· Lenovo şi-a consolidat poziţia de lider al pieţei mondiale de PC-uri în trimestrul al doilea fiscal (iulie-septembrie) cu o cotă de piaţa globală de 17.7%
· Lenovo devine al treilea producător global de “Dispozitive Inteligente Conectate” categorie care include PC-uri, smartphone-uri şi tablete.
· Lenovo a vândut un număr record de 29 milioane de unităţi – adică patru dispozitive pe secundă.
· Niveluri record ale: profitului pre-impozitare (265 milioane USD), profitului (220 milioane USD) şi veniturilor (9.8 miliarde USD).
· Câştig de bază per acţiune de 2.12 cenţi USD.
· Rezerve nete de numerar de 2.6 miliarde USD (30 septembrie 2013)
Grupul Lenovo a anunţat azi rezultatele celui de-al doilea trimestru al anului fiscal, încheiat în 30 septembrie 2013. Veniturile trimestriale ale companiei au fost de 9.8 miliarde USD, în creştere cu 13 procente faţă de aceeaşi perioada a anului trecut. Profiturile au crescut în acest trimestru chiar mai rapid, ajungând la un nivel pre-impozitare cu 30% mai mare faţă de aceeaşi perioada a anului anterior, până la 265 milioane USD, în timp ce profiturile nete au crescut cu 36 procente faţă de anul trecut, până la 220 milioane USD. Lenovo a anunţat un număr record de dispozitive vândute în acest trimestru (iulie-septembrie 2013) de de 29 de milioane, adica patru dispozitive vândute pe secundă. Implementarea eficienta la nivel global a strategiei Protect and Attack, portofoliul inovator de produse şi un mix de venituri în creştere a determinat obţinerea acestor rezultate.
Pentru al doilea trimestru consecutiv, Lenovo a fost cel mai mare vendor de PC-uri din lume*, cu cea mai mare cotă de piaţă trimestrială de până acum, de 17.7 procente, în creştere cu 2 puncte procentuale faţă de anul anterior. Poziţiile de lider in cinci dintre primele şapte pieţe de PC-uri, care acoperă un sfert din populaţia lumii, au susţinut această performanţă. Livrările de PC-uri Lenovo în al doilea trimestru fiscal au fost de 14.1 milioane de unităţi, ceea ce a reconfirmat statutul Lenovo de companie cu cea mai rapidă creştere în clasamentul primilor cinci producători de PC-uri. A fost de asemenea al 18-lea trimestru consecutiv în care Lenovo a depăşit performanţa industriei în ansamblu.
Compania a continuat să îşi diversifice liniile de business şi să construiască o puternică fundaţie pentru viitorul său în era PC Plus, cu o performanţă extraordinară în segmentul PC-urilor şi dispozitivelor mobile precum tabletele şi smartphone-urile. În al doilea trimestru fiscal, vânzările Lenovo de produse din segmentul Mobile Internet and Digital Home (MIDH – smartphone-uri, smart TV şi tablete) au reprezentat 15 procente din veniturile totale, aproape dublu faţă de nivelul de 8 procente de anul trecut şi cel de patru procente de acum doi ani, cu o profitabilitate în creştere constantă.
De fapt, Lenovo s-a plasat pe poziţia a doua la vânzările combinate de PC-uri şi tablete şi a fost al treilea furnizor global de Dispozitive Inteligente Conectate (PC-uri, smartphone-uri şi tablete) cu o creştere a livrărilor de 36 procente faţă de anul trecut. Livrările combinate de smartphone-uri şi tablete Lenovo le-au depăşit pe cele de PC-uri pentru al doilea trimestru la rând. Compania a continuat să fie de asemenea al patrulea furnizor de telefoane mobile din lume, cu o creştere a livrărilor de 78 procente faţă de anul anterior. Livrările în China au crescut cu 64 de procente faţă de anul anterior, iar Lenovo a atins un record al livrărilor globale de tablete, în număr de 2.3 milioane, de 4.2 ori mai mult decât în aceeaşi perioada a anului anterior, creştere determinată de vânzările în afara Chinei. Luate la un loc, aceste rezultate arată transformarea rapidă a Lenovo într-o companie PC Plus.
