Anul 2008 a adus grupului Leo Burnett o crestere de 46% a cifrei de afaceri, largirea portofoliului de clienti, dar si confirmari internationale ale standardului si serviciilor oferite. Din punctul de vedere al structurii grupului, anul trecut, Leo Burnett a lansat doua noi entitati: MediaVest si TruMedia Research, si a schimbat structura interna punand cu preponderenta accentul pe senioritate.
Grupul Leo Burnett format din agentia de publicitate Leo Burnett & Target, compania de media Starcom MediaVest, agentia de consultanta in relatii publice The Practice, agentia de marketing interactiv iLeo, shopul de idei 23 Communication Ideas si Tru Media Research – prima companie specializata in masurarea audientei in-store si indoor din Romania, estimeaza o crestere de 46% a cifrei de afaceri pentru anul 2008.
„Din punct de vedere procentual, cea mai mare crestere a cifrei de afaceri a inregistrat-o iLeo, care a crescut in 2008 cu peste 300% fata de anul 2007, iar din punct de vedere valoric, bineinteles, cea mai importanta crestere a apartinut Starcom MediaVest Group – care a finalizat anul 2008 cu o crestere de 62% fata de anul precedent. Faptul ca aceste rezultate financiare sunt dublate de reconfirmari ale standardului creativ si strategic reprezinta o realizare cu atat mai mare cu cat anul trecut am facut schimbari importante la nivelul grupului.”, a declarat Stefan Iordache – COO Leo Burnett Group.
Astfel, fiecare companie din cadrul grupului a reconfirmat, atat intern, cat si pe plan international, dezvoltand campanii vizibile, integrate, obtinand premii importante pentru aria de expertiza a fiecarei companii. Spre exemplu, agentia de publicitate Leo Burnett a castigat doua premii de aur la Golden Drum – festivalul Noii Europe care se desfasoara anual la Portoroz, a obtinut pentru al doilea an consecutiv un premiu la Euro-Effie, fiind singura agentie romaneasca premiata la prestigioasa competie europeana. De asemenea, anul 2008 i-a mai adus agentiei premii si nominalizari la festivaluri precum Cannes, Eurobest, Clio sau Epica. In plus, agentia a obtinut 4 trofee la Effie, alaturi de 23 Communication Ideas.
In acelasi timp, dupa ce in 2007 Starcom aducea in Romania primul premiu castigat vreodata de o agentie locala la Cannes, Starcom MediaVest si-a intarit reputatia anul trecut intrand pe lista scurta a campaniilor de media la acelasi festival.
La doar 2 ani de la infiintare, The Practice a castigat 2 premii la European Excellence Awards si alte 3 la PR Awards, insa de departe cea mai mare realizare a agentiei o reprezinta castigarea Marelui Premiu la SABRE Awards pentru cel mai bun program de PR din Europa, dublat de alte 2 Gold-uri pe care agentia condusa de Gabriela Lungu le-a adus acasa de la aceeasi competitie.
„Inca de acum 8 ani, Leo Burnett a declarat ca vede premiile acordate de juriile internationale ca pe o masura a performantei in comunicare. Ne dorim in continuare sa ne ridicam la standardele globale, pentru ca numai asa vom fi siguri ca ne vom mentine pozitia de lideri pe piata din Romania. Lucrul cel mai imbucurator, pentru mine, este ca toate entitatile din grupul Leo Burnett au reusit sa fie premiate in festivalurile relevante pentru domeniul lor de activitate, de la media pana la PR. Asta arata ca aspiratia spre excelenta e contagioasa in cadrul grupului.” a declarat Bogdan Naumovici – Creative Director & Managing Partner al 23 Communication Ideas.
Tot in anul 2008, Leo Burnett Group a lansat un nou brand de media: MediaVest. Starcom Romania s-a aliniat la schimbarile de pe alte piete internationale si a devenit Starcom MediaVest Group (SMG), alcatuita din 3 entitati media distincte: Starcom, Starcom Direct si MediaVest.
De asemenea, cateva luni mai tarziu, Leo Burnett Group a iesit la rampa cu Tru Media Research – prima companie specializata in masurarea audientei (inclusiv gradul de implicare al acesteia) si consultanta In-Store din Romania. Totodata, Tru Media Research a devenit primul jucator in masurarea audientei in mediul indoor.
„In acest moment acoperim o arie larga de servicii specializate de comunicare, ceea ce inseamna un avantaj competitiv oferit clientilor si partenerilor nostri. Comunicarea integrata va determina rezultate mai bune pentru clientii nostri precum si o folosire mai buna a resurselor lor.”, mai spune Stefan Iordache.
Din perspectiva de new business, in anul 2008 Leo Burnett Group si-a adaugat in portofoliu clienti precum: GE Money, Strauss, InBev Romania sau Petrom, dar si Samsung (Starcom), Sniezka (MediaVest), Hochland, Eurocopter, Prigat (The Practice), Blue Air, sport.ro, Credex (23 Communication Ideas) sau Baneasa Shopping City (iLeo).
Starcom a fost evaluata de catre RECMA (singura companie de research internationala care monitorizeaza piata agentiilor de media) cu gradul A+ ca si vitalitate, cel mai mare grad existent in evaluarea performantelor de new business.
„In 2008, companiile din grupul Leo Burnett au ajuns impreuna la peste 50 de clienti si peste 70 de branduri in portofoliu. Tot la capitolul realizari, sa nu uitam ca am derulat foarte multe campanii integrate pentru clienti ca Doncafe, GE Money, Bergenbier, sau de faptul ca am castigat primul 8+ in sistemul retelei din care facem parte. Avem rezultate foarte bune pe campanii, avem structura interna perfecta ca sa acoperim cele mai importante arii de comunicare eficient si integrat”, completeaza Roxana Dumitru – Managing Director Leo Burnett.
Toate aceste realizari au facut ca Leo Burnett sa fie considerata pentru a treia oara consecutiv cea mai creativa si strategica agentie de publicitate din Romania, potrivit Admarket 2008. De asemenea, acelasi studiu releva ca agentia este de departe cea mai constanta in abordarea inovativa a creatiei si strategiei din ultimii trei ani. Anul acesta, in capitolul de media al studiului suntem perceputi ca si agentia care ofera cele mai bune servicii de media planning.
Din punctul de vedere al echipei, Leo Burnett este grupul cu cei mai multi Key People de pe piata. O data cu intoarcerea in echipa a lui Carmen Tiderle, Tudor Cuciuc si a altor seniori, dar si cu schimbarile pe care le-am facut la departamentul de Brand Communication din pespectiva structurii si a a modului de lucru, Leo Burnett Group are o proportie majoritara de seniori, oameni valorosi care au o vechime mare in agentie, foarte buni profesionisti, ceea ce ne aduce o eficienta mai mare, mai multa viteza si rezultate pe masura.
„Avem toate premisele bune si suntem pregatiti sa reactionam corect, eficient si rapid la provocarile anului 2009.” , conchide Ioana Iordache – CEO al Leo Burnett Group.
{mosloadposition user10}