Fie ca au urcat intaia oara pe scena Galei Ad’Or, fie ca sunt veterani ai acesteia, emotiile decernarii de premii au fost la fel de puternice pentru creativii Leo Burnett Romania, cu atat mai mult cu cat editia de anul acesta a festivalului a reprezentat nu doar o provocare, ci si o promisiune de indeplinit: agentia a trebuit sa isi confirme statutul de cea mai creativa agentie din Romania, pentru al cincilea an consecutiv.
Cele 16 premii castigate in cadrul competiei de anul acesta ascund, insa, efortul conjugat al celor patru echipe de creatie Leo Burnett, coordonate de Bogdan Naumovici din pozitia de Chief Creative Officer.
Chiar daca bucuria a fost simtita de intreaga echipa, pentru fiecare creativ in parte, insa, experienta castigarii trofeelor a fost alta.
Echipa formata din Andrei Gurau – Copywriter, Catalin Burcea – Art Director si aflata sub coordonarea lui Stefan Voloaca – Creative Director, si-a sarbatorit recent un an de activitate in aceasta formula, prin cele 3 premii de la Ad’Or, dintre care cel mai important este premiul pentru Cel mai bun Print al anului.
“Ma bucur foarte tare pentru ca premiile obtinute de aceasta echipa reprezinta o dovada in plus a talentului si a creativitatii tinerilor nostri. Faptul ca dupa o experienta de un an de zile poti urca pe scena Ad’Or pentru a ridica nu unul, ci trei premii, printre care premiul pentru cel mai bun print, este demn de apreciat”, declara Stefan Voloaca, Creative Director.
Referindu-se de asemenea la premiile castigate de echipa lor, Catalin Burcea este de parere ca ”e foarte important sa poti face "ECHIPA" cu cineva. Daca echipa functioneaza, daca este "unsa" cum trebuie, apare si ceva interesant. La Ad'Or, marfa a fost apreciata, iar satisfactia a fost pe masura, stiind ca "apreciatorii" n-au prea fost de prin partile locului si le cam stiau cu "ce şi cum" cu publicitatea prin lume”.
Coechipierul sau, Andrei Gurau, completeaza: “La Ad’Or 2006, eram de o saptamana in publicitate. Cand am vazut ce se intampla acolo, i-am spus lui Fane ca peste un an vom urca si noi pe scena! In 2007 am reusit sa nu fim doar spectatori! Aceasta este cea mai mare satisfactie. Ma bucura faptul ca impreuna functionam ca si echipa…ca si agentie. Asteptam si alte ocazii in care sa demonstram ce stim si ce putem. Pana una-alta suntem in regula!”
Pentru Carmen Tiderle, Creative Director, cel mai important motiv de bucurie il constituie respectarea promisiunii facute in urma cu 5 ani: “Ma bucur foarte mult de victoria din acest an din mai multe motive. Unul si cel mai important este ca am reusit, ca agentie, sa ne tinem de cuvant si sa castigam 5 ani la rand. Sunt fericita ca am contribuit si eu la fiecare dintre editiile acestei perioade. Alt motiv ar fi ca, anul acesta, am castigat foarte multe premii cu un brand, Bergenbier, la care eu si intreaga echipa tinem foarte mult.” Carmen, nu este, insa, la prima experienta de acest gen, ea fiind in spatele multor premii castigate de-a lungul timpului la Ad’Or.
Pentru altii, Ad’Or-ul a devenit mai mult decat o competitie cu industria, transformandu-se in timp intr-o competitie cu sine insusi: “Am crescut in publicitate odata cu Ad'Or-ul. Prima editie a insemnat pentru mine si primul job in industrie. A patra editie a insemnat primele lucrari inscrise. La a sasea editie am inceput sa iau si primele premii, alaturi de Leo Burnett. La a saptea editie m-am urcat de sase ori pe scena pentru a primi trofeele pentru Bergenbier. Acum, uitandu-ma inapoi, cred ca Ad’Or-ul mi-a trezit pofta si pentru alte festivaluri. E un loc bun de unde sa incepi sa cresti.”, a declarat Alexandru Icodin, Art Director Leo Burnett .
Si pentru Irina Burlan, Copywriter, festivalul Ad’Or a ramas un sistem de referinta: “Eram in anul III de facultate cand m-am dus sa vad lucrarile inscrise la prima editie Ad’Or. Mi-am petrecut cateva ore acolo, expozitia mi s-a parut imensa si nu vroiam sa ratez nici macar o lucrare. Coplesita de tot ce vedeam, am retinut, totusi, un nume de agentie pe care l-am asociat tot mai mult cu ceea ce as fi vrut sa ajung si eu sa fac la un moment dat, cand “o sa ma fac mare”: Leo Burnett. Mi-am dorit de atunci sa ajung la Leo si sa urc si eu pe scena sa iau premii la Ad’Or. Din ce in ce mai mult. Enorm. Si am reusit, mai intai, sa ajung la Leo. Apoi sa iau primele premii la Ad’Or, in 2006: cu Bergenbier, pentru cel mai bun spot la “bauturi nealcoolice”, care a fost apoi nominalizat si la “spotul anului”. Dar anul acesta, cand as fi putut sa ma urc de 7 ori pe scena cu colegii pe de echipa pentru premii si inca o data cu toti colegii din Leo pentru a ma simti din nou in extaz ca sunt la “agentia anului”, am avut proasta inspiratie sa fac varicela. Si am “urcat” pe scena la Ad’Or la telefon, impreuna cu colegii mei. De care sunt, din nou, foarte mandra.”
Ad’Or-ul naste, insa, si ambitii. Pentru Ghica Popa, Senior Art Director Leo Burnett, acest festival a reprezentat un challenge : ”Nu stiu daca multi Art Directori isi doresc sa urce pe scena la spotul radio al anului. Eu am vrut asta demult si am fost aproape s-o fac in 2004, tot cu Antipa, cand am luat printul si campania anului cu acest cont. Dar pe radio doar nominalizare. Anul acela, la Golden Drum fusese tot nominalizare.
Anul acesta, insa, am castigat premiul pentru cel mai bun spot radio si e cu atat mai bine cu cat aceeasi distinctie am primit-o si la Golden Drum. Acum pot sa ma intorc la printurile si spoturile mele”.
Laura Leonte, Copywriter, a trait, insa, pentru prima oara emotiile nominalizarii si ale inmanarii premiilor: “Pentru mine e prima editie Ad’Or la care particip cu lucrari. Ma bucur foarte tare ca am dus mai departe mostenirea Antipa si Eukanuba si am reusit sa luam premii si de data aceasta”. De aceeasi parere este si colegul sau, Mihai Costache, Copywriter, pentru care lucrarea The Display, executata pentru Muzeul National de Istorie Naturala Grigore Antipa “reprezinta un mod de exprimare complet nou de la care se asteapta in continuare rezultate bune”. In ceea ce priveste printul “Rabbit” de la Eukanuba, nominalizat pentru cel mai bun ad de presa la categoria produse alimentare, parerea lui Mihai este ca executia se adreseaza unui target vast, “pentru toata familia, si pentru bunici, si pentru nepoti.”
{mosloadposition user10}