IAB Romania lanseaza astazi IAB Academy, un program educational destinat dezvoltarii cunostintelor profesionistilor din domeniul publicitatii online prin transmiterea de know-how, atat la nivel teoretic cat si aplicat.
Scopul sau este de a ajuta participantii sa inteleaga rolul marketingului digital in strategia de comunicare generala, utilizarea canalelor si a tehnologiilor disponibile in mediul digital pentru atingerea obiectivelor propuse si managementul intregului proces de comunicare de in spatiul digital.
Programul este impartit in 2 module: un modul care se adreseaza in principal celor care doresc sa dobandeasca cunostinte de baza in publicitatea online (fie ca sunt deja angajati in domeniu sau isi doresc sa profeseze in aceasta industrie) si un modul de cursuri specifice si nisate (adresate celor care deja au experienta in domeniu). Participarea se poate face atat la un modul intreg cat si la fiecare curs, luat separat.
IAB Academy este recomandat si util:
– antreprenorilor care doresc sa implementeze cat mai bine strategia de prezenta in mediul digital si sa valorifice beneficiile acestui mediu pentru afacerea proprie (fie ca este vorba despre un magazin online, sau alt tip de afacere cu prezenta in mediul offline),
– seniorilor din media si marketing – atat din cadrul agentiilor cat si din partea advertiserilor – ce doresc sa isi structureze si completeze cunostintele de comunicare digitala,
– reprezentantilor IMM-urilor care doresc sa inteleaga mediul digital si sa asigure o prezenta constanta si coerenta a companiei in mediul digital
– marketing managerilor, responsabililor de brand, strategistilor din cadrul companiilor – persoane care doresc sa valorifice mai bine mediul digital si oportunitatile sale pentru atingerea obiectivelor, care doresc sa isi consolideze intelegerea termenilor tehnici specifici si care doresc sa aiba un dialog mai eficient cu agentiile si alti intermediari din lantul de comunicare.
Programe de acest tip se deruleaza pe mai multe piete locale, sub managementul filialelor nationale ale IAB: Belgia, Finalnda, Franta, Italia, Serbia, UK, Spania, Elvetia, Ungaria, Suedia, Danemarca, Turcia, Germania si Slovacia. In acest mod se poate apela la schimb de experienta, studii de caz comune, traineri internationali invitati etc.
Curricula este aprobata si verificata de IAB Europe. Trainerii si cursurile sunt monitorizati/te constant de catre IAB Europe. Prin aceasta certificare absolventii acestui program, fie ca opteaza pentru modulul I sau pentru oricare din cursurile modulului II, sunt asigurati de faptul ca, oriunde in Europa, unde exista o filiala IAB, cunostintele si competentele dobandite sunt recunoscute international.
“IAB Academy reprezinta materializarea unuia dintre cele mai importante obiective ale asociatiei: formarea viitorilor specialisti in comunicarea digitala dar si furnizarea de know-how aplicat si informarea in legatura cu tendintele internationale a specialistilor cu experienta in domeniu. IAB Academy este un concept international, cu programa certificata de IAB Europe, asigurand astfel participantii de importanta si greutatea Europeana a diplomei obtinute. Pentru noi, ca asociatie a industriei, cel mai important aspect al acestui program este know-how-ul pe care cursantii nostri il vor dobandi!” declara Ioana Anescu, Director Executiv al IAB Romania.
In cadrul IAB Academy este disponibil un program de finantare a unui numar de locuri pentru modulul de baza sub numele de BURSA IAB Academy.
“Aparitia internetului a schimbat lumea. Si poate ca acest internet este cel mai puternic simbol al libertatii individului. Asa cum oamenii au nevoie sa inteleaga toate aspectele libertatii ca sa se bucure de ea, IAB Academy isi propune sa ajute pe cei cu spirit tanar sa inteleaga comunicarea pe internet ca sa devina acei specialisti echilibrati si deschisi la minte de care este atata nevoie acum” declara Calin Rotarus, owner BCCR si Coordonator de proiect IAB Academy.
