Distribuitorul european de PC-uri, produse multimedia şi servicii digitale se alătură astfel producătorului de PC-uri cu cea mai rapidă creştere din lume, pentru a accelera dezvoltarea diviziei Lenovo pentru consumatori din Europa
Lenovo, compania producătoare de PC-uri cu cea mai rapidă creştere din lume, a anunţat astăzi achiziţia companiei germane MEDION AG, lider în industria de computere personale, produse multimedia, servicii de comunicaţii mobile şi electronice de consum. Odată finalizată, achiziţia va dubla cota de piaţă a Lenovo în Germania şi o va urca pe poziţia a treia pe cea mai mare piaţă europeană de PC-uri. Compania rezultată din această tranzacţie va avea o cotă de piaţă de peste 14% în Germania şi aproximativ 7,5% pe piaţa de PC-uri din Europa de Vest. Acest acord contribuie de asemenea la extinderea Lenovo pe piaţa computerelor personale de consum şi Internet mobil, care înregistrează o creştere ridicată.
“Acest acord este încă o mişcare îndrăzneaţă pentru Lenovo în vederea realizării strategiei pe termen lung. Va completa activitatea principală a Lenovo în sectorul PC-urilor, dar va aduce şi noi activităţi esenţiale pentru dezvoltare”, a declarat Yang Yuanqing, Lenovo Chief Executive Officer. “Datorită vânzărilor puternice, capabilităţilor de marketing, servicii şi retail, MEDION AG este perfect aliniată strategiei noastre de creştere a sectorului de consum în Europa de Vest. Reunind această capabilitate de livrare ‘front end’ cu cea logistică şi de producţie de tip ‘back end’ de la Lenovo, ambele companii vor înregistra un succes mai mare şi vor deveni mai competitive. Împreună, putem construi o platformă completă şi integrată pentru consumatori, care va accelera activitatea noastră şi ne va conferi capabilităţile, expertiza şi relaţiile necesare pentru a câştiga în zona internetului mobil.”
Companiile combinate vor valorifica de asemenea beneficiile colaborării, extinderii globale, economiei de costuri şi sinergiilor sporite în zonele de achiziţii, lanţ logistic global, dezvoltare de software, canale de distribuţie şi inovaţie în ceea ce priveşte produsele şi modelul de afaceri.
“Acest anunţ va întări poziţia competitivă a MEDION AG pe piaţă, menţinând în acelaşi timp stabilitatea, flexibilitatea şi structura existentă a companiei în Essen,” a declarat Gerd Brachmann, fondatorul şi CEO-ul companiei MEDION AG. “Sunt mândru să devin un investitor privat major în compania producătoare de PC-uri cu cea mai rapidă creştere din lume. Alături de echipa mea de conducere, aştept cu nerăbdare să valorificăm sinergiile şi ambiţiile împărtăşite de companiile noastre în vederea dezvoltării comune a activităţii noastre.”
În baza acordului, Lenovo va iniţia o ofertă publică pentru toate acţiunile publice emise şi aflate în circulaţie ale MEDION AG, pentru suma de 13 Euro pe acţiune în numerar. Preţul ofertei reprezintă o primă de 29% peste preţul mediu de închidere pentru 30 de zile calendaristice anterioare şi o primă de 27% peste preţul mediu de închidere pentru 90 de zile calendaristice anterioare.
În cadrul unui acord separat, Gerd Brachmann a acceptat să nu participe la oferta publică, dar să vândă 40% din acţiunile emise şi aflate în circulaţie ale MEDION AG către Lenovo pentru 13 Euro pe acţiune. 80% din preţul de achiziţie va fi plătit către Gerd Brachmann în numerar şi 20% în acţiuni Lenovo. Oferta publică este condiţionată de un nivel minim de participare de cel puţin 15% din acţiunile emise şi aflate în circulaţie ale MEDION AG de către alţi acţionari cu excepţia lui Gerd Brachmann.
Gerd Brachmann va rămâne acţionar majoritar – deţinând 20% din acţiuni – în cadrul MEDION AG.
Săptămâna trecută, Lenovo şi-a anunţat rezultatele financiare în exerciţiul financiar 2010-2011, depăşind pentru prima dată $21 miliarde în termeni de venituri şi înregistrând creştere în fiecare regiune, fiecare segment şi fiecare linie de produse. Compania a depăşit în creştere piaţa globală cu 28.2%, până la un nivel de 7,4%. În plus, şi-a îmbunătăţit profitabilitatea şi cota de piaţă în Europa de Vest şi Germania.
“Acest acord cu MEDION AG accelerează intrarea noastră pe piaţa bunurilor de consum din Europa de Vest şi, în mod specific, pe piaţa din Germania şi ne oferă oportunităţi suplimentare de creştere valorificând cunoaşterea pieţei de retail din Europa de Vest de care beneficiază MEDION AG. Considerăm că poziţiile complementare ale celor două companii pe piaţă se potrivesc perfect în strategia noastră bazată pe “protecţie şi atac”. Avem o experienţă dovedită în ceea ce priveşte reunirea companiilor de tehnologie pentru a realiza economii de scară şi sinergii operaţionale care măresc competitivitatea”, a adăugat Milko van Duijl, Preşedinte, Lenovo Mature Markets Group.
După tranzacţie, ambele companii preconizează că toate operaţiunile existente, inclusiv relaţiile cu clienţii, livrarea produselor şi asigurarea garanţiei vor continua ca de obicei. Pe termen scurt, MEDION AG şi Lenovo îşi vor păstra în continuare propriile mărci de produse şi vor asigura vânzările şi sprijinul prin intermediul canalelor existente.
Consiliile de Administraţie ale Lenovo şi MEDION AG au aprobat tranzacţia, care stă sub rezerva condiţiilor obişnuite de închidere, inclusiv nivelul minim de participare la oferta publică şi aprobările din partea organismelor de reglementare. Tranzacţia va fi finanţată din resursele de numerar existente ale Lenovo. Închiderea ofertei publice este preconizată a avea loc în cel de-al treilea trimestru din 2011.
Barclays Capital acţionează în calitate de consultant financiar unic al lui Lenovo în legătură cu această tranzacţie.
{mosloadposition user9}