liniară și sănătoasă, însă compania a cunoscut adevărate boom-uri în ultimii trei ani. Eliminarea taxei de transport la orice comandă, oriunde în țară, a influențat poate cel mai mult aceste creșteri. Ceea ce s-a dorit a fi un gest de solidaritate față de cititori la începutul pandemiei (pe care l-am menținut timp de un an, fiind singurul agent economic care a făcut acest lucru) s-a transformat într-o oportunitate de dezvoltare, dublu motiv de bucurie pentru noi – am fost alături de cititori într-o perioadă dificilă, iar compania a crescut exponențial.”, Ionuț Radu, fondator Librex.