· Lenovo devine cel de-al doilea furnizor de PC-uri din lume, cu o cotă de piaţă record de 13,5%
· Vânzări trimestriale record de 7,8 miliarde USD
· Venituri înainte de impozitare de 165 milioane USD
· Profit atribuibil acţionarilor de 144 milioane
· Profit pe acţiune de bază de 1,41 cenţi US, sau 10,99 cenţi HK
· Rezerve nete de numerar de patru miliarde USD (la 30 septembrie 2011)
Grupul Lenovo şi-a anunţat astăzi rezultatele financiare pentru cel de-al doilea trimestru fiscal încheiat la 30 septembrie 2011. Demonstrând creşterea rapidă a companiei, Lenovo a devenit cel de-al doilea furnizor de PC-uri din lume, la doar un trimestru după ce a fost numit cel de-al treilea furnizor global de PC-uri. În cel de-al doilea trimestru fiscal, livrările de PC-uri ale Lenovo în întreaga lume au crescut cu 35,8% comparativ cu anul precedent, de şapte ori mai mult decât rata de creştere a industriei de PC-uri, de 5,0% la nivel global pentru aceeaşi perioadă. Acesta este cel de-al zecelea trimestru consecutiv în care Lenovo creşte mai rapid decât industria şi cel de-al optulea trimestru consecutiv în care Lenovo a avut cea mai rapidă creştere în rândul primilor patru furnizori de PC-uri.
Cu un accent continuu pe creştere echilibrată în toate pieţele, liniile de produse şi segmentele de clienţi, vânzările consolidate pentru cel de-al doilea trimestru fiscal au crescut cu 35,2% comparativ cu anul precedent, până la valoarea record de 7,8 miliarde USD. Lenovo a înregistrat şi cea mai mare cotă de piaţă trimestrială la nivel global din istoria sa, de 13,5* procente şi a câştigat puncte procentuale în China, în pieţele mature şi pieţele emergente deopotrivă.
În acelaşi timp, venturile nete ale Companiei au crescut foarte mult, cu 87,9% în cel de-al doilea trimestru fiscal, in timp ce profitul atribuit acţionarilor pentru acest trimestru totalizează 144 milioane USD.
Profitul brut al Lenovo în cel de-al doilea trimestru fiscal a crescut cu 59,8% comparativ cu anul precedent, la 948 milioane USD, cu o marja brută de 12,2%. Profitul din exploatare pentru cel de-al doilea trimestru a fost de 166 milioane USD, o creştere de 55,3% faţă de cel de-al doilea trimestru al anului trecut. Venitul înainte de impozitare al Lenovo în cel de-al doilea trimestru a ajuns la 165 USD milioane, în creştere cu 62,3% faţă de anul precedent.
Venitul net pe acţiune de bază pentru cel de-al doilea trimestru fiscal a fost de 1,41 cenţi US, sau 10,99 cenţi HK. Rezervele nete de numerar la 30 septembrie 2011 totalizau aproximativ patru miliarde USD. Consiliul de Administraţie a declarat un dividend intermediar de 3,8 cenţi HK pe acţiune.
“Performanţa Lenovo în acest trimestru este remarcabilă. În pofida investiţiilor semnificative pentru creştere viitoare, venitul înainte de impozitare a crescut, iar Compania şi-a depăşit ţintele,” a declarat Liu Chuanzhi, Preşedinte Lenovo. “Echipa de management a dezvoltat strategii în direcţia corectă, a construit o cultură corporativă solidă, iar moralul tuturor angajaţilor este foarte ridicat. Consiliul de Administraţie este foarte mulţumit.”
„În doar două trimestre, Lenovo a urcat de pe poziţia a patra pe poziţia a doua în ceea ce priveşte furnizarea de PC-uri în lume. Am obţinut o creştere echilibrată în toate pieţele, categoriile de produse şi regiunile geografice. În China, am continuat să ne mărim avansul, în timp ce pe pieţele emergente am crescut cu peste trei ori rata de creştere a pieţei. Incluzând integrarea de succes a companiilor NEC şi Medion pe pieţele mature, am înregistrat pentru prima dată o cifră de afaceri mai mare decât cea de pe piaţa chineză. Profitabilitatea nu doar a crescut substanţial, dar acest lucru s-a întâmplat cu cote de piaţă record,” a declarat Yang Yuanqing, CEO Lenovo.
“Suntem foarte optimişti în ceea ce priveşte viitorul industriei de PC-uri. Ne propunem nu doar să devenim lideri pe segmentul PC-urilor tradiţionale, ci să obţinem mult mai mult în categoriile extinse de computere personale, cum ar fi smartphone şi tablete.”
REZULTATE PE ZONE GEOGRAFICE
· Lenovo China a înregistrat vânzări consolidate de 3,2 miliarde USD (incluzând activitatea de Mobile Internet Digital Home) în cel de-al doilea trimestru fiscal, o creştere de 20,7% faţă de anul anterior, ceea ce reprezintă 40,8% din vânzările companiei la nivel global. În cel de-al doilea trimestru, Lenovo şi-a consolidat poziţia de top în China cu o cotă de piaţă considerabilă de 31,5%, mai mare cu 2,7 puncte faţă de anul precedent. Livrările de PC ale Lenovo în China au crescut cu 25,8% în acest trimestru faţă de perioada similară a anului precedent, aproape dublu decât creşterea generală de livrări de PC ale industriei în China de 15%. China a întrecut acum SUA, devenind cea mai mare piaţă de PC-uri din lume şi, în calitate de principal furnizor de PC-uri în China, Lenovo este bine poziţionat pentru a livra produsele şi serviciile dorite de clienţi în China, în special acei clienţi din oraşele emergente ale Chinei, unde Lenovo se concentrează pe depăşirea principalilor săi concurenţi.
