Potrivit Leroy Merlin, retailer specializat în construcții, decorațiuni și grădinărit, în decursul unui an de la lansare, serviciul de comenzi telefonice a devenit un canal de cumpărături popular, în special în rândul lucrătorilor în construcții. Astfel, meseriașii care au rapid nevoie de produsele solicitate, economisesc timp prin comandă telefonică și ridicare rapidă din magazin sau livrare la domiciliu, beneficiind de consiliere promptă prin telefon și de un plus de siguranță la cumpărături. Cele mai comandate produse prin această modalitate sunt din categoria materialelor de construcții.
Implementată inițial în luna martie 2020 ca o soluție de siguranță pentru a evita aglomerarea din magazine pe perioada Stării de Urgență, comanda telefonică s-a dovedit a fi o opțiune foarte bine primită la nivelul întregii țări.
“Pandemia de COVID-19 a influențat obiceiurile noastre de cumpărare, consumatori și companii deopotrivă, producând schimbări orientate către creșterea eficienței și siguranței în relația dintre afacerea care vinde bunurile și clientul care le achiziționează. Implementarea acestui concept de vânzare la distanță, mai precis comenzile prin telefon, a fost răspunsul nostru strategic la aceste circumstanțe fără precedent. Această decizie s-a dovedit a fi nu doar o soluție relevantă pentru retail, ci și un serviciu cu valoare adăugată ridicată pentru clienții noștri care au adoptat rapid această metodă de cumpărare”, a declarat Frédéric Lamy, CEO Leroy Merlin Romania.
Pe lângă faptul că această modalitate de comandă este utilă meseriașilor care au nevoie de soluții rapide pentru șantierele în care își desfășoară activitatea sau pentru pasionații de decorațiuni, serviciul de comandă telefonică vine și în sprijinul persoanelor în vârstă care nu utilizează instrumente de plată digitale. De asemenea, reprezintă o opțiune în plus pentru persoanele cu dizabilități sau pentru cei care nu locuiesc în apropierea unui magazin Leroy Merlin.
„Unul dintre cele mai mari beneficii ale acestei soluții este modul în care construiește și întărește relațiile cu clienții, deoarece implică o interacțiune directă între client și angajații magazinului. Mai mult, permite clienților să facă achiziții de oriunde și oricând au nevoie. Chiar dacă folosesc opțiunea de comandă telefonică pentru a face cumpărături mai mici, faptul că interacționează în mod constant cu un comerciant are un efect puternic asupra comportamentului clienților”, a adăugat Frédéric Lamy.
Serviciul de comenzi telefonice cu ridicare din magazine sau cu livrare la domiciliu este disponibil în toate cele 18 unități Leroy Merlin din țară. Pentru a putea plasa telefonic o comandă, clienții trebuie să selecteze magazinul preferat pe website-ul retailerului, din secțiunea Magazinul Meu, să parcurgă categoriile de produse și să aleagă produsele pe care vor să le cumpere, notând codul unic aflat sub denumirea fiecărui produs. Produsele disponibile sunt doar cele semnalizate cu un buton dedicat, pe fundal verde. Ulterior, aceștia trebuie să apeleze numărul de telefon *2244, urmând să fie preluați de către un consilier care se va ocupa să plaseze comanda. În cazul ridicării personale din magazine, produsele vor fi pregătite în maximum 4 ore de la plasarea și confirmarea comenzii telefonice. Programul punctului dedicat ridicării comenzilor este identic cu programul magazinului ales. Mai multe detalii despre procesul de comandă telefonică pot fi consultate aici: https://www.leroymerlin.ro/comanda-telefonica.
Această soluție a fost implementată cu succes și în alte țări în care compania își desfășoară activitatea, cum ar fi Spania sau Brazilia.