Inovaţiile şi calitatea execuţiei au adus o creştere a acţiunilor companiei şi îmbunătăţiri ale marjelor de profit
· Profitul pre-impozitare de 329 milioane USD, profitul de 262 milioane USD şi veniturile de 10.5 miliarde USD au asigurat un trimestru solid, cu o creştere geografică echilibrata
· Lenovo a atins o cotă de piaţă record de aproape 20 de procente; a devenit primul furnizor global în categoria PC+Tablete
· Compania a vândut un număr record de 35.6 milioane de smartphone-uri, PC-uri şi tablete, adică aproximativ 5 dispozitive pe secundă
· Câştig de bază per acţiune (EPS) de 2.52 cenţi USD
· Rezerve nete de numerar de 3.2 miliarde USD în 30 septembrie 2014
Grupul Lenovo a anunţat rezultatele pentru al doilea trimestru fiscal (1 iulie – 30 septembrie 2014). Veniturile trimestriale ale companiei au fost de 10.5 miliarde USD, în creştere cu 7 procente faţă de aceeaşi perioada a anului trecut. Profitul realizat în acest trimestru a crescut şi mai rapid, cu 24 de procente faţă de anul anterior, până la nivelul pre-impozitare de 329 milioane USD, în timp ce profitul net a crescut cu 19 procente, până la 262 milioane USD. Accentul pus de Lenovo pe calitatea execuţiei şi produsele inovatoare au dus la atingerea unui număr record de 35.6 milioane smartphone-uri, PC-uri şi tablete livrate la nivel global în cele trei luni.
Cu un plan constant şi eficient, compania continuă să îşi mărească profiturile şi cota de piaţă, în timp ce investeşte în viitor. În ultimii doi ani, Lenovo a construit operaţiuni globale de vârf în producţia de dispozitive mobile şi enterprise, şi a pus bazele unei accelerări rapide a segmentului Ecosistem şi Cloud. În prezent, aceste divizii totalizează 15 procente din veniturile totale ale Lenovo, în creştere cu 4 procente faţă de acum trei ani. Segmentul Enterprise, care a livrat noua generaţie a gamei de produse ThinkServer, creşte rapid, cu 35 de procente faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, în timp ce descărcările zilnice de software de la Lenovo App Store au ajuns la peste 30 de milioane, mai mult decât dublu faţă de anul trecut.
“Lenovo a avut încă un trimestru puternic, în care a câştigat cotă de piaţă şi a avut profituri în creştere. Nu numai că am ajuns la aproape 20% din piaţa de PC-uri, dar am şi devenit primul jucător în categoria mai largă a PC-urilor şi tabletelor, pentru prima dată. În luna mai ne stabilisem să atingem acest prag în doi ani, dar l-am atins în doar două trimestre,” a declarat Yuanqing Yang, preşedinte şi CEO al Lenovo. “Iar în ultima lună am încheiat cu succes preluarea Motorola Mobility şi pe cea a IBM x86. După aceste două tranzacţii suntem al treilea jucător global în ambele domenii, dar nu suntem mulţumiţi. Vom repeta succesul pe care l-am avut în segmentul PC-urilor prin depăşirea ritmului de creştere a pieţei, pentru a-i provoca direct pe primii doi jucători. Segmentele Mobile şi Enterprise sunt noile motoare de creştere şi, în timp, vor deveni şi ele surse de profit.”
Performanţele atinse în segmentele smartphone-urilor, PC-urilor şi tabletelor demonstrează şi mai convingător natura evolutivă a business-ului Lenovo. Pentru prima dată, compania a devenit primul vendor global în categoria PC+Tablet, cu o cotă de piaţă de 14.1 procente, în creştere cu 1.2 procente faţă de anul anterior, un obiectiv important pe care Lenovo l-a atins cu şase trimestre înainte de termenul propus. Acest lucru a devenit posibil prin livrarea a 3 milioane de tablete la nivel global, cu 30.6 procente mai mult decât cu un an în urmă, creştere stimulată de vânzările din afara Chinei şi de performanţa puternică în segmentul PC-urilor, unde pentru al şaselea trimestru consecutiv Lenovo este cel mai mare furnizor.* Compania a atins cea mai mare cotă de piaţă trimestrială de 19.7 procente, în creştere cu 2.1 puncte faţă de anul anterior. Mai mult, Lenovo a extins livrările de smartphone-uri cu 38 de procente faţă de anul anterior, fiind pe poziţia a patra la sfârşitul trimestrului, deşi imediat după finalizarea preluării Motorola de săptămâna trecută compania a urcat pe locul trei global.
Profitul brut al companiei în al doilea trimestru fiscal a crescut cu 15 procente faţă de anul trecut, până la 1.46 miliarde USD, cu o marjă brută de 13.9 procente. Profitul operaţional pentru acest trimestru a crescut cu 29 de procente faţă de anul anterior, până la 365 milioane USD. Câştigul de bază per acţiune a fost în al doilea trimestru fiscal de 2.52 cenţi USD. Rezervele nete de numerar ale companiei erau de 3.2 miliarde USD în 30 septembrie 2014. Consiliul Director al Lenovo a stabilit acordarea de dividende interimare de 6 cenţi HK.