· Pe pieţele emergente,** pentru cel de-al doilea trimestru consecutiv, Lenovo a crescut de peste trei ori mai rapid decât industria, livrările de PC-uri în regiune crescând cu 37,9%, în comparaţie cu o rată de creştere a industriei în cel de-al doilea trimestru fiscal de 10,9%. În top s-au aflat Brazilia, India, America Latină şi Rusia, toate înregistrând o creştere medie anuală de 42% în ceea ce priveşte livrările de PC-uri în cel de-al doilea trimestru. Vânzările consolidate în acest trimestru au crescut cu 20,8% faţă de anul precedent, până la $1,3 miliarde, sau 16,6% din vânzările totale ale Companiei la nivel global. Cota de piaţă a Lenovo în regiune a crescut cu opt procente în cel de-al doilea trimestru fiscal, evidenţiată de o cotă de piaţă de două cifre atât în India cât şi în Rusia şi susţinută prin campanii de consolidare a brandului desfăşurate în diferite mijloace media.
· Pieţele mature*** În pofida unui mediu dificil care a condus la scăderea livrărilor generale de PC-uri în regiune cu 3% în cel de-al doilea trimestru fiscal, Lenovo a păstrat o creştere pozitivă, livrările de PC-uri în regiune crescând surprinzător cu 54.5% comparativ cu anul precedent. Vânzările consolidate pentru cel de-al doilea trimestru au crescut semnificativ cu 61,1% până la US$3,3 miliarde, sau 42,6% din vânzările Companiei la nivel global. Lenovo a atins o cotă de piaţă record în regiune, de 9,1%, obţinând 3,4 puncte faţă de anul anterior. Joint-venture-ul cu NEC şi achiziţia Medion încep să aibă un impact în regiune, cu creşteri semnificative ale cotei atât în Japonia cât şi în Europa de Vest în acest trimestru. Lenovo/NEC este acum lider de piaţă clar în Japonia, instalând Lenovo pe prima poziţie în rândul furnizorilor de PC-uri în două din cele mai mari pieţe de PC-uri din lume.
PREZENTARE PRODUSE
· Computerele Lenovo de tip laptop au avut în continuare cea mai mare contribuţie la vânzările companiei la nivel global, generând 57,5% din veniturile totale ale Lenovo din vânzările celui de-al doilea trimestru fiscal. Vânzările consolidate pentru divizia Lenovo de laptopuri la nivel global în cel de-al doilea trimestru au crescut cu 29,6% comparativ cu anul precedent. Livrările de laptopuri ale Lenovo în întreaga lume în al doilea trimestru au crescut cu 35,4% comparativ cu anul precedent, spre deosebire de creşterea industriei de 7,4%.
· Vânzările consolidate de desktop-uri Lenovo la nivel global au crescut cu 37,8% în cel de-al doilea trimestru fiscal comparativ cu anul trecut, sau 34,1% din veniturile totale din vânzări ale Lenovo. Livrările de desktop-uri în aceeaşi perioadă au crescut cu 36,3%, spre deosebire de o creştere globală a industriei de 1,7 procente. Compania a suplimentat populara linie de desktop-uri all-in-one prin introducerea modelului ThinkCentre M71, creat pentru companii, unităţi de învăţământ şi guvern. Noul ThinkCentre prezintă diverse caracteristici de performanţă de la boot rapid la opţiuni touchscreen interactive şi caracteristici avansate de desfăşurare a conferinţelor.
· Divizia de Lenovo de Mobile Internet Digital Home (MIDH) în China a înregistrat o creştere a livrărilor de telefoane de 39% în primul trimestru fiscal faţă de anul anterior, spre deosebire de o rată de creştere generală a industriei de 31%. Livrările de telefoane distinctive au crescut cu 28% faţă de anul anterior, pe o piaţă care a înregistrat o creştere generală de doar patru procente. Odată cu lansarea noului smartphone entry-level A60 de la Lenovo, indicatorii iniţiali de vânzări care prezintă o creştere a Lenovo mult mai rapidă decât cea a pieţei sunt încurajatori. Tabletele anunţate anterior de Lenovo încep să se impună, iar Lenovo ocupă deja a doua poziţie pe piaţa de tablete din China. În al doilea trimestru, Tableta ThinkPad anunţată anterior, prima tabletă „business-class” bazată pe sistemul Android a companiei, a fost pusă în vânzare şi, la finele celui de-al doilea trimestru, Lenovo a anunţat noua Tabletă IdeaPad A1, o tabletă uşor de utilizat de către consumatori.
* a se vedea IDC WW PC Tracker, date preliminare în Trim.3 2011.
** include Africa, Asia Pacific, Europa Centrală/de Est, Hong Kong, India, Coreea, America Latină, Mexic, Orientul Mijlociu, Pakistan, Rusia, Taiwan, Turcia.
*** include Australia/Noua Zeelandă, Israel, Japonia, America de Nord, Europa de Vest şi clienţii globali.