· Menţinerea primelor cote de piaţă din primul trimestru 2008: aparate de aer condiţionat, televizoare cu plasmă şi monitoare LCD
· Divizia de telefonie mobilă devine unul din motoarele de creştere pentru piaţa locală
LG Electronics România anunţă rezultatele înregistrate pentru principalele categorii de produse în cel de-al doilea trimestru din 2008, acestea susţinând poziţia de lider a companiei pe piaţa electronicelor, electrocasnicelor şi comunicaţiilor mobile din România. Categoriile cu prima cotă de piaţă obţinută în primul trimestru din 2008 îşi menţin poziţia de leader şi în cel de-al doilea trimestru. Segmentul televizoare LCD reprezintă, alături de cel de telefonie mobilă, unul cu cea mai bună dinamică în ultimul an.
„În primul trimestru din 2008, nivelul creşterii atinse a fost cu 20% peste estimările de creştere globală pe toate diviziile noastre şi cu peste 60% faţă de perioada similară a anului trecut (la nivelul tuturor diviziilor, cumulat). Creşterea a fost uşor încetinită pentru al doilea trimestru al acestui an datorită condiţiilor pieţei locale şi globale, însă suntem optimişti în ceea ce priveşte evoluţia pentru următoarea perioadă,” a declarat dl. Han Khyu, preşedinte LG Electronics România.
Pentru al doilea trimestru din 2008, segmentul de aparate de aer condiţionat a menţinut prima cotă de piaţă înregistrată şi în primul trimestru. Acest segment a înregistrat una din cele mai mari creşteri T2 faţă de T1 (QonQ), în cadrul categoriior de produse LG, totodată creşterea faţă de primul semestru 2007, raportată la valoarea vânzărilor în USD, fiind de 300%.
Vânzările la categoria LCD TV pentru primul trimestru din 2008 au înregistrat o creştere de peste 350% faţă de perioada similară a anului trecut. În primul semestru din 2008, segmentul televizoarelor LCD a înregistrat a doua cotă de piaţă, de 20.5% (raportat la nr. de unităţi vândute), menţinută din primul trimestru 2008.
Pentru segmentul televizoarelor cu plasmă, compania a înregistrat prima cota de piaţă în perioada ianuarie – mai 2008, de 40.5% (raportat la nr. de unităţi vândute), dublu faţă de nivelul cotei anului 2007.
În al doilea trimestru din 2008, creşterea vânzărilor pentru televizoarele LCD şi plasme a fost peste nivelul normal al pieţei, de aproape 30%, creştere datorată Campionatului European de fotbal.
În primul semestru 2008, LG Electronics România şi-a menţinut poziţia de leader şi pe segmentul monitoarelor LCD, cu prima cotă de piaţă, 24.6% (menţinută din T1 2008).
Divizia de telefonie mobilă a LG Electronics România este unul dintre motoarele de creştere pentru piaţa locală, cu o cotă de piaţă de 8% în perioada ianuarie – mai 2008 conform estimărilor companiei şi o creştere de 200% (raportată la vânzările în USD) faţă de 2007. “Pentru sfârşitul anului 2008 estimăm o creştere a cotei de piaţă pe segmentul telefonie mobilă până la 10% M/S,” a adăugat dl. Han.
Cote de piaţă ianuarie-mai 2008 LG Electronics România:
|
Unităţi % |
Valoare % |
Aer conditionat |
14.9 |
17.4 |
Monitoare |
24.6 |
24.3 |
PTV/FLAT |
21.9 |
20.9 |
Telefoane mobile (estimare) |
6.0 |
8.0 |
{mosloadposition user10}