Prin intermediul BURSEI IAB, dar nu numai, programul IAB Academy se adreseaza si:
– juniorilor si/sau internilor din agentii de publicitate sau din departamentele de marketing, strategie si branding ale advertiserilor (clientilor),
– juniorilor din orice tip de companie cu profil digital, absolventilor, masteranzilor sau celor aflati la inceput de cariera care isi doresc sa lucreze in marketing si comunicare online.
Cursurile incluse in IAB Academy sunt:
Modulul I: Bazele comunicarii digitale – cuprinde 6 cursuri in urma carora orice absolvent dobandeste cunostintele esentiale pentru a putea profesa in domeniul comunicarii online
Fundamente ale comunicarii digitale
Vanzarea in comunicare digitala – specificul procesului de vanzare al publicitatii online & pregatire pentru obtinerea certificarii Digital Sales Certificate
Managementul proiectelor de comunicare digitala
Proiecte speciale – de la creare de continut la comunicare digitala
Marketing relational si Social Media
Performance Marketing si utilizarea instrumentelor de analiza
Modulul II: Specializare in marketing & publicitate digitala – seminarii nisate, cu informatii specifice pe domenii ale comunicarii online
Aspecte legislative ale marketingului online
Arhitectura Informatiei in mediul digital si User Experience
Mobile Engagement
Planificare strategica a comunicarii digitale
Understanding Digital Data – cu ce tipuri de date lucreaza digitalul si cum pot fi ele valorificate in siguranta
Cursurile vor avea loc saptamanal in perioada 15 aprilie – 17 iunie. Primul training, “Performance marketing si utilizarea instrumentelor Google” va f sustinut de Cristi Ignat, Chief Canopyst la Canopy si va avea loc pe 15 aprilie.
Beneficii ale participarii la IAB Academy:
Se vor dobandi cunostintele de baza pentru atingerea obiectivelor de marketing si business ale companiei:
Conceperea unei strategii de comunicare online
Armonizarea sa cu strategia generala de marketing si business
Comunicarea eficienta si constructiva cu agentiile, furnizorii de media si servicii online
– Vor fi analizate si aprofundate specificul, avantajele si dezavantajele fiecarei modalitati de comunicare online, precum si optimizarea sinergiilor dintre ele.
– Se va studia managementul proiectelor online in vederea implementarii eficiente a strategiei.
– Se va intra in contact cu studii de caz si strategii reale, atat de la nivel national cat si international.
– Se vor analiza modalitatile de a vinde (intern sau extern) proiecte de comunicare online si tool-urile necesare implementarii si analizei acestora.
– Vor fi abordate aspectele legale si morale ale comunicarii online, cu exemple practice si pe cazuri concrete.
– Vor fi explicate si abordate aspecte specifice ale publicitatii native, user experience si arhitectura informatiei
– Vor fi exemplificate si testate atat strategii cat si gadgeturi de prezenta in mediul mobile si de implicare a utilizatorului prin intermediul acestui canal.
– Dobandirea unor cunostinte specializate pe anumite domenii ale comunicarii online.
– Se va obtine o certificare a participarii, recunoscuta la nivel European.
Trainerii IAB Academy sunt specialisti cu experienta vasta atat in domeniul comunicarii online cat si in domeniul predarii si sustinerii de seminarii in acest domeniu. Printre ei amintim: Doru Panaitescu, Robert Anghel, Ionut Oprea, Alin Popescu, Cristi Ignat, Vasile Hodorogea, Calin Rotarus si altii.
Mai multe detalii despre calendarul seminariilor IAB Academy si despre conditiile de inscriere sau aplicare pentru Bursa IAB puteti solicita la academy@iab-romania.ro, contact@iab-romania.ro sau pe pagina de Facebook: www.facebook.com/IABAcademyRomania.