Anuarul bilingv aduce în prim plan top performeri în sustenabilitate conform rankingului Romania CST Index, precum și cele mai recente tendințe și inovații în sustenabilitate corporativă de la experți locali și internaționali
Agenția The Azores Sustainability & CSR Services lansează prima ediție a anuarului Sustainability Index Magazine, o publicație bilingvă română – engleză care își propune să prezinte statusul actual al sustenabilității corporative din România.
Cititorii vor regăsi în revistă rezultatele singurului index de sustenabilitate corporativă din țară, Romania CST Index, precum și interviuri cu experți naționali și internaționali, articole educative, și studii de caz.
Publicația urmărește să promoveze sustenabilitatea corporativă ca o practică responsabilă de management al afacerilor, precum și să ajute companiile să-și dezvolte o strategie mai performantă pe baza informațiilor agregate din piață.
Sustainability Index Magazine calcă astfel pe urmele Community Index Magazine, anuarul bilingv care conține rezultatele singurului index al programelor și proiectelor derulate de companiile din România pentru a investi în comunități, lansat în 2019.
Publicația poate fi deosebit de utilă nu doar pentru profesioniștii din domeniu, ci și pentru companiile locale și multinaționale, investitori, universități, agenții de PR și autorități.
Primul număr al revistei are peste 120 de pagini și este oferit cu titlu gratuit pentru a ajuta la creșterea nivelului de know-how din piată. Anuarul este oferit în format digital, ca flipview și poate fi vizualizat aici: https://communityindex.ro/sustainability-index-magazine-2023/
Ce conține Sustainability Index Magazine?
Prima ediție a Sustainability Index Magazine aduce în prim plan profiluri de sustenabilitate ale companiilor care au publicat rapoarte de sustenabilitate pentru activitatea din România. Profilurile sunt constituite pe mai multe coordonate pentru a avea o imagine reală și clară asupra obiectivelor și investițiilor companiilor în România: auditul rapoartelor de sustenabilitate, ținte atinse și obiective viitoare.
Anuarul oferă în exclusivitate și interviuri cu experți din domeniul sustenabilității corporative, recunoscuți la nivel global și regional, precum:
- Alice Schmidt, consilier global în sustenabilitate și autor al “The Sustainability Puzzle”
- Magdalena Krzysztofik, Head of CEE Steward Redqueen
- Simona Stiliyanova, co-fondator și Managing Partner Osnova ESG și Marketing Director BlackPeak Capital
- Arianne Hofstetter, co-fondator Global ESG Monitor
Anuarul conține, de asemenea, interviuri cu personalități recunoscute la nivel național, cu experiență vastă în management și strategii de sustenabilitate, precum:
- László Borbély, Consilier de Stat, Departamentul pentru Dezvoltare Durabilă, Guvernul României
- Cosmin Ghiță, CEO Nuclearelectrica
- Ömer Tetik, CEO Banca Transilvania
- Marco Hößl, CEO Kaufland România și Republica Moldova
- Alexandru Stânean, Director General TeraPlast
Ce este Romania CST Index?
Romania CST Index (Corporate Sustainability & Transparency Index), lansat în 2016, este primul ranking din țara noastră dedicat sustenabilității corporative. Indexul identifică companiile cu cel mai înalt grad de transparenţă şi performanţă din România. În acest scop, îşi propune o analiză complexă şi transparentă, aliniată la standardele internaţionale, și constituie cea mai mare bază de date privind indicatorii de sustenabilitate ai companiilor din țară.
Pentru realizarea analizei, indexul folosește date publice ale companiilor în ceea ce privește aspectele de mediu, sociale, și de guvernanță. Indicatorii evaluați acoperă domenii precum schimbări climatice, produse sustenabile, practici de muncă, investiții în comunități, gestionarea riscurilor, marketing responsabil sau lanțul de aprovizionare, printre altele.
Care sunt obiectivele principale ale Romania CST Index?
Un index al sustenabilităţii este important deoarece este un instrument de evaluare a performanței unei companii în comparație cu ceilalți jucători din industrie și din țară. Romania CST Index își propune să contribuie la creşterea nivelului de transparenţă privind indicatorii de sustenabilitate și să recunoască companiile cu cel mai mare progres din România în abordarea principiilor şi cerinţelor standardelor internaţionale pentru managementul şi raportarea sustenabilităţii corporative.
Astfel, Romania CST Index urmărește să promoveze sustenabilitatea corporativă ca o practică responsabilă de management al afacerilor. Totodată, indexul poate ajuta companiile să-și dezvolte mai bine strategia pe baza informațiilor din piață.
Care sunt rezultatele analizei?
2023 vine cu multe provocări, dar și oportunități pentru mediul corporate din UE și implicit din România de a integra considerații de sustenabilitate în deciziile de business. Modificările legislative la nivel de bloc european setează noi obiective ambițioase pentru transparență și performanță ESG, dar aduce totodată și mai multă claritate și coerență.
Analiza Romania CST Index indică o creștere ușoară a numărului de companii care publică rapoarte de sustenabilitate. Observăm, de asemenea, progrese în ceea ce privește setarea de obiective privind factorii de mediu, sociali și de guvernare, și bune practici din partea liderilor din industrie care indică oportunități de îmbunătățire pentru întregul sector.
Totuși, numărul companiilor care publică rapoarte de sustenabilitate continuă să fie redus, sub 10% în 2022 în România, din totalul celor peste 750 de companii care au această obligație.
ESG începe să fie integrat în fiecare department al organizațiilor: finance, procurement, HR, sau marketing. Această schimbare indică o nevoie de creștere a numărului de training-uri privind principiile sustenabilității pentru ca toți acești profesiniști să înțeleagă importanța integrării acestor principii în strategia și practicile lor de business.
În final, un aspect important care reiese din analiză este necesitatea unei strategii și infrastructuri de colectare și monitorizare a datelor. Strategia de sustenabilitate trebuie să includă un număr ridicat de indicatori SMART. Obiectivele trebuie să fie măsurabile, clare și aliniate la industria și specificul organizației. Analiștii și investitorii au nevoie de aceste informații pentru a compara diverse organizații din aceeași industrie și pentru a evalua cine are cele mai bune rezultate.