DETALIERE GEOGRAFICĂ
În China Lenovo a avut venituri de 3.8 miliarde USD în al doilea trimestru fiscal, în scădere cu 2 procente faţă de anul anterior, ceea ce a reprezentat 36% din veniturile globale ale companiei. În al doilea trimestru, Lenovo şi-a protejat poziţia de lider cu o cotă de piaţă de 37 de procente. Compania continuă să investească în 4G şi îşi extinde canalele de acces la piaţă pentru a-şi mări competitivitatea în segmentul telefoanelor.
In zona Asia Pacific, veniturile Lenovo au totalizat 1.6 miliarde USD în al doilea trimestru, adică 15 procente din veniturile globale ale companiei, în creştere cu 3 procente faţă de anul anteior, cu o marjă operaţională record de 4.4 procente, în creştere cu 2.7 puncte faţă de anul anterior şi o cotă de piaţă record în categoria PC-urilor de 16.0 procente, în creştere cu 1.5 puncte faţă de anul anterior. Livrările de smartphone-uri au fost de asemenea mari în zona ASEAN.
Veniturile Lenovo în zona Europa/Orientul Mijlociu/Africa (EMEA) în al doilea trimestru fiscal şi-au continuat creşterea rapidă, cu 753 milioane USD, adică 33 de procente, până la 3 miliarde USD. Acest succes a determinat o contribuţie record la veniturile globale ale Lenovo de 29 de procente. În trimestrul II fiscal, Lenovo a atins în EMEA o cotă de piaţă record în categoria PC-urilor, de 19.3 procente, în creştere cu aproape 44 de procente. În aceasta categorie Lenovo a devenit lider de piaţă în 16 ţări din regiunea EMEA, consolidându-şi locul 2 în ansamblul pieţei PC-urilor din EMEA.
În cele două Americi veniturile au fost de 2.1 miliarde USD în al doilea trimestru fiscal, nivel neschimbat faţă de anul anterior, şi reprezintă 20% din veniturile globale ae companiei. În cele două Americi Lenovo a atins o cotă de piaţă de 11.3 procente şi a rămas pe locul trei. În America de Nord veniturile şi livrările au crescut, în timp ce compania se confruntă cu un mediu macroeconomic dificil în Brazilia.
DETALIERE ÎN FUNCŢIE DE PRODUSE
În al doilea trimestru fiscal, vânzările de laptopuri Lenovo au ajuns la 5.5 miliarde USD, fiind cea mai mare sursă de venituri ale companiei la nivel global, cu o pondere de 52 %. La nivelul industriei livrările de laptopuri au crescut cu 0.9 procente faţă de anul anterior, o îmbunătăţire importantă după declinul de 12 raportat de industrie anul trecut. Compania Lenovo a câştigat 2.5 puncte procentuale şi o cotă de piaţă de 21 de procente. În al doilea trimestru fiscal, Lenovo a anunţat noua ediţie a popularului ThinkPad Helix, un Ultrabook de business doi-în-unu fără egal. Noul ThinkPad Helix cântăreşte numai 1,35 kg şi are doar 9,6 mm grosime, fiind cu 15 % mai subţire decât predecesorul său.
Livrările de PC-uri desktop Lenovo au crescut cu 6.4 procente la nivel global în al doilea trimestru fiscal, pe fondul unei scăderi de 2.3 procente a industriei. Prin urmare, Lenovo a câştigat 1.5 puncte procentuale faţă de anul trecut, ajungând la o cotă de piaţă de 18 procente. Vânzările consolidate de PC-uri desktop lenovo în al doilea trimestru au crescut cu 11 procente faţă de anul anterior, până la 3 miliarde USD, adică 29 de procente din veniturile totale ale companiei. În al doilea trimestru fiscal, Lenovo a anunţat noile PC-uri de birou mai subţiri şi mai uşoare HORIZON, de numai 15 mm şi 2.3 kg. Modelul HORIZON 2S are o greutate mai mică decât HORIZON 2, ceea ce înseamnă că poate fi mutat cu mai mare uşurinţă prin casă sau chiar în exterior.
Vânzările consolidate de dispozitive mobile** Lenovo, inclusiv smartphone-uri şi tablete au scăzut cu 6 procente faţă de anul anterior în al doilea trimestru fiscal, până la 1.4 miliarde USD, ceea ce reprezintă 13 procente din veniturile totale ale companiei în acest trimestru. Lenovo a atins un record al livrărilor globale de smartphone-uri, în creştere cu 38 de procente, susţinute de vânzările din peste 45 de pieţe. În China, business-ul telefoanelor a rămas robust, în timp ce cererea în afara Chinei a crescut. India / Asia de Sud-Est, Rusia / EMEA şi America Latină au fost vedete, cu creşteri în număr de unităţi de 120%, 400% şi respectiv 150%.
La ediţia din 2014 a expoziţiei IFA Consumer Electronics din Berlin, Lenovo a prezentat cele mai noi telefoane: noul VIBE X2, cu un design unic tri-stratificat şi noul VIBE Z2 cu un design de avangardă, performanţe îmbunătăţite şi capabilităţi foto de nivel profesional. Tot la IFA, Lenovo a prezentat o nouă tabletă, TAB S8, prima tabletă de 8 inci cu Android a Lenovo echipată cu un procesor Intel. Noua TAB S8 are doar 294 grame şi doar 7.8 mm grosime, aproape cât un creion obişnuit.
* Date Gartner şi IDC, 3Q 2014.
** Anterior, aceste venituri erau raportate în categoria Mobile Internet and Digital Home (MIDH), dar acum ele sunt raportate în segmentul “Dispozitive Mobile”.