pe ultimul trimestru din 2006
LG Electronics, lider în domeniul aparaturii electronice şi al telecomunicaţiilor şi-a anunţat rezultatele financiare pentru ultimele 3 luni ale anului 2006.
Vânzări şi Profit
În al patrulea trimestru al anului 2006, vânzările LG Electronics au fost de 5,886 miliarde USD, cu 8,8% mai mici faţă de vânzările din trimestrul precedent(6,339 miliarde USD) şi cu 11% mai mici faţă de cele din 2005, rezultate care se datorează scăderii numărului de display-uri distribuite la nivel local. La nivel global, birourile LG Electronics susţin o creştere anuală de 9,8%. Profitul operaţional a înregistrat pierderi de 46 milioane USD.
În 2006, vânzările LG au atins 24,2 miliarde USD la nivel local, cu 3% mai puţin decât vânzările înregistrate în 2005 iar profitul net în 2006 a fost de 222 milioane USD. Pe de altă parte, vânzările la nivel global au ajuns la 38,46 miliarde, înregistrând o creştere de 3% faţă de anul 2005(34,73 miliarde). LG anunţă creşterea vânzărilor cu un procent de 4% (incluzând şi filialele), respectiv 48,45 miliarde USD, faţă de 43,41 miliarde USD înregistrate în anul anterior.
Compania Mobile Communication a înregistrat vânzări de 2,505 miliarde USD, această sumă reflectând o creştere trimestrială de 2,3% în ciuda scăderii de 12,3% faţă de anul 2005. Luând în considerare doar segmentul de terminalele mobile, profitul trimestrial s-a ridicat la 2,332 miliarde USD, înregistrând o creştere de 2,9% iar profitul anual a înregistrat o scădere de 10,8%. Din totalul de 64,4 milioane de unităţi comercializate în anul 2006, exporturile s-au ridicat la 17 milioane de unităţi(8,9 milioane de terminale CDMA, 6,2 milioane de terminale GSM, 1,8 milioane de terminale WCDMA). Performanţele remarcabile realizate în America de Nord s-au datorat vânzărilor masive ale terminalelor WCDMA în timp ce Europa, Asia, Orientul Mijlociu şi Africa au performat pe segmentul GSM de pe open-market.
Pe de altă parte, profitul operaţional QoQ de 2,7%, în scădere cu 1%, s-a datorat reducerii de preţuri pentru o serie de produse cheie.
În cazul companiei Digital Display, decizia de reducere a preţurilor a determinat o scădere a vânzărilor YoY cu 13.9%, atingând astfel 1,279 miliarde USD. Competiţia strânsă cu LCD-urile cu diagonala de 40 de inchi a îngreunat vânzarea de plasme şi a dus la scăderea profitului operaţional. Cu toate acestea, datorită distribuţiei, plasmele şi LCD TV-urile au atins o creştere anuală de 55% şi respectiv 72%. Pe de altă parte, vânzările la produsele oferite de compania Digital Media au înregistrat o scădere QoQ de o,3%, ajungând la 700 miliarde USD.
Vânzarea masivă a produselor din gama premium a dus la o creştere anuală de 5,8% înregistrată de compania Digital Appliances, atingând 1,397 miliarde USD – în Coreea creşterea a fost de 17% şi de 10% în restul regiunilor. În Statele Unite, succesul avut de frigiderul cu 3 uşi şi de maşinile de spălat din gama Steam a dus la o creştere anuală de 24%. Majorarea profitului operaţional anual cu 23,4% până la 66 milioane USD se datorează creşterii veniturilor din vânzarea categoriilor de produse premium, venituri a căror pondere a crescut de la 57% la 60% din totalul vânzărilor.
Venituri şi cheltuieli non-operaţionale
Profitul recurent a stagnat la 62 milioane USD, filialele LG Electronics înregistrând câştiguri de 107 milioane USD in timp ce LG-Nortel a atins un câştig de 65 milioane USD. Pierderile de 114 milioane USD înregistrate de către LG.Philips LCD au fost considerabil reduse, până la un nivel de 22 milioane USD.
Vânzări 2007
LG anticipează o creştere a vânzărilor la nivel global cu 9% faţă de anul anterior, atingând 44,5 miliarde USD şi o creştere a vânzărilor la nivel local de 3%, atingând 26,7 miliarde USD. Pentru 2007 se doreşte o creştere susţinută şi îmbunătăţirea pieţei de GSM. LG preconizează introducerea pe piaţă a unui număr de 78 milioane de unităţi, ceea ce reprezintă o creştere cu 22% faţă de anul 2006(64 milioane de unităţi). În ceea ce priveşte divizia de display-uri, compania urmăreşte să crească cota de piaţă a display-urilor TV cu ecran plat, prin consolidarea liniei de produse full HD şi a canalelor de distribuţie. Mai mult, vânzările masive înregistrate de divizia Digital Appliance şi datorate produselor premium ce îmbină atât design-ul deosebit cât şi tehnologia avansată vor duce la menţinerea poziţiei companiei de leader pe piaţa globală a electronicelor şi electrocasnicelor.
{mosloadposition user10}