“Lenovo nu rămâne doar prima companie de PC-uri din lume, ci este deja jucătorul numărul patru la nivel global şi în categoria tabletelor şi telefoanelor inteligente, cu o creştere rapidă. În acelaşi timp, am obţinut venituri şi profituri record, cu o creştere semnificativă a profitabilităţii companiei,” a declarat Yang Yuanqing, Preşedinte şi CEO al Lenovo. “Suntem optimişti în ceea ce priveşte această industrie. Beneficiind şi de îmbunătăţirile de pe piaţa chineză, piaţa PC-urilor îşi revine iar segmentul tabletelor face tranziţia către zonele mainstream şi entry-level ale pieţelor, precum şi către pieţele emergente. Acestea sunt zonele forte ale Lenovo. Avem încredere că vom putea beneficia de aceste oportuniităţi şi vom continua să creştem la fel de puternic”.
Profitul brut al companiei în al doilea trimestru fiscal a crescut cu 11 procente faţă de anul anterior, până la 1.27 miliarde USD, cu o marjă brută de 12.9 procent. Profiturile operaţionale au crescut cu 38 de procente până la 283 milioane USD. Câştigul de bază pe acţiune a fost de 2.12 cenţi USD. Rezervele nete de numerar erau în 30 septembrie 2013 de 2.6 miliarde USD. Consiliul director al Lenovo a declarat dividende de 6 cenţi HK per acţiune.
DETALIERE GEOGRAFICĂ
În China, Lenovo a obţinut venituri de 3.8 miliarde USD în al doilea trimestru fiscal, o creştere de un procent faţă de anul anterior, ceea ce înseamnă 40 la sută din veniturile globale ale companiei. Creşterea veniturlor în China a fost determinată de vânzările de smartphone-uri şi tablete, care au crescut cu 45 procente faţă de anul anterior. În acelaşi trimestru, lenovo şi-a consolidat poziţia de lider al pieţei chineze, cu o cotă de piaţă de 33.9 procente, în creştere cu 0.2 puncte faţă de anul anterior.
În zona Asia Pacific, Lenovo a avut venituri totale de 1.5 miliarde USD în al doilea trimestru, adică 15 procente din veniturile globale ale companiei, în creştere cu un procent faţă de anul anterior. Lenovo a atins un record în zona Asia-Pacific, cu o cotă de piaţă pe segmentul PC-urilor de 14.5%, în creştere cu 0.1 puncte faţă de anul anterior. Performanţele atinse în Japonia şi creşterea rapidă pe pieţele din India şi Indonesia ne-au poziţionat pentru prima dată pe locul 1 în piaţa de PC-uri pentru consumatori în zona Asia-Pacific, cu o cotă de 12.7 procente. În aceeaşi zonă am atins prag psihologic, prin vânzarea a peste un milion de smartphone-uri şi tablete.
Veniturile Lenovo în Europa/Orientul Mijlociu/Africa (EMEA) au crescut cu 26 de procente în al doilea trimestru fiscal, până la 2.3 miliarde USD, adică 23 de procente din veniturile globale ale grupului. În acest trimestru, Lenovo a avut livrări record de PC-uri în EMEA, de 15 procente, în creştere cu 4.2 puncte faţă de anul anterior. Lenovo a devenit cel mai mare furnizor de PC-uri în 12 ţări din EMEA, întărindu-şi poziţia a doua pe piaţa de PC-uri din EMEA.
În America de Nord şi de Sud, veniturile Lenovo au fost de 2.2 miliarde USD în al doilea trimestru fiscal, o creştere cu 37 de procente faţă de anul anterior, adică 22 de procente din veniturile globale ale companiei. Vânzările de PC-uri în America de Nord şi de Sud au crescut cu 39 de procente în ultimul an, ceea ce i-a permis companiei să depăşească piaţa cu 43 de puncte procentuale. Lenovo a atins o cotă de piaţă record în această regiune, de 11.3 procente, în creştere cu 3.5 puncte procentuale faţă de anul anterior. Este prima dată când Lenovo a atins o cotă de piaţă din două cifre în cele doua Americi, şi prima dată când a atins şi depăşit nivelul de 10% în regiunile SUA şi America Latină. În urma achiziţiei CCE şi deschiderii unei noi fabrici în Brazilia, a treia piaaţa de PC-uri din lume, Lenovo a obţinut poziţia de lider şi pe această piaţă.
DETALIERE PE PRODUSE
În al doilea trimestru fiscal, laptopurile Lenovo au adus cea mai mare contribuţie la veniturile globale ale companiei, adică 51 de procente. În intreaga industrie, livrările de laptopuri au scăzut cu 12 procente de la un an la altul. În ciuda unui mediu dificil, vânzările consolidate de laptopuri Lenovo la nivel global în al doilea trimestru fiscal au totalizat 5 miliarde USD, în creştere cu opt procente faţă de anul anterior. Compania a câştigat 2.6 puncte procentuale în cota de piaţă, care a ajuns la 18.5 procente. La târgul anual de produse electronice IFA Berlin, Lenovo a prezentat noi modele ale gamei de laptopuri ThinkPad – ThinkPad T440 şi X240, cu 20 de procente mai subţiri decât modele omonime anterioare, şi cu o autonomie mai mare. În acelaşi timp, Lenovo a anunţat noi laptopuri bi-modale pentru segmentul Consumer – laptopurile Flex de 14 şi 15 inci cu posibilitatea de pliere a ecranului la 300 de grade, în modul stand, pentru o experienţă tactilă mai naturală şi comodă.
Livrările de PC-uri Desktop Lenovo au crescut cu 1 procent la nivel global, într-o industrie care a scăzut cu 6 procente. Prin urmare, Lenovo a câştigat 1.3 puncte procentuale în cota de piaţă care a ajuns la 16.5 procente. Vânzările consolidate de PC-uri desktop Lenovo în al doilea trimestru au scăzut cu cu 3 procente faţă de anul anterior, până la 2.7 miliarde, adică 28 de procente din venituile totale ale companiei. În al doilea trimestru, Lenovo a introdus mai multe noi PC-uri în gama All-In-One, precum serverele ThinkCentre E93z, E73z şi M73z – cu ecrane multi-touch opţionale, un management mai bun al cablurilor şi noi opţiuni de pliere verticală, de rotaţie şi înclinare, inclusiv în poziţia orizontală, pentru folosirea optimă a ecranului tactil. Lenovo a anunţat în acest trimestru şi noua generaţie a popularelor PC-uri “Tiny” ThinkCentre M93p, cunoscute ca fiind computerele desktop de grosimea unei mingi de golf.
Vânzările consolidate de produse Lenovo din gama Mobile Internet Digital Home (MIDH),care include smartphone-uri şi tablete au crescut cu 106 procente faţă de anul anterior în al doilea trimestru fiscal, până la 1.5 miliarde USD, adică 15 la sută din veniturile totale ale companiei în acest trimestru. În China, livrările de smartphone-uri Lenovo au crescut cu 64 de procente faţă de anul trecut, ceea ce a ajutat compania să îşi menţină poziţia secundă pe această piaţă. La târgul annual de produse electronice IFA Berlin, Lenovo a suprins publicul cu noul smartphone Vibe X, cel mai nou membru al portofoliului de telefoane inteligente premium ale Lenovo, şi cu noua tabletă S5000 tablet, una dincele mai subţiri tablete de pe piaţă, cu doar 7.9 mm.
Săptămâna trecută Lenovo a lansat mult aşteptata tabletă multimodală Yoga Tablet, cu o autonomie de până la 18 ore. Acesta este cel mai nou pas în eforturile Lenovo de a construi un brand în categoria Consumer. Lenovo a intrat într-un parteneriat cu Ashton Kutcher – cunoscutul actor şi investitor în tehnologie, cu 15 milioane de urmăritori Twitter – pentru a prezenta această tehnologie şi inovaţie de vârf. De asemenea, Lenovo şi-a consolidat brandul prin lansarea celui de-al doilea magazin de marcă din Beijing în August.
* Gartner şi IDC, 3Q 2013