LG Electronics, unul dintre liderii globali în domeniul aparaturii electronice şi comunicaţiilor mobile, şi-a anunţat rezultatele financiare pe al patrulea trimestru din 2008.
Vânzări şi profit
În al patrulea trimestru din 2008, vânzările şi profitul operaţional al LG Electronics au crescut cu 22.5%, ajungând la 9.82 miliarde USD, respectiv 74.16 milioane USD, ceea ce a dus marginea de profit la un nivel de 0.8%. Compania a înregistrat vânzări de 4.84 miliarde USD, pierderi operaţionale de 228 milioane USD şi pierderi nete de 493 milioane USD.
Vânzările anuale din 2008 au crescut cu 20.8% , ajungând la 36.22 miliarde USD, iar profitul operaţional a atins 1.56 miliarde USD. Vânzările filialelor subsidiare au crescut cu 18.4% (YOY), ajungând la 46.39 miliarde USD. Profitul operaţional consolidat a atins 2.97 miliarde USD, ceea ce a dus marginea la un nivel de 6.4%, cu 1.1% mai mult faţă de anul precedent.
Compania Mobile Communication a înregistrat vânzări de 3.3 miliarde USD, cu 34.6% mai mult faţă de anul precedent. Pentru business-ul de telefoane, vânzările au atins 3.0 miliarde USD, cu 40.3% mai mult faţă de anul precedent şi cu 16.5% mai mult faţă de al patrulea trimestru din 2007. Livrările au înregistrat o creştere de 8% faţă de anul precedent, atingând un total de 25.7 milioane, ceea ce a dus la un record de 100.7 milioane unităţi vândute în 2008 faţă de 80.5 milioane în 2007. Vânzările s-au menţinut la un nivel ridicat în Europa şi Asia, în ciuda încetinirii ritmului de creştere economică. Pe piaţa din Europa au fost introduse noi modele precum Renoir, cu o cameră foto de 8 megapixeli, Cookie, un terminal cu ecran complet tactil şi LG-KS360, cu o tastatura QWERTY pentru pasionaţii de SMS. Creşterea vânzărilor pe piaţa din India în ultimul trimestru a contribuit la obţinerea performanţelor pe piaţa din Asia. Marginea de profit operaţional a scăzut cu 8.8% faţă de anul trecut şi cu 11.5% faţă de acelaşi trimestru al anului precedent, ajungând la 5.2% pe segmentul de terminale mobile. În ciuda estimărilor de încetinire a ritmului de creştere economică pentru 2009, obiectivele de business ale LG urmăresc o creştere continuă şi extinderea cotei de piaţă, pe segmentul terminalelor premium, smartphone şi a modelelor din segmentul mediu.
Compania Digital Appliance a înregistrat o creştere anuală a vânzărilor de 20.1%, ajungând la 2.18 miliarde USD. Marginea operaţională a înregistrat o pierdere de 45 milioane USD. Competiţia puternică a dus la încetinirea cererii din piaţă şi la schimbări ale preţurilor. Pentru 2009, se estimează ca cererea pieţei să fie în continuare în scădere, în timp ce creşterea cotei de piaţă va fi realizată prin acţiuni de marketing şi un control al costurilor.
În cazul companiei Digital Display, vânzările au atins 3.39 miliarde USD, cu o creştere de 16.4% faţă de anul precedent. Vânzările pentru televizoarele cu ecran plat au crescut cu 22% faţă de anul precedent şi cu 26% faţă de trimestrul anterior, în timp ce vânzările pe modulele PDP au scăzut cu 44% comparativ cu anul precedent. Profitul operaţional a scăzut cu 10 milioane USD, ca urmare a scăderii preţurilor pentru acest tip de televizoare şi a încetinirii vânzărilor externe ale modulelor PDP. Pentru 2009, compania estimează o cerere la nivel global asemănătoare celei din 2008, ca urmare a creşterii cererii pentru televizoarele low end şi dimensiuni mici pe pieţele în curs de dezvoltare, urmărind o creştere a cotei de piaţă prin acţiunile de branding şi prin gama de produse. Vânzările pentru Digital Media Company au crescut cu 11% faţă de anul precedent şi cu 15% faţă de trimestrul precedent, ajungând la 0.93 miliarde USD, iar profitul operaţional şi marginea de profit au înregistrat 3 miliarde USD, respectiv 0.3%.
Venituri şi cheltuieli, altele decât cele operaţionale
Compania a înregistrat o pierdere a profitului recurent de 692 milioane USD, ca urmare a piederilor din schimbul valutar (de 203 milioane USD) şi din participaţii (de 216 USD) de la subsidiarele din întreaga lume. Compania LG Display, din care LG deţine o cotă de 37.9%, a adus o pierdere de 157 milioane USD pentru LGE.
Estimări şi direcţii strategice pentru 2009
Încetinirea cererii pieţei şi competiţia puternică vor continua şi în noul an, cu urmări în dinamica industriei. Cu o estimare a ratei de schimb a dolarului USD la KRW 1,100 în 2009, compania intenţionează să-şi restrângă cheltuielile pentru investiţii, menţinându-şi investiţiile în acţiunile de branding şi R&D.
{mosloadposition user10}