şi direcţiile strategice pentru anul 2009
· Poziţionare de top pe categoriile de produse cheie în 2008
· În 2009, LG Electronics se va axa pe consolidarea brand-ului şi pe un marketing orientat către client
LG Electronics România, unul dintre liderii în domeniul echipamentelor electronice, electrocasnice şi al comunicaţiilor mobile, anunţă rezultatele financiare înregistrate în anul 2008 pentru principalele categorii de produse. Rezulatele pozitive obţinute au consolidat poziţia de lider pe care LG Electronics o deţine pe piaţa din România. Continuând succesul obţinut până în prezent pe piaţa locală, noua conducere prezintă direcţiile strategice ale companiei pentru anul 2009.
“LG Electronics a atins performanţe remarcabile pe piaţa din România, construind relaţii durabile cu clienţii săi, relaţii ce au contribuit la poziţionarea LG ca un brand care oferă tehnologii inteligente, adaptate stilului de viaţă al consumatorilor, fiind astfel un brand relevant pentru români, fie că este vorba de televizoare LCD, televizoare cu plasmă sau telefoane mobile, echipamente de climatizare sau monitoare LCD,” a declarat dl. Roh Pan Ock, preşedinte al LG Electronics România.
Rezultatele financiare pentru 2008
În anul 2008, LG Electronics România a continuat creşterea semnificativă şi consolidarea brand-ului datorită vânzărilor puternice înregistrate pe principalele categorii de produse: televizoare LCD şi televizoare cu plasmă, monitoare LCD, telefoane mobile, sisteme audio şi sisteme home theater. Cu o cifră de afaceri de 152 milioane USD în 2008 şi o creştere cu 20% faţă de 2007, LG Electronics România şi-a atins astfel obiectivele de business.
LG a obţinut a doua poziţie în 2008 pe segmentul de televizoare LCD, cu o cotă de piaţă de 18.5%, menţinându-şi această poziţie din 2007. Pe segmentul de televizoare cu plasmă, LG şi-a menţinut locul al doilea pe piaţa locală cu o cotă de piaţă de 33.6% înregistrată la nivelul anului 2008, ceea ce reprezintă o creştere cu 6% faţă 2007. Totodată, LG reprezintă unul dintre cele mai bine vândute branduri pe segmentul de produse Home Entertainment: poziţia a doua pentru microsisteme, cu o cotă de piaţă de 24% şi sisteme home theater, cu o cotă de piaţă de 17% .
În anul 2008, LG şi-a menţinut prima poziţie pe segmentul monitoarelor LCD, cu o cotă de piaţă de 23.7%, poziţie deţinută şi în 2007. Segmentul de dispozitive de stocare optică a asigurat brandului LG prima poziţie pe piaţă, cu o cotă de 22%.
Divizia GSM a înregistrat vânzări importante pe segmentul terminalelor mobile premium şi mid-end, ceea ce a situat brandul LG pe locul al patrulea pe piaţa de profil în ceea ce priveşte cota de piaţă, cu 7.4%. Creşterea vânzărilor raportate de divizia de telefonie mobilă în anul 2008 s-a datorat succesului obţinut de terminalele din seria Black Label precum LG Secret şi LG Shine. La acest succes au contribuit şi terminalele premium care se adresează consumatorilor care apreciază standardele înalte în tehnologie şi design: LG Viewty, telefonul cu ecran tactil, cameră de 5MP şi suport DivX a fost un succes pe piaţa locală, chiar şi la un an de la lansare.
“Dorinţele, nevoile şi aşteptările consumatorilor reprezintă prioritatea principală în crearea produselor şi de aceea vom continua să le oferim clienţilor noştri telefoane mobile inovatoare, având caracteristici unice. Suntem încrezători în succesul nostru pentru anul în curs şi intenţionăm să ne creştem cota de piaţă pe categoriile de produse cheie, chiar şi în contextul economic actual,” a declarat domnul Roh Pan Ock.
LG şi-a menţinut a doua cotă de piaţă pe segmentul echipamentelor de climatizare, cu 12%. De asemenea, pe segmentul frigiderelor SidebySide, LG a obţinut poziţia a doua, cu o cotă de piaţă de 28%.
Direcţii strategice pentru 2009
Creşterea rapidă şi rezultatele spectaculoase obţinute de brandul LG pe piaţa din România în ultimii ani au avut ca resort cunoaşterea nevoilor consumatorilor, fiind susţinute de lansări de produse noi bazate pe tehnologii inovatoare, care urmăresc îndeaproape stilul de viaţă al consumatorilor români.
Pentru anul 2009, LG îşi propune să continue creşterea pe piaţa locală şi consolidarea brandului prin dezvoltarea unei strategii axate pe întărirea relaţiei cu consumatorii şi pe investiţii în competenţele principale ale companiei. LG Electronics se va concentra pe categoriile de produse cheie cum sunt televizoarele LCD, telefoanele mobile şi echipamentele de climatizare.
“Ne propunem să dezvoltăm avantajele competitive prin optimizarea portofoliului de produse premium şi susţinerea competitivităţii pe segmentul de produse mid-end, pe fondul creşterii cererii pe acest segment,” a declarat domnul Roh Pan Ock. “O altă prioritate este regândirea prezenţei brandului în punctele de interacţiune cu consumatorul. De asemenea, compania va urmări elaborarea unui plan de marketing centrat pe consumator, printr-o ofertă diferenţiată de produse”.
În contextul economic actual, compania nu estimează pentru anul 2009 o rată de creştere similară cu cea din anii anteriori, dar planifică o creştere bazată pe optimizarea potofoliului de produse şi pe creşterea cotei de piaţă.
{mosloadposition user10}