În urma unui pitch de amploare desfășurat recent, la care au participat cele mai puternice și creative agenții din țară, Leo Burnett Bucharest a devenit agenția de brand full service a companiei RetuRO – administratorul sistemului de garanție-returnare din România. Înființată de către asociațiile reprezentative ale producătorilor de băuturi și ale comercianților, aceasta din urmă are misiunea de a implementa cel mai mare proiect de economie circulară al României – sistemul de garanție-returnare (SGR), asigurând astfel atingerea obiectivelor de colectare și reciclare stabilite de Uniunea Europeană și, totodată, un mediu înconjurător mai curat.
Cu o experiență vastă în industria creativă, având în portofoliu proiecte pentru numeroși lideri de piață precum si nenumărate premii obținute pentru creativitate și eficiență la cele mai mari festivaluri de profil internaționale și locale (Effie Awards, Cannes Lions, Golden Drum, Eurobest, Internetics și multe altele), Leo Burnett Bucharest va participa la dezvoltarea și implementarea strategiei de comunicare de brand pentru RetuRO.
“Sistemul Garanție-Returnare este extrem de important pentru noi toți, fiind cel mai mare proiect de economie circulară dezvoltat la nivel local. Impactul pe care acest proiect strategic îl va avea asupra mediului înconjurător și asupra atingerii obiectivelor stabilite la nivel european depinde foarte mult de implicarea noastră, a tuturor românilor. Din acest motiv, considerăm esențial parteneriatul cu echipa Leo Burnett Bucharest, pentru a dezvolta și implementa o strategie de brand eficientă, astfel încât proiectul să fie cunoscut, înțeles și adoptat de cât mai mulți oameni. Avem încredere că, alături de noul nostru partener, vom dezvolta campanii nu doar memorabile, ci și cu un real impact în ceea ce privește educarea populației referitor la importanța adoptării Sistemului Garanție-Returnare la nivel național”, a declarat Anca Severin, Marketing & Communications Director, RetuRO SGR.
Diana Alexa, Managing Director, Leo Burnett Bucharest, a declarat: „Suntem onorați de încrederea pe care compania RetuRO ne-a acordat-o de la începutul colaborării. Am simțit de la bun început că putem face un parteneriat relevant, am înțeles miza proiectului și am apreciat felul în care echipa RetuRO a ghidat procesul de pitch.
Mai departe, ne ambiționează și responsabilizează faptul că avem ocazia de a lansa o campanie de care suntem foarte mândri și, în același timp, avem ocazia de a participa într-un proiect de țară cu un impact decisiv în viețile noastre. Sistemul Garanție – Returnare va face mult bine și va alinia România la unul dintre cele mai importante demersuri globale ale ultimelor decenii.”
Noua campanie de comunicare își propune nu doar să anunțe intrarea în vigoare a noului sistem și să invite românii să adopte noile măsuri de reciclare, ci și să educe publicul cu privire la importanța acestora și rolul lor în asigurarea unui mediu mai curat, mai verde. Ideea creativă din spatele campaniei susține obiectivele de comunicare ale RetuRO, creând un sentiment puternic de colaborare și participare activă în rândul românilor.
Pentru a pune în funcțiune cel mai amplu demers de reciclare din România, este nevoie de toți românii, de la mic la mare, uniți într-un scop comun: o țară mai curată.
Astfel RetuRO și Leo Burnett Bucharest îi invită pe toți să intre în Hora Reciclării, o platformă ce vrea să transmită că dincolo de diferențele pe care le avem, putem urma aceiași pași atunci când ne dorim să facem o schimbare fundamentală, cu un impact real asupra tuturor. Hora Reciclării este o mișcare colectivă a cărui scop este setarea unui ritm al schimbării pentru o țară mai curată, care depinde de implicarea tuturor românilor.
Prin noul sistem de Garanție-Returnare implementat de RetuRO, ambalajele reciclabile devin resurse, iar țintele naționale de colectare și reciclare stabilite la nivel european vor fi atinse. Sistemul este programat să fie funcțional începând cu anul 2024, pe întreg teritoriul României.