Lafarge comunică schimbarea emblemei (siglei) companiei ca urmare a implementării noii politici de marcă a Grupului Lafarge, care unifică identitatea vizuală a tuturor Unităţilor Operaţionale ale celor 4 divizii (Ciment, Agregate & Betoane, Gips, Acoperişuri). Cu această ocazie, S.C. Lafarge Romcim S.A. şi-a schimbat numele în Lafarge Ciment (România) S.A.
ROMCIM, un nume tradiţional recunoscut atât în România cât şi în străinătate, este înregistrat la OSIM ca marcă de ciment, ceea ce asigură continuitatea prestigiului câştigat pe piaţa internă. În prezent acesta este şi numele produsului Lafarge care se bucură de cel mai mare succes, un ciment CEM II BM ambalat în saci de 40 kg cu insertie de folie de plastic, produs lansat în 2005.
VIZIUNEA LAFARGE Lafarge are ambiţia de a deveni liderul de necontestat în domeniul materialelor de construcţii pe plan mondial şi îşi doreşte ca marca sa să simbolizeze angajamentul faţă de excelenţă. Politica de marcă este rezultatul unui proces îndelungat şi minuţios, început – practic – la înfiinţarea Grupului, în 1833. Aceasta ia în considerare întreaga varietate de cazuri şi experienţe care au rezultat din multiplele schimbări şi din continua dezvoltare a Grupului.
Marca Lafarge transmite valorile Lafarge şi comunică atât viziunea, cât şi ambiţia de a deveni liderul de necontestat în domeniul materialelor de construcţii către publicurile sale: clienţi, parteneri de afaceri, angajaţi, factori de interes sau acţionari.
Marca globală Lafarge se află în centrul strategiei de marcă: Grup, Divizii, Activităţi, Unităţi Operaţionale. Toate produsele şi serviciile, marcate sau nemarcate, vor fi sub marca Lafarge. Fiecare Unitate Operaţională îşi dezvoltă propria arhitectură de marcă-brand, precum şi denumirile pentru produsele şi serviciile proprii. Fiecare marcă nouă va avea o poziţionare unică, distinctă şi măsurabilă.
MARCA MASTER
Marca Lafarge se află în centrul arhitecturii de marcă şi acoperă toate activităţile: la nivel de Grup, la nivel de Divizie, la nivel de activitate comercială, gama de produse şi servicii a Unităţii Operaţionale.
MARCA DIVIZIEI
Fiecare Divizie compusă dintr-o singură activitate comercială (de expemplu: Ciment, Gips, Agregate, Betoane) va folosi doar un logo în varianta în limba engleză care asociază Lafarge cu activitatea comercială respectivă. Obiectivul este de a sublinia caracterul specific global al acelei activităţi către partenerii cheie, cum ar fi clienţii, partenerii de afaceri, acţionari şi angajaţi.
MARCA UNITĂŢII OPERAŢIONLE
Fiecare Unitate Operaţională va folosi un logo care combină Lafarge cu propria sa activitate comercială, în limba locală.
Cu cât încercă să devină un Grup cu o mai mare orientare către clienţi, fiecare Divizie îşi dezvoltă propria viziune de marketing şi creşte valoarea adaugată pentru produsele şi serviciile sale. Acestă nouă viziune de marketing va duce în cele din urmă la o strategie de marcă potrivită pentru provocările fiecărei Divizii, care să evolueze spre un număr limitat de mărci locale şi globale puternice şi distincte pentru produse şi servicii. Această politică de marcă este concepută special să asigure un cadru şi un sistem comun care să stea la baza contribuţiilor viitoare ale fiecărei Divizii.
„Fabricăm produse şi livrăm servicii în activitatea de ciment, diferenţiate, şi care aduc o valoare adăugată clienţilor noştri. Intenţionam ca în viitor acestea să reprezinte o parte semnificativă a activităţilor noastre. Aceste produse şi servicii diferenţiate justifică ocuparea unui anumit teritoriu de marcă, care disting marca prin conţinut şi modul de exprimare. Toate aceste mărci vor fi sub semnătura master Lafarge pentru ca ele să beneficieze de valorea adăugată asociată cu marca Lafarge. Inovaţiile majore care pot să susţină distribuţia pe piaţa românească au şansa să devenă mărci globale, endorsate de master brandul Lafarge declară Domnul Philippe Questiaux, Preşedinte – Director Geneal LAFARGE CIMENT (ROMANIA) SA.
De asemenea, Lafarge fabrică un număr mare de produse generice, pentru care singura diferenţiere constă în faptul că sunt fabricate şi comercializate de Lafarge. Aceste produse generice, care reprezintă o parte mai mică din activităţile Lafarge, vor beneficia de prezenţa grafică a mărcii Lafarge, ceea ce le va conferi un anumit avantaj competitiv. Pentru ca acesta politică să aibă succes, se pun în aplicare trei instrumente de acţiune:
Sistemul de identitate vizuală, prezentat sub forma unui manual de standarde grafice, specifică regulile care trebuie respectate în toate situaţiile pentru a desemna activităţile comerciale şi Unităţile Operaţionale, cât şi pentru signalectica de ansamblu în cadrul Grupului.
Poziţionarea mărcii Lafarge, prezentată sub forma unui manual de imagini, determină valorile şi imaginea care se pot asocia cu marca Lafarge pentru toate populaţiile ţintă, indiferent dacă este vorba de clienţi deja existenţi, clienti potenţiali, angajaţi, contractori sau acţionari, cât şi parteneri, comunităţi locale, ONG-uri şi autoritati locale, naţionale şi internaţionale cu care Lafarge este în contact.
Orientarea către clienţi, care este una din cele patru priorităţi majore ale proiectului Leader for Tomorrow, trebuie să fie reflectată printr-o abordare metodică la nivelul managementului mărcilor de produse şi servicii, în fiecare dintre Diviziile Grupului. Acestea vor trebui să dezvolte viziunea de marketing necesară pentru a crea şi a conferi o poziţionare distinctă, care este vitală pentru mărcile puternice pe pieţele lor naţionale, cât şi pentru mărcile internationale.
Lafarge, lider mondial în domeniul materialelor de construcţii, deţine poziţii de vârf cu toate cele patru divizii ale sale: Ciment, Agregate&Betoane, Materiale pentru Acoperişuri şi Gips. Lafarge are 80.000 de angajaţi în 75 de ţări şi a înregistrat vânzări de €16 miliarde în 2005. Lafarge s-a angajat la o dezvoltare durabilă pe termen lung, respectând o strategie care combină know-how-ul industrial cu performanţa, crearea de valoare, respectul pentru angajaţi şi culturile locale, protecţia mediului şi conservarea resurselor naturale şi a energiei.
Lafarge este singura companie din sectorul materialelor de construcţii care a fost inclusă în 2006 pe lista celor 100 de companii multinaţionale cu dezvoltarea cea mai durabilă. Pentru a obţine progrese în domeniul materialelor de construcţii, Lafarge aşează clientul în centrul preocupărilor sale şi oferă industriei construcţiilor şi publicului general soluţii complete şi inovatoare pentru creşterea siguranţei, confortului şi calităţii în viţa cotidiană. Pentru informaţii suplimentare vă rugam vizitaţi www.lafarge.com.
{mosloadposition user10}