Technomarket, brand internaţional de retail pentru electronice şi electrocasnice, lider de piaţă în Bulgaria şi Serbia, a deschis ieri primul magazin din România, în oraşul Târgovişte.
Introducerea noului brand pe piaţa din România s-a întâmplat simbolic în aceeaşi zi cu încheierea tranzacţiei prin care fondul britanic de investiţii Equest Investments Balkans Limited, prin subsidiara Lynx Property B.V., a devenit oficial proprietar majoritar, cu 75% din acţiuni, al Domo Retail. Equest deţine în proporţie de 100% şi acţiunile lanţului regional de magazine Technomarket. Practic, cu tranzacţia Domo s-a creat cel mai mare grup de retail specializat în electrocasnice, electronice şi IT&C din sud-estul Europei, în ceea ce priveşte cifra de afaceri, care va adopta pe toate pieţele pe care activează o strategie de dezvoltare bazată pe 2 branduri: Technomarket şi Domo. Technomarket va fi formatul pentru retail boxuri peste 2000 mp, cu un focus mai accentuat pe consumer electronics şi IT&C, iar Domo pentru magazine stradale şi în centre comerciale, cu suprafeţe până la 1500 mp, în continuare expert în electrocasnice. În România, ambele branduri vor fi operate de Domo Retail.
“Domo Retail a optat multă vreme pentru o strategie monobrand, pentru optimizarea costurilor de promovare şi de operare, chiar dacă reţeaua din punct de vedere dimensiune magazine e foarte eterogenă. Acum considerăm că a sosit momentul pentru diversificare. Am luat această hotărâre bazându-ne pe motive întemeiate: trendul crescător al pieţei după aderare, nevoia de standardizare şi specializare şi, nu în ultimul rând, tranzacţia recentă care a schimbat puţin strategia şi perspectivele companiei”, declară Lorand Szarvadi, CEO Domo Retail.
Magazinul recent deschis la Târgovişte este un pilot de format mai mic, introducând conceptul Technomarket în România, pe o suprafaţă de 1300 mp şi oferind spre vânzare 3500 de articole. Poziţionarea brandului Technomarket se bazează pe un sortiment maxim, foarte diversificat, ce beneficiază totodată de cele mai avantajoase preţuri. Noul concept de magazin se adresează tuturor categoriilor de clienţi, oferă o alternativă de comerţ civilizat, dar la cele mai mici costuri de operare posibile, astfel încât serviciile pre şi post-vânzare la standarde europene să nu fie afectate. Un Technomarket standard, cum vor fi următoarele magazine din România, are o suprafaţă de 3000 mp şi comercializează aproximativ 8000 de articole.
În următorii 3 ani se va deschide câte un Technomarket în toate oraşele din România cu peste 100.000 de locuitori şi alte 4 magazine în Bucureşti. Reţeaua va ajunge în foarte scurt timp la peste 30 de magazine, din care cel puţin 10 vor fi deschise până la sfârşitul anului 2008.
{mosloadposition user10}