Rezultate peste aşteptări datorită performanţelor obţinute de companiile Home Entertainment, Home Appliances şi Business Solutions în urma revenirii economiei mondiale
LG Electronics, unul dintre liderii globali în domeniul aparaturii electronice, electrocasnice şi comunicaţiilor mobile, anunţă rezultatele neauditate pentru primul trimestru din anul 2010, pe baza Standardelor Internaţionale de Raportare Financiară (International Financial Reporting Standards).
Vânzări şi profit
În primul trimestru din 2010, vânzările globale consolidate ale companiei LG Electronics au crescut cu 28%, comparativ cu primul trimestru din anul anterior, ajungând la 11.9 miliarde USD. Profitul operaţional a ajuns la 462 milioane USD, ceea ce reprezintă o creştere de 26% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut.
Venitul companiei Home Entertainment a crescut cu 20% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut datorită cererii în continuă creştere pentru televizoarele cu ecran plat, ceea ce a dus la vânzări de 4.5 miliarde USD şi la un profit operaţional de 159 milioane USD. Livrările au crescut cu 62% faţă de anul trecut, la 5.2 milioane de unităţi. Compania LG Home Entertainment va continua să înregistreze profit datorită seriei de televizoare LCD Full LED şi a numărului mare de produse premium disponibile pe piaţă.
Compania Mobile Communications, a raportat un venit din vânzări în scădere cu 19.4% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut ca rezultat al sezonului nefavorabil şi a scăderii preţurilor terminalelor mobile. Livrările au atins 27.1 milioane de unităţi în timp ce vânzările de unităţi au scăzut cu 19.7% faţă de anul trecut. Profitul operaţional a scăzut cu 0.9% comparativ cu anul trecut datorită investiţiilor realizate şi cheltuielilor de marketing. Compania vizează creşterea vânzărilor şi a profitabilităţii prin lansari de noi telefoane inteligente şi extinderea portofoliului de modele noi.
Compania Home Appliance continuă să obţină rezultate pozitive, înregistrând vânzări în creştere cu 33%, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, ajungând la 2.1 miliarde USD şi un profit operaţional de 181 milioane USD. Vânzările înregistrate de subsidiarele companiei au crescut cu 34% faţă de primul trimestru din 2009 datorită vânzărilor semnificative înregistrate pe pieţele din China, India şi America de Nord. Pentru al doilea trimestru din 2010 se preconizează o diminuare a cererii, însă compania îşi va asigura profitabilitatea şi poziţia de lider de piaţă prin reducerea costurilor şi printr-o creştere sustenabilă a vânzărilor.
În ceea ce priveşte compania Air Conditioning, vânzările au ajuns la 1 miliard USD, ceea ce reprezintă creştere de 15% a vânzărilor raportate în USD şi o scădere de 6% a vânzărilor raportate în woni coreeni. Totodată, profitul operaţional a atins cifra de 38 milioane USD. Compania previzionează că vânzările vor începe să crească, în principal pe pieţele emergente, ca rezultat al refacerii economiei şi începerii sezonului cald.
Compania Business Solutions a înregistrat vânzări peste aşteptări cu 15.4% comparativ cu anul anterior, atingând 1.1 miliarde USD, datorită cererii mari de produse IT şi a cererii în continuă creştere pe piaţele emergente. Vânzările de produse infotainment pentru maşini au crescut ca rezultat al revigorării pieţei automobilelor. În acelaşi timp, vânzările de monitoare au înregistrat rezultate în creştere în special pe pieţele din Europa şi din America Centrală şi de Sud.
Declaraţie financiară şi venituri şi cheltuieli, altele decât cele operaţionale
Compania a înregistrat o creştere a profitului net ajungând la 590 milioane USD comparativ cu scăderea de 142 milioane USD înregistrată anul anterior. Profitul net înregistrat de LG s-a datorat şi celor 191 milioane USD provenite din acţiunile companiilor afiliate la nivel global. LG Display, în care LG Electronics deţine acţiuni, a înregistrat o creştere de 201 milioane USD.
LG a adoptat Standardele Internaţionale de Raportare Financiară (International Financial Reporting Standards -IFRS) în 2010 pentru a unifica sistemul de contabilitate la nivel global şi standardele de raportare financiară. Cele 104 subsidiare în care LG deţine mai mult de 50% din acţiuni au fost consolidate sub IFRS, alături de LG Innotek. Astfel, LG Display în care LG Electronics deţine 37.9% din acţiuni, nu va fi inclus în rezultatele globale anunţate de către LG.
Estimări şi direcţii strategice pentru al doilea trimestru din 2010
Compania estimează rezultate în creştere pentru al doilea trimestru din 2010 odată cu revenirea economiei la nivel mondial şi începerea sezonului de vîrf pentru segmentul de climatizare. LG va continua să introducă produse noi în principalele categorii, inclusiv telefoane inteligente, va continua investiţiile în R&D, în marketing şi în dezvoltarea de produse premium care vor asigura poziţia companiei în categoriile respective.
{mosloadposition user10}