LG Electronics (LG), lider în domeniul aparaturii electronice şi comunicaţiilor mobile, a anunţat rezultatele financiare pe al treilea trimestru din 2008.
Vânzări şi profit
Vânzările şi profitul LG Electronics au continuat să crească peste aşteptări, atât global cât şi regional, în al treilea trimestru din 2008.
La nivel global, vânzările LG Electronics au crescut cu 21,2%, ajungând la 11,30 miliarde USD, iar profitul operaţional a crescut cu 58%, atingând 537 milioane USD, ceea ce a dus marginea de profit la 4.8%, cu 1.2% mai mare faţă de anul trecut.
Compania a atins un profit net de 24 milioane USD, mai redus faţă de anul trecut, ca urmare a denominării datoriilor străine, a scăderii veniturilor înregistrate de subsidiare şi a investiţiilor în LG Display.
Compania Mobile Communications a înregistrat vânzări de 3.589 miliarde USD, cu 29.9% mai mult faţă de al doilea trimestru din 2008. Pentru business-ul de telefoane, vânzările au atins 3.306 miliarde USD, cu 40.8% mai mult faţă de anul precedent. Vânzările pe unităţi au atins 23 de milioane, cu o creştere de 5% faţă de anul trecut şi în scădere cu 17% faţă de cel de-al doilea trimestru din 2008, ca urmare a vânzărilor reduse din India şi din ţările în curs de dezvoltare. Marginea de profit operaţional a fost de 11.5% pe segmentul telefoane mobile, datorită creşterii vânzărilor înregistrate de modelele de terminale premium precum „Secret”, „Viewty” şi gama largă de terminale cu tastatură QWERTY din SUA.
Se estimează ca vânzările pe unităţi să crească la 100 milioane în al patrulea trimestru din 2008 la nivel global, iar marginea de profit operaţional să fie menţinută la o cifra de două unităţi. În trimestrul următor, noi terminale vor fi lansate: „Renoir”, telefonul cu cameră de 8 megapixeli, al doilea terminal PRADA by LG şi KP500, un terminal cu ecran complet tactil.
Vânzările companiei Digital Appliance au crescut cu 15.4%, ajungând la 3.024 miliarde USD, datorită cererii în creştere pentru aparatele de aer condiţionat şi a maşinilor de spălat în ţările în curs de dezvoltare, în ciuda încetinirii ritmului de creştere ca urmare a crizei economice. Marginea operaţională a fost de 4.2%, în scădere de la 5.4% pe an, ca urmare a creşterii preţurilor la materialele de producţie.
Compania Digital Display a înregistrat vânzări în creştere cu 21.5%, ajungând la 3.624 miliarde USD datorită creşterii vânzărilor la televizoarele cu ecran plat; pentru televizoarele LCD şi cu plasmă creşterea a fost de 10% faţă de anul trecut. Vânzările pentru segmentul module PDP au scăzut cu 7%. Continuând profitabilitatea înregistrată în primul trimestru, profitul operaţional s-a menţinut la un nivel profitabil, atingând 15 milioane USD.
Vânzările companiei Digital Media au crescut cu 6.6% ajungând la 1.039 miliarde USD datorită creşterii stabile pentru toate produsele, în special pe segmentul set-top-box de pe piaţa din SUA, a playere-lor BD şi a segmentului car entertainment. Profitul operaţional şi marginea au crescut până la 35 milioane USD, respectiv 3.3% datorită eforturilor susţinute pentru optimizarea costurilor, în special în domeniul produselor dedicate pentru automobile.
{mosloadposition